streda 28. decembra 2016

Denník Carrie B. - Candace Bushanell (Recenzia)


Čo robila Carrie Bradshawová pred Sexom v meste? Musím sa priznať, že film Sex v meste som nevidela, no čítala som Carrine denníky a nemálo ma to oslovilo a ako milovníčka románov a takých tých ,,dievčenských vecí" ;) si film pozriem. Dúfam, že bude aspoň tak skvelý, ako seriál.

Carrie rieši problémy ako chalani, škola, kamaráti, a pod. Je to kniha o dospievaní, prvých bozkoch a vzťahoch, neskorých nočných príchodoch domov, nezhodách s otcom (Carrina matka zomrela, keď bola Carrie ešte malá),... Najviac viac zaujme vzťah Carrie so Sebastianom, fešákom, ktorý jej pomotá hlavu a ďalej to pokračuje úplne normálne, v línii rozchodov, stretov a únáhlených aj dobre premyslených rozhodnutí. Jej svet je jednoduchý. Písanie, móda, kamaráti. Niekde tam medzi tým nájdete aj Sebastiana, ale ten na mňa nijako pozitívne nezapôsobil.

Carrieine spisovateľské ambície ma veľmi inšpirovali a posunuli ma ďalej. Aj Vám môžu dodať odhodlanie! Mne dopomohli nájsť guráž  nielen pre články do školských novín, ale aj pri písaní, či v mojom denníku. Jej láska k móde ma inšpirovala v tom, že som si začala všímať to, čo mám na sebe a aj to ako chcem vyzerať. Dokonca si sukne šijem sama :D Táto kniha určite môže spadať do kategórie ,,inšpiračná literatúra", pretože ten štýl, akým sa Carrie snaží byť pri čitateľovi blízko, Vás fakt dostane.
Keď sa na DCB. pozriem zo seriálového hľadiska, jej móda a aj ona celá, je úžasná, nádherná, talentovaná, ale aj naivná a neskúsená. Je mladá a ešte stále hľadá. My všetci niečo hľadáme.

,,Spisovateľ nesmie mať strach. Spisovateľ musí byť ako šelma s pazúrmi."

Carrie
Mladá, talentovaná a ambiciózna Carrie má troch najlepších kamarátov Walta, Maggie a Myš, no aj nepriateľku Donnu, raz priteľa a raz nie Sebastiana, sestru Dorrit, otca a nástrahy, ktorým musí čeliť, aby sa stala dospelou a zodpovednou, a aby sa mohla  na leto vypariť do New Yorku.
Jej odvážne činy a pikantné zážitky mi neraz pričarovali úškrn na tvári. Páči sa mi to, ako si ide za svojim a nebojí sa ukázať, čo chce. Ide si za svojim cieľom.  Bezhlavo. Je svojská a originálna. Roztomilá a cieľavedomá. Ak hľadáte inšipiráciu, či vzor, Carrie je tou správnou adeptkou.

Denníky Carrie B.,,Pravidlo číslo dva: Ponížená kamarátka má vždy prednosť pred pekným chalanom."
,,Pravidlo čísli štyri: Aj najlepšia kamoška môže byť plná prekvapení."

Dej je písaný formou denníka z pohľadu rozkošnej Carrie. Opisuje svoje zážitky a útrapy. No najmä tiež svoje sny a nadšenie. Dodáva Vám pocit, že sa s Vami zhovára a priamo Vám rozpráva svoj príbeh, chce Vás niečo naučiť, chce Vám dať rady a chce Vám pomôcť nájsť svoj smer.

Obal knihy je pekne spracovaný formou denníka (ako inak? Veď je to už v názve :D) a oslovil ma už na prvý pohľad, ešte pred tým ako som si stihla prečítať anotáciu. Kúpu knihy určite neľutujem a pri najbližšej návšteve kníhkupectva si určite kúpim aj druhý diel.

Viem, že niektorým sa možno DCB. bude zdať trošičku infantilný alebo nudný, ale pre mňa bude stále aktuálny.
Príbeh mladej Carrie si sa mi páči, rovnako ako aj scenár. A zase sa dostávam k tomu ako Carrie obdivujem a zbožňujem. Súhlaste, či nesúhlaste, sto ľudí, sto chutí, DCB. odo mňa dostáva 5/5 bodov. Určite Vám túto knihu doporučujem.                                                    -VErRoOnNyIKA-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára