piatok 31. marca 2017

Book Haul - Marec 2017

                                                                     Takýto typ príspevku sa tu objavuje prvýkrát. Neviem ako vy, ale ja si vždy rada pozriem buď videá, alebo príspevky ohľadom kníh, ktoré si daný človek za určitý mesiac/resp. mesiace kúpil. Síce o nich nič moc extra nevie, ale baví ma si čítať o nových knihách, pozerať čo ľudia čítajú.
Hlavne z toho dôvodu som sa rozhodla napísať tento príspevok. Neviem síce, či bude pravidelný, hoc moje knižné úlovky sa pohybujú vždy okolo tej dvadsiatky. Raz alebo dvakrát sa stalo, že som si kúpila iba 5 kníh. Neviem, ako sa mi to podarilo, ale stalo sa to.
Tento mesiac som si zaobstarala 25 kníh. 13 som si kúpila, 11 som dostala a jednu som dostala na recenziu. Mesiac marec bol teda dosť podobný februáru, keďže vtedy som si zaobstarala 13 kníh, 10 som dostala a 2 som vyhrala. To sa stalo snáď prvýkrát (resp. druhýkrát), že knihy, ktoré som dostala, skoro predbehli počet kníh, ktoré som si kúpila.
Aby to bolo už bez zbytočných "omáčok", prejdem k tým knihám.

KÚPENÉ


V mesiacoch február a marec vychádzali v Plus jeden deň (ak sa nemýlim) Slovenské rozprávky s maľovankami. Tak sa mi podarilo "ukoristiť" poslednú, desiatu časť.

Potrebovala som si na maturitu kúpiť knihu Slohy pre všetkých, pretože sú v nej skvelé príklady a veľmi mi pomohli. A keďže v martinuse pod 10€ platíte za osobný odber aj dovoz, tak som si ku knihe hodila aj knihu z edície Světová knihovna ODEON, ktorá patrí k mojím najobľúbenejším, Telegraph Avenue. Je to kniha, ktorá nám približuje život jednej hlavnej postavy, hľadanie si cesty k vlastnému synovi a zároveň rieši aj konkurenciu dvoch obchodov, keďže sa na kedysi ospevovanej Telegraph Avenue vybudovalo nové obchodné centrum, ktoré ponúka muziku a všetko s ňou spojené. Malý obchodík, o ktorý sa starajú dvaja muži, je v ohrození.

Jedného dňa som mala chuť si niečo kúpiť, a tak som zamierila do Panta Rhei a kúpila som si knihu My od Davida Nichollsa. Táto kniha je o láske, o hľadaní cesty medzi otcom a synom, o nádeji. Tento autor napísal knihu: Jeden deň a tá ma sklamala na plnej čiare. Som však v tomto (aspoň v tomto) optimista a autorovi dávam druhú šancu.

V Panta Rhei sa ma rozhodli zruinovať, a tak urobili veľké zľavy. Zaujala ma kniha Válka a naděje, ktorá zachytáva život ľudí v čase Prvej svetovej vojny. Keďže ma zaujíma história, vojny a pod., tak táto kniha musela mi patriť.

V Novom čase vychádzali od Shakespeara knihy dvojjazyčne. Neplánovala som ich kupovať, ale ocino kúpil noviny a v nich bola kniha Macbeth.

Po maturite som si musela utíšiť "hladinu", a tak som si objednala knihu Bratia Karamazovovci. Z nej som úplne nadšená, pretože ruská literatúra ma neskutočne baví a Dostojevskij je autor, ktorého by som už konečne mohla prečítať.

V knižnici mali zľavy na knihy, a tak som si kúpila knihu Právo prvej noci a Smrť Hitlerova jasnovidce.

Keďže som veľmi túžila po knihe Parfum vo francúzskom jazyku, tak som si vždy pozerala, či náhodou ju nemajú opäť v ponuke v Panta Rhei. Keď tam bola, tak som zajasala a musela som si ju okamžite zaobstarať. Pritom som si kúpila Angličtina - 11 minút denne. Vyzerá to celkom dobre a sú tam vety, ktoré vám uľahčia rozprávanie a sú veľmi potrebné. Aj keď nemám nejaký vzťah k angličtine, tak by som si ho chcela začať znova budovať.

Na konci mesiaca som si kúpila knihy, na ktoré sa najviac teším. Krvavé jahody, pretože tá kniha mi neskutočne pripomína Mengeleho dievča. Je to kniha o žene, ktorá prežila 20 rokov v gulagoch. Veľmi zaujímavý námet a myslím si, že tá kniha mi ponúkne to, čo od nej očakávam.

V novoobjavenom kníhkupectve ArtForum som si kúpila knihu Lesní líšky a další znepokojivé příběhy. Na túto zbierku fínskych poviedok sa neskutočne teším.

DAROVANÉ


Som až chorobne posadnutá kupovať knihy v mojom najmilšom internetovom antikvariáte. Nevýhodou je, že nemám účet, a tak musím vždy poprosiť niekoho, aby tie peniažky poslal a ja mu ich potom vrátim. Problém nastáva vtedy, keď dotyčný si tie peniaze vziať nechce. A v tom prípade som tie knihy dostala. (Nesťažujem si)
Obdržala som Komedie: prvý a druhý diel od Shakespeara za 12€! Je ich tam spoločne 14. Bola som šťastím celá bez seba. + Prihodila som si k tomu jednu klasiku, ktorú snáď každý čítal, len ja nie. Názory na ňu sú veľmi odlišné. Niekto tvrdí, že ho nudila, že sa mu nepáčil štýl autora a na druhej strane sú ľudia, ktorí tú knihu považujú za jednu z najlepších klasík z Humanizmu a Renesancie. Toto obdobie ma síce moc nezaujíma (ak do toho nerátame Shakespearea), ale táto kniha ma zaujímala už dávno. Je to kniha Dekameron. Mám ju v dvoch knihách. A som z nej rovnako nadšená.

Moja mamina mi po dlhom čase objednala knihu Z lásky k Nadii. Je to skutočný príbeh. Síce takéto knihy nečítam, ale raz jej určite dám šancu. Maminu potešilo, že sa prvýkrát trafila na knihu, ktorú ešte nemám. (Raz sa stalo, že mi kúpili takú knihu, čo mám. Odvtedy mi odmietli kupovať knihy.)

Opäť môj milovaný antikvariát. Štyri dohody, pretože je to moja jedna z najobľúbenejších motivačných kníh. Púštny kvet, pretože od Waris Dirie mám skoro všetky knihy, iba dve mi chýbajú. Živí a mŕtvi, ktoré som si objednala nechtiac a vôbec nič o nej neviem. (pomýlila som si názvy). A srdcovky: Remarque a jeho voľné pokračovanie mojej obľúbenej knihy Na západe nič nové, Cesta späť. Zároveň som si objednala knihu od francúzskeho autora Émile Zola, Lístok lásky, ktorú mi odporúčal môj profesor.

Od Slovartu som ako darček dostala knihu Zárezy smrti, ktorá ma zaujala hlavne kvôli tomu, že ju napísala autorka Divergencie. Mám však trochu obavy, pretože recenzie na ňu nie sú dvakrát pozitívne.

+ dostala som na recenziu od Slovartu, Grafitové dievča, na ktorú si môj názor už môžete prečítať na blogu.

To by bolo odo mňa za mesiac marec všetko. Nie je to môj úplný rekord, ten bol 37 kníh. Je to taký klasický priemer u mňa.
Moje každoročné predsavzatie, že budem kupovať menej kníh, nikdy nesplním. Rozmýšľam, či má vôbec zmysel si ešte nejaké predsavzatia dávať.

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára