sobota 14. januára 2017

Kráľovstvo kníh... a sviečok?

Atmosféra v kúzle

Poznáte ten pocit, keď cítite také to pomyselné ,,chrum" a vtedy viete, že je niečo inak? Že sa niečo zmenilo? Mne sa to stalo! Odvtedy už sa z môjho malinkého kúska sveta len pre mňa, stalo jedno obrovské kráľovstvo fantázie. A svoj kúsok raja som sa rozhodla si aj prikrášliť. ;)

 Moja knižnica privítala pár prírastkov, a to nie len v čarokrásnej listovateľnej podobe, ale aj v tej voňavej. Tiež ste rozmýšľali, že by ste si zaobstarali vonnú sviečku??? Ja áno, a rozhodla som sa dlho neváhať.
Najlepšie na tomto voňavom zázraku je to, že kedykoľvek sa ponorím do svojho kráľovstva tlačených stránok, či tých čistých, ktoré ešte len treba zapísať, môžem sa byť kde len chcem, pretože vedľa mňa horí malinký plamienok nádeje a pokoja a ešte k tomu aj krásne vonia. Navyše...!!! Sviečky dodávajú atmosféru. :)))

Googlo sa som :D a zistila som, že to, čo ma dostáva do pokoja, sa nevolá plamienok ani sviečka, ale aromaterapia :D Aromaterapia, ktorá pomáha, a teraz budem citovať môj internetový zdroj: ,,pri ťažkostiach v menopauze, s krvným tlakom, so zlou náladou (vidíte? preč so zlou náladou pri čítaní!), s depresiami, so stresom, pri kožných problémoch, s dýchacími cestami, s bolesťami hlavy, na posilnenie imunity." Ak je môj zdroj pravdivý, voňavé sviečky sú fajn :))) Avšak, chemikálne zložky vo vašich  sviečkach, môžu spôsobovať problémy, a preto si dávajte pozor pri výbere vašich vôní ;) Tie, ktorých vône sú namixované, sú zlučované chemickou cestou. Je fajn rozsviecovať si takúto sviečku raz za čas, avšak pri každodennom používaní po dobu niekoľkých rokov, už by Vám voňavé výpary mohli narobiť šarapatu. :) Buďte opatrní :)

Niektoré zdroje uvádzajú, že dôležité je nájsť si tú správnu vôňu. Mne učarovala jahoda, a čo Vám? ;)
Napríklad taká levanduľa má upokojujúce a relaxačné účinky, eukalyptus pomáha pri chorobách horných dýchacích ciest, mäta zlepšuje náladu, céder pozdvihuje náladu a pôsobí na infekcie močových ciest a na kožné problémy, harmanček pôsobí antisepticky, upokojujúco a môžeme ho prirovnať k prírodnému antibiotiku, citrón pomáha zlepšovať náladu, zmierňuje únavu a napätie, bolesť hlavy, horúčku a vraj by mal zlepšovať aj stav celulitídy, jazmín je vhodný pri napätí a pri strese, vôňa feniklu pôsobí priaznivo na nechutenstvo či menštruačné problémy, zázvor pomáha pri chrípke a nachladnutí a tiež podporuje chuť do jedla, škorica podporuje trávenie a pôsobí priaznivo pri depresiách, nervozite, ale aj pri nachladnutí, je tiež prírodným afrodiziakom, vanilka pôsobí ako účinné afrodiziakum a navodzuje pocit pohody, pomaranč je vhodný pri nespavosti, zlepšuje psychické rozpoloženie, santalové drevo pomáha pri bolestiach v hrdle a tiež zlepšuje náladu.

Viem o tom, že niektorí z Vás radi pri čítaní počúvate hudbu; viem, že iní zas pri čítaní potrebujete ticho a svoje pohodlné miestečko. Každý z nás má svoje ,,rituály", vďaka ktorým si čítanie užívame o to viac.
Čiže pokojne sa s nami podeľte o to svoje čaro, o to, čo milujete pri čítaní. Možno to vyskúšame tiež a zistíme, že je to skvelé ;)

Na obrázkoch sú naše knižnice a sviečky v nich rozhodne nechýbajú ;)

-VErRoOnNyIKA-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára