streda 15. marca 2017

"Motivácia je dôležitá."

Na úvod by som sa chcela ospravedlniť za našu neaktivitu. Dôvod je úplne prostý a jasný: Maturita. Keďže sme na päťročnej škole, maturitu máme rozdelenú do dvoch ročníkov. Tento rok je to iba slovenský jazyk a literatúra, budúci rok to ostatné. Marec a máj sú mesiace pre nás veľmi hektické a nájsť si trošku času na čítanie nie je vôbec ľahké. Tak vám aspoň teraz prinášam článok o motivácii.

Myslím si, že základom celého nášho fungovania je motivácia. Všetko so všetkým súvisí. Naša motivácia je to, čo nás poháňa vpred. Čo nám diktuje našu cestu a dokazuje nám, že na to máme. Je veľmi dôležité stanoviť si to, čo chceme v živote dosiahnuť, resp. aj teraz, v blízkej budúcnosti, v škole, v rodine, na prednáške. Negatívne myslenie je naším kameňom úrazu. A takisto aj mojím.

Knihy sú najlepším prostriedkom pre šírenie informácii, hľadanie novej cesty, zmyslu života, hľadanie seba samých. Narozdiel od internetu, nepotrebujete žiadne dáta či Wi-Fi. Sú dostupné v našom čase, v každej sekunde. Autori dávajú svoje múdra do kníh, ktoré majú nám pomôcť nájsť správnu cestu.

Určite všetci nadšenci na ezoteriku, motiváciu by odo mňa čakali, že moja obľúbená kniha je Tajomstvo. Ja musím povedať, že to tak nie je. Tajomstvo je dobrá knižka, ktorá vám povie, že dobré a zlé veci si priťahujete a základom je pozitívne myslenie. Nesmiete si hovoriť, že to neurobíte, lebo to neurobíte. Musíte si hovoriť, že to urobíte, že budete najlepší, že to viete. Áno, toto je dosť ľahké na pochopenie, ale dosť ťažké to dodržiavať. Ja sama to viem veľmi dobre. Zlé myšlienky, stres, depresia všetko na nás vplýva a naše pozitívne myslenie ide do úzadia a naše negatívne nás ovládne a potom sa všetko pokazí. Verte mi, že ak budete myslieť pozitívne, sami uvidíte rozdiel. Sami uvidíte, že sa to dá. A tak sa vrátim ku tej knihe. Návod na šťastný život je kniha, ktorá sa zaoberá tými istými zákonmi ako Tajomstvo. Pri Tajomstve mám však pocit, že tam niečo chýba. Názov knihy Návod na šťastný život nám prezrádza hlavnú myšlienku, pointu knihy. Je to kniha, ktorá nám ma ukázať cestu, ako byť šťastným.

Aby som netvrdila, že autorka knihy Tajomstvo nemá skvelé myšlienky a niečo v jej knihách chýba, jej kniha Hrdina rozhodne stojí za to. Je to kniha o tom, že my sme tí, ktorí si určujú podmienky. My sa staneme hrdinami. My vieme čo chceme, ako to chceme. Nemáme sa vzdávať našich snov. My si vyberáme zamestnanie, my ho budeme robiť a nie niekto iný. Všetko je na nás. Hlavným cieľom je ísť si za svojím snom. Život je potom ľahší a naše sny sa začnú plniť vtedy, keď naplno veríme v to, že sa stanú skutočnosťou.

Štyri dohody je kniha, ktorá je rovnako známa ako Tajomstvo. Od toho istého autora vyšla aj kniha Tajomstvo vzťahov. Tieto dve knihy sú asi základnou príručkou ako žiť šťastne. Autor zachytáva realitu presne takú, aká je. Zobrazuje nám, že ak sa budeme riadiť štyrmi dohodami, náš život bude jednoduchší a lepší.

Ďalšou knihou nie je motivačnou, ale takou športovou knihou. Päť Tibeťanov je kniha o piatich cvikoch, ktoré vám zaručia skvelý pocit, voľné dýchanie  a zbavia vás negatívnych myšlienok. Sama knihy neodporúčam, kým nevyskúšam to, čo sa v nich píše. Takže je samozrejmé, že päť základných cvikov som vyskúšala a naozaj sa po nich cítite lepšie. Naše negatívne myšlienky, stres ubudnú. Horšie je to, že ich necvičím, keďže si neviem nájsť čas "vypnúť".

Na záver môžem podotknúť, že knihy od Coelha obsahujú pekné myšlienky, ktoré rozhodne stoja za to. Jeho príbehy nám priblížia život aký je, čo máme pred nosom a aké úsilie musíme vynaložiť, aby sme niečo dokázali.

Motivácia je dôležitá. Bez nej nikdy nič nedosiahneme. Je to ťažké, ja sama motiváciu strácam dennodenne, ale vždy sa ju pokúšam nájsť. Mňa motivujú knihy, ľudia okolo mňa a motiváciu mám hlavne kvôli tomu, že v živote chcem robiť to, čo ma bude baviť, to, čo ma bude napĺňať a k čomu budem mať vzťah. V živote si treba ujasniť čo chceme, ísť si za svojimi snami, nevzdávať sa, nájsť si elementy, ktoré nás ovplyvňujú, motivujú a potom si začneme uvedomovať, že všetko nás dotvára, ale iba my sami a naša motivácia niečo zmeniť, naše myslenie mení náš svet. Mení ho tak, ako chceme. Veď nie nadarmo sa hovorí, že sme strojcami svojho šťastia.

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára