sobota 17. júna 2017

#2Tip na knihu - Summer reading


Leto sa nezadržateľne blíži a s ním aj letné čítanie. Ja si vždy napíšem aspoň 40 kníh, a potom to skončí tak, že prečítam iba niečo okolo 20 kníh, pretože mi príde do toho nejaká brigáda, nejaké výlety, čitateľská kríza, alergia a podobne. Ja svoj zoznam kníh, ktoré chcem prečítať, už opäť mám nachystaný, a teraz vám prinášam zoznam kníh, ktoré stoja za to, aby ste ich prečítali počas leta. Je to väčšinou odpočinkové čítanie, ľahký príbeh, nie je tam veľa situácii, kedy sa budete musieť silno zamýšľať (i keď mám tu aj zopár srdcervúcich príbehov, ktoré vám predstavím).  Väčšinu z nich sme tu aj zrecenzovali, takže si môžete pozrieť aj recenzie. Tak poďme na to. Budem stručná, poviem vám, čo sa mi páči na knihách. Anotácie vám tu nebudem dávať, väčšinou sú to veľmi známe knihy, tak dúfam, že vás na nejaké nalákam. Nie všetky tieto knihy by som hodnotila plným počtom bodov, hviezdičiek, preto sú tu niektoré aj trošku slabšie tituly, ale zas na druhú stranu, veľmi dobré, oddychové, ideálne na leto!

Táto kniha ma zo začiatku veľmi nechytila, ale na konci som si užila každú stránku, každé slovo, každú situáciu, pochopila som, prečo je to tak. Je to zmes knihy, ktorá obsahuje lásku, umenie, rodinu v tých najhorších a zároveň najlepších situáciach. Mali ste chuť čítať a čítať, aby vám ani jedno slovíčko, jedna veta, jedna situácia, jeden dôležitý článok celku neunikol. Recenziu berte s nadhľadom, pretože to bola jedna z mojich prvých, tak som sa veľmi nerozpísala.

Štýl tejto autorky, príbeh ma veľmi bavil a kniha si získala moje srdce, pretože to bola ľahká oddychová kniha, ktorá je stvorená pre mladých dospelých. Je to úžasný príbeh dvoch.. detí ?, ak to môžem tak povedať, ktorí zažili určité obdobie spolu a to obdobie bolo tým najlepším obdobím, obdobím, ktoré im ukázalo cestu. Skvelý príbeh, ktorý vám miestami pripomenie Greena (ale mne skoro každá young adult kniha pripomína Greena). 

Táto kniha sa mi páčila hlavne kvôli nápadu. Bola skvelá, napínavá a, samozrejme, liezla mi strašne na nervy. Začiatok a postava hlavnej "hrdinky" boli fakt veľmi, veľmi, veľmi zlé ! Ale na konci to bolo fakt dobré. Len zavrite očko nad tou otrasnou gramatikou. To som skoro neprežila. 
Tieto dve krásky sú tým najlepším počinom od Patricka Nessa. Užila som si každú z nich úplne iným štýlom. Sedem minút po polnoci je veľmi silný príbeh, ku ktorému si radšej zoberte vreckovky. A Niečo viac je, stručne povedané, niečo viac. Geniálny príbeh, zaujímavá myšlienka. Patrick Ness je skrátka pre mňa skvelý. (Ak máte náhodou na predaj trilógiu Chaos, dajte mi vedieť!!!)

Moja srdcová záležitosť z minulého roka. Nádherný príbeh, pri ktorom budete smiať, plakať, nadávať, prežívať víťazstva a pády hlavných hrdinov. 

Kto chytá v žite
Túto knihu milujem veľmi. Je to moja obľúbenkyňa, pretože som ju už čítala dvakrát a vždy v nej nájdem niečo nové. Vidíme v nej nahliadnutie do postavy, ale iba potiaľ, ako nám to Holden dovolí. Vidíme mladého rebela, ktorý má veľmi dobrý vzťah so sestrou, a ktorý súcití s deťmi a svet dospelých nevníma dvakrát pozitívne.

Dievča vo vlaku
Spočiatku som sa na knihu dívala kritickým očkom, pretože som absolútne nechápala ten veľký BOOM okolo nej. Po prvých sto stranách som nemohla zniesť ani jednu z postáv. Keď som však prelúskala tieto strany, kniha napodiv dostala rýchly spád a už som bola na konci. Príjemné odreagovanie a skvelý napínavý dej robia z nej jedinečnú knihu stvorenú na každé ročné obdobie. A na leto tiež!

Zlatokopka
Táto kniha vás asi nezaujme moc názvom, ale mne sa celkovo dosť páčila. Bol tam veľmi dobre vykreslený charakter hlavnej postavy. Autorka nám presne zobrazila ako to, v istých kruhoch, "chodí". Určite táto kniha je dobrá aspoň na taký odpočinok. Samozrejme nehľadajte na nej niečo perfektné, dokonalé, z čoho padnete na zadok, ale je skvelo napísaná. A je od slovenskej autorky! Mali by ste jej dať šancu. Je to fakt dobrý, oddychový, ženský román.

Eleanor a Park
Rainbow Rowell nepatrí medzi autorky, ktoré ma veľmi nadchli, aj keď je to jedna z najznámejších a najlepších young adult autoriek. Táto kniha sa mi však páčila, pretože postavy neboli dokonalé, a aj napriek tomu si našli k sebe cestu a zlepšili si svoj každodenný život. 

Táto kniha si ma získala, pretože mala úžasný nápad. Dievča alergické na svet. Niečo úplne pre mňa! Postavy boli veľmi dobre vykreslené, dej bol dynamický a kniha je skvelá, doplnená ilustráciami a je tam veľmi ľahká angličtina. 

Geniálna priateľka
Moja terajšia srdcová záležitosť. Milujem tento príbeh, postavy, dej, prostredie. Je to sága, ktorá pojednáva o dvoch odlišných mladých slečnách, neskôr ženách, ktoré sú najlepšími priateľkami a zažívajú svoje výstupy a pády. 

Opadané lístie
Márqueza som si vždy túžila prečítať a táto jeho prvotina (ak som dobre čítala), sa mi páčila. Bol to zaujímavý príbeh, v ktorom sa sem-tam strácate, ale ten jeho magický realizmus ma vždy a všade nadchýna. Teším sa na jeho ďalšie knihy a som zvedavá, ako to dopadne. Jeho knihy sú zväčša tenučké a musíte im venovať trošku väčšiu pozornosť, ale rozhodne stoja za to.

Tisíc chlapčenských bozkov
Veronika mi túto knihu požičala a nemám čo k tomu viac povedať iba pár slov a to tieto:
Zoberte si balík vreckoviek!
Revala som už na začiatku!
Je to presladená záležitosť.
Vreckovky!
Trošku klišé, ale neskutočne rozkošné!
Vreckovky!
Tlkot srdca!
Vreckovky!
Prečítajte! Nádherná kniha, nádherný príbeh, úžasné spojitosti, úžasné postavy a skrátka dokonalá, strašne brutálne sladká kniha stvorená pre mladých dospelých.

Piliere zeme
Po tejto knihe som veľmi túžila. Asi preto, že milujem dlhé romány, historické romány, hrubé knihy. Skvelé postavy, stavanie katedrály, vyše 900 strán, ktoré prečítate akoby nič. Čítala som túto knihu cez leto a veľmi ma chytila. Ak nemáte radi opisy, tak do tohto nechoďte. Ale ak ich milujete rovnako ako ja, tak je to tá najlepšia voľba!

Tak čo? Aké sú vaše plány na leto? Nalákala som vás na nejaké z týchto kníh? Čítali ste nejakú? Ak áno, dajte nám vedieť, budeme rady. 

>Sima<



4 komentáre:

  1. Páči sa mi tento príspevok veľmi, knihy sú ako stvorené na leto :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa ti páči. Ďakujem krásne za odozvu. :)

      Odstrániť
  2. Dám ti aj slnko mám doma a to poriadne dlho, ale ešte som sa k tomu stále nedopracovala.
    Insomnia bola celkom ok až na tú gramatiku, z ktorej som chytala mŕtvicu. A našli sa tam aj ďalšie chybičky krásy, ale som aj tak zvedavá, ako sa autorka popasovala s druhým dielom.
    Piliere zeme je kniha? :D To som ani nevedela. Videla som seriál a ten bol super, no neviem si predstaviť, že by som to čítala.

    lyn-von-nightlight.blogspot.sk

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Piliere zeme - Seriál som si pozrela po tom, čo som dočítala knihu. Páčil sa mi, ale menej než kniha, pretože kniha je fakt skvelá. :) A samozrejme v seriáli je veľa zmien, menej udalostí a tak. Kniha mi prišla z hľadiska tohto omnoho lepšia, reálnejšia a bolo v nej viac akcie. :)
      Insomnia sa mi asi páčila kvôli tomu, že to na konci bolo vcelku zaujímavé a bolo to proste také ... iné. :D A to pokračovanie vyšlo teraz nedávno, tak som naň aj ja zvedavá :)
      Dám ti aj slnko si prečítaj a uvidíš :P Zatiaľ sa páčila všetkým mojim kamarátkam. ;)

      Ďakujem za odozvu. :)

      Odstrániť