piatok 25. novembra 2016

Amy a Roger na ceste - Morgan Matsonová (recenzia)

Amy s Rogerom dostali za úlohu odviesť sa z jednej strany USA na druhú, dokonca s dokonale presnými inštrukciami. No obaja sa zhodli, že oživiť si nudnú cestu by im prospelo, a tak zmenili trasu cesty a navštevovali samé zaujímavé miesta. Dostali sa do medvedieho národného parku, do univerzitného mestečka, k Rogerovej bývalej priateľke. Amy sa podarilo nájsť stratené odhodlanie. 

Kniha sa čítala rýchlo aj napriek češtine. Po každom navštívenom mieste sa na stránkach objavujú bločky, prospekty, inokedy zas playlisty. Trošku to príbeh oživilo zaujímavými informáciami.

Postavám by som vytkla všetko. Viem, je to hrôza, ale vysvetlím to. 
Amy je príliš bojazlivá a utiahnutá. Mala som z nej strašne silný pocit nenávisti voči jej mame. Amy je tiež strašne naivná. Už od začiatku na nej bolo vidno ako sa jej Roger páčil, ale ani za nič si to nechcela priznať. To je čistá hlúposť. Aj ju predsa už muselo unavovať, že jej život nebol šťastný.
Roger je zaslepený láskou k svojej bývalej a nevšímal si, že Amy na ňom ide oči nechať. Je to fešák s hlavou v oblakoch, aj keď milý a priateľský.
Obaja sú príliš divne svojskí na to, aby sa mi páčili.

Páčil sa mi však zvrat, ktorému sa Amy nevyhla. Keď som videla jej zmenu, povedala som si, že skúsim dať knihe ešte jednu šancu.

Dej bol rýchly. Neustále otočky a zmeny trasy, zastávky a plány. Uveriteľnosť je dokonalá. Všetky tie problémy ako nedostatok peňazí, strata smeru, hádanie cesty a podobne. Dej bol fajn.

Veľmi som sa nerozpísala, ja viem, ale netuším, čo by som dodala. Keď čítate knihu a čakáte, že všetko skončí dobre, nepáči sa vám, ak sa to vlastne neskončí nijako. Neviete, či im to vyšlo alebo na seba zabudli. Jediné, o čom viete, je ich spoločne prežitá cesta, počas ktorej sa tak zblížili.

Tak ako som sa na túto knihu tešila, bola pre mňa menším sklamaním. Preto 1/5 bodov.

-VErRoOnNyIKA-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára