sobota 25. júna 2016

AFTER (1, 2, 3) - Anna Todd (RECENZIA)

Ahojte, dnes vám predstavím knihu, od ktorej som sa nedokázala odtrhnúť. Celý mesiac som v angličtine čítala dramatický príbeh dvoch protikladov a ich "problémy v raji". Čítala som prvé tri časti na wattpade v angličtine, najradšej by som ich mala pekne krásne všetky doma vo svojej knižnici. Ale prejdime k tomu, o čo tu má bežať :D

Dva protiklady. Tessa a Harry. Tessa ako slušné dievča s vysokými cieľmi a plánmi chodí s milým chlapcom Noahom. Jej matka ju v tom podporuje a chcem, aby sa jej dcéra dostala čo najvyššie. To sa jej darí, až kým sa v prvý deň na vysokej všetko nezamotá. Tessa narazí na ľudí, ktorí podľa jej matky nemôžu byť v blízkosti jej dcéry, ale Tessa nechce opustiť svoju internátnu izbu, a tak v nej zostane aj s dievčaťom s červenými vlasmi a s celkom inými prioritami. Harry je drzý a krutý. Z nevávisti, ktorú k nemu Tessa pociťuje ju dostane jediný bozk. V tom akoby sa Harry zmení na dokonalého priateľa. Toto však nie je jeho skutočná tvár, ale Tessa nedokáže odolať jeho čaru. Chce ho spoznať a chce aby sa spoločne zbavili všetkých lží.
Táto cesta však nebude jednoduchá. To či sa im to podarí je aj pre mňa zatiaľ v nedohľadne.

Obálku môžem zhodnotiť tú, čo si zvolila sama autorka na wattpade. Tá je jednoduchá a s veľkým nápisom AFTER je hneď jasné, o čo ide. Avšak neobyčajné kúzlo má aj slovenská obálka. Všetky tie ornamenty a celkový efekt je dokonalým obrazom Harryho. Čierny podklad, na ktorom sa objavilo niečo krásne, nespútané a hravé. Takže podľa mňa to sedí a obálky sú skvelé. tieto knihy sú teda pre mňa skvostom každej knižnice. (zatiaľ len z pohľadu obálky). Aj by som si priala mať ju doma.

Čo sa týka príbehu, nie je to nič, čo by ste nazvali "nudným". Dej je akčne spracovaný, je strhujúci a vždy chcete vedieť, čo sa stane ďalej. Je ťažké sa neskoro v noci od týchto stránok odlepiť. Niekedy vám to príde už len ako naťahovanie, kedy si prajete skočiť tam k nim priamo do príbehu a chcete tam niekoho poriadne nakopať, aby sa spamätal, ale autorka sa s nami rozhodla nehodlala zahadzovať len tak a tak pre nás pripravila bohatú scénu zvratov a prekvapení. Nudiť sa nebudete. Autorka rozhodne vie ako šokovať.

Postavy sú klasicky "good girl &bad boy", ale možno trošku inak, ako by ste čakali. V niektorých príbehoch sa ten chlapec zmení a je prehnane sladký, no Harry neprestáva byť svojský, drzý a vždy docieli, čo chce. Možno postupne sa snaží na sebe zapracovať, pretože nechce prísť o Tessu, ale je otázne, či ho Tessa zas príjme po tom všetkom sklamaní a podkopávaní. Mne osobne sa páči ako v knihe vystupuje Harryho "priateľ" Zayn. Toho som  si obľúbila. Bol s Harrym na rovnakej vlne a naozaj sa zaujímal o Tessu, ale Harryho žiarlivosť jej nedovoľovala sa so Zaynom stýkať. Ale Tessa má svoju hlavu, a tak sa pri týchto rozbrojoch medzi Harrym a Zaynom určite nudiť nebudete. Tiež sa mi páčilo celkové zauzlenie príbehu a aj to ako tam vystupoval Liam, najlepší priateľ Tessy a zároveň nevlastný brat Harryho.

Určite ste si všimli mená hlavných postáv. Harry?? Zayn?? Liam?? ... správne, autorka napísala pôvodne toto dielo ako fanfiction na wattpade, kde zožala veľký úspech a rozhodla sa pre publikáciu v knižnej podobe. After sa začalo prekladať na wattpade, vo vydavateľstvách, a tak si teraz môžete vychutnať After aj v slovenčine, kde už ale mená pozmenili. (napr. Harry → Hardin)

Hups! Veľa som prezradila?? Prepáčte ;) Ale aspoň viete, čo máte očakávať, ale to, čo som neopísala, váš prekvapí. Takže je ešte obrovsky veľa detailov, ktoré som pre vás uschovala a nechala to až na knihu, aby vám o týchto tajných zákutiach povedala sama ;)

Z celého textu hore môžete vyčítať, že knihou som bola naozaj unesená. Mňa si získala a autorkin štýl písania tiež. Strhujúce rozbroje, napäté rozuzlenia, ťažké odlúčenia, plačlivé okamihy, vášnivé zmierenia a mnoho ďalších perličiek nájdete v After. Už sa teším ako si ju cez leto prečítam zas ;)

Ďakujem za čas, ktorý ste venovali čítaniu tohto článku, snáď sa vám recenzia páčila,
VErRoOnNyIKA.