štvrtok 6. apríla 2017

#Tip na knihu

Tento článok píšem z dvoch dôvodov. Prvý je ten, že je veľa kníh, ktoré som čítala, no nezrecenzovala. Pritom sú to knihy, ktoré ma nejakým spôsobom zasiahli, zmenili moje myslenie, dali mi iný smer, inú možnosť. Druhý je ten, že vo vydavateľstvách a kníhkupectvách sa určujú rebríčky TOP kníh za mesiac, BESTSELLERY a pod. Väčšina ľudí si ich pozrie a možno aj rozmýšľa nad kúpou jednej alebo viacerých kníh, ktoré sa v týchto rebríčkoch spomínali. Ja som si vybrala na začiatok dve knihy, ktoré rozhodne stoja za to, ktoré som prečítala, a taktiež knihy, ktoré ostali v mojom "knižnom srdci."

Mengeleho dievča. Veľa ľudom už táto kniha "lezie na nervy". Je v každom výklade, na každej internetovej stránke, na každom kroku. Je to kniha, ktorá v slovenskom knižnom svete spôsobila obrovské BOOM, obrovský šok.
Ja tú knihu fakt uznávam. Je to kniha, ktorá vás rozseká na kusy. Zničí všetky krásne nádeje na lepšie zajtrajšky. Nastolí vám krutú realitu, bolesť, hrôzu páchanú na ľuďoch, ale hlavne na deťoch. Pri tejto knihe nie je možné, aby ste nevypustili slzičku, aby ste nemali ústa dokorán, aby ste si nepovedali "Ty kokos!". (Je to pravda, fakt som si to musela povedať. Úplne bez srandy.) Je to skrátka na neuverenie, akí sú ľudia zlí, podlí, mocní. Aké hyeny prežívajú v ľudských telách. Túto knihu čítajú ľudia kvôli tomu, aby sa poučili. Žiaľ, ľudia sú primitívne stvorenia a nikdy sa nepoučia. Od zvierat máme tú výhodu, že máme mozog, ktorým môžeme rozmýšľať. My sa aj napriek tomuto "daru" chováme ako zvieratá.
Ak vás táto kniha zaujme, tak si ju určite prečítajte! Ja som ju prečítala za jeden deň. Podmanila si ma, prežívala som každé zlé, ale aj tie krásne chvíle s hrdinkou, ktorá je hrdinka s veľkým H.

Druhou knihou je "zbierka básní": Milk and honey. Je rozdelená do štyroch kapitol a každá kapitola má iný účel, zaoberá sa inou bolesťou, lieči iný zármutok. Táto kniha sprevádza čitateľa ťažkým obdobím, no cesta má šťastný koniec, pretože na jej konci nájdete vnútornú silu.
Táto kniha ani tak nie je zbierkou básní, ako skôr takými výkrikmi do sveta, medzi ľudí. Je to veľmi silné dielo, ktoré vás roztrhá na kusy. Budete čítať a vnímať bolesť, radosť. Budete umierať, ale zrazu nájdete dôvod dýchať. Je to silná kniha, ktorá rozhodne stojí za to.
Stála až za to, že som ju prečítala v elektronickej podobe, čo ja, zarytý odporca elektronických kníh, neznesiem.
Problém, ktorý nastáva s touto knihou je, že nie je preložená. Je iba v anglickom jazyku.

Dúfam, že som vás na nejakú z týchto kníh nalákala. Pre mňa sú to skvelé, novodobé knihy, ktoré vynikajú z toho radu brakov, údajných bestsellerov, kníh, ktoré riešia "závažnú" vec, pretože tieto knihy sú fakt také, ako sa prezentujú. Silné, emotívne a zároveň nesúce posolstvo.

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára