štvrtok 8. júna 2017

Book Haul - Máj 2017

Už pred dvoma mesiacmi som tu pridala článok, v ktorom som vám predstavila knihy, ktoré som si za dané obdobie, za mesiac, kúpila, dostala, vyhrala. V apríli som si síce knihy kúpila, ale nemala som moc času na napísanie článku. Ospravedlňujem sa, a preto vám teraz prinášam moju nádielku za mesiac máj, v ktorom som si kúpila 14 kníh a dostala som 3. Tak môžeme ísť rovno na to:

KÚPENÉ

Prvú várku kníh som si objednala z môjho úplne najobľúbenejšieho internetového antikvariátu. Milujem tam kupovať knihy, pretože sú rýchli, milí, majú skvelé ceny, skvelú ponuku a sú proste najlepší ! Zbožňujem si tam kupovať klasiky, pretože ich tam majú za skvelé ceny a nie je nič lepšie si kúpiť knihy za tretinovú cenu. 
Ako inak, objednala som si 10 kníh. Prvou knihou, ktorú som si hodila do nákupného košíka, bola kniha Filosofská historie, ktorú napísal Jirásek. Kúpila som si ju kvôli autorovi, od ktorého som ešte nič nečítala.
Druhou bola kniha Mona Lisa, pretože milujem umenie, maľby, Leonarda a rôznych iných maliarov, a preto som sa rozhodla si zakúpiť túto knihu a som na ňu zvedavá.
Treťou neznámou bol pre mňa Nezval, od ktorého som si objednala knihu Manon Lescaut, na ktorú som veľmi zvedavá.
Poslednou neznámou bola pre mňa kniha Ostro sledované vlaky, ktorá bola, ak sa nemýlim, v Knižnej šifre a veľmi ma zaujala. Taktiež patrí aj do povinného čítanie v Čechách, tak si myslím, že tá kniha môže byť veľmi dobrá a teším sa na ňu.
Ďalšie sú už klasiky, ktoré som si kúpila na základe, buď autora, alebo preto, lebo som milovala príbeh. 
Pani Bovaryovú som čítala veľmi dávno a ten príbeh si ma získal. Taktiež v tejto knihe je ešte pár ďalších poviedok, na ktoré sa teším. Rereading neplánujem tak skoro, ale verím tomu, že sa k tomuto realistickému dielu dostanem opäť. 
Émile Zola je pre mňa neznámy autor, a aj napriek tomu mám od neho najviac kníh. Už by bol čas si prečítať niečo od neho, a kniha Zabijak ma zaujala. 
Remarque je môj obľúbený autor a skoro každý tretíkrát, keď si objednávam z tohto antikvariátu, tak si prihodím nejakú knihu aj od neho. Teraz som si prihodila rovno dve: Jiskra života a Víťazný oblúk
Posledné dve knihy sú Hrbáč a Posledné nahé lásky
Posledné nahé lásky sú zbierkou básní, ktoré sa mi na jednej strane páčili, ale niektoré boli veľmi zvláštne a nevedela som im "prísť na chuť." 
Hrbáč je moja srdcová záležitosť. Milujem ten príbeh a vždy, keď je v televízore, tak si ho vždy s radosťou pozriem. Preto sa aj veľmi teším na túto knihu a dúfam, že to bude rovnako skvelé ako aj film. 

V Panta Rhei mali zľavy, ktoré boli fakt zlé a vybrať si niečo skvelé, tak to bolo umenie. Poslednom čase neviem nájsť obchod, v ktorom sú skvelé zľavy na knihy. Napriek tomu som si kúpila veľmi "zaujímavú" knihu: Facebook efekt. Nejde ani tak o Facebook, ale o to, že rada čítam knihy, v ktorých sa píše o nejakom známom človeku, ktorý založil niečo veľmi významné, alebo taktiež rada čítam o firmách, o projektoch, ktoré rozvíjajú myslenie, ktoré nám uľahčujú život, a tie, ktoré sú veľmi kritizované. Začala som to aj čítať, pretože vám autor tejto knihy približuje, že Facebook nemal byť určený na to, ako ho poznáme teraz, ako zábavku mladých. Knihu som však odložila, pretože momentálne nemám na ňu čas, ale úvod bol zaujímavý. 

Pasažérka je kniha, ktorá ma zaujala už vtedy, keď vyšla. Milujem knihy o cestovaní v čase! A keďže som ju objavila za 5€ u jednej slečny, tak som nemohla inak, a objednala som si ju. Tak som zvedavá, aká bude.

Mám veľmi rada slovenských autorov, pretože majú veľký potenciál. A tak som s kúpila knihu od Matkina: Aj ja teba. Jeho štýl je skvelý, ľahký, odviazaný. Čítala som od neho jednu knihu a rozhodne s ním nekončím. Získal si ma. Už sa teším na Dána, pretože verím, že si ho zamilujem rovnako. Slovenskí muži vedia písať! 

Poslednú knihu som si kúpila Do vody. Je to od autorky, ktorá napísala knihu Dievča vo vlaku, ktorá sa mi páčila, tak som bola veľmi zvedavá na jej ďalší počin. Uvidíme, ako to dopadne. Síce som si zas nekúpila Márqueza, po ktorom túžim už odvtedy, ako vyšla jeho ďalšia kniha, ale táto kniha ma strašne zaujala a som na ňu veľmi zvedavá. 

DOSTANÉ

Na mojom antikvariáte som si opäť objednala knihu, po ktorej som veľmi túžila. Keď som ju zbadala, musela byť okamžite moja. A tak som ju dostala! Bola to kniha Lakomec, Misantrop, Tartuffe. Tri skvelé divadelné hry. Lakomca milujem a ďalšie dve som nečítala, ale veľmi sa na ne teším. Moliere dúfam, že nesklame. 
A čo by som to bola zač knihomoľ, keby si do nákupného košíka nehodím ešte aspoň jednu ďalšiu knihu, a tak som si tam pridala knihu Portrét dámy, na ktorú som zvedavá. Mám ju po anglicky, ale ja a angličtina, klasika v angličtine, neviem ako by to dopadlo. 

Od rodičov som dostala peniaze, aby som si kúpila niečo za maturitu. Kúpila som si teda Príbeh nového priezviska, pretože z Geniálnej priateľky som bola nadšená a veľmi som túžila po druhom diele. Tak sa určite môžete tešiť na recenziu, keď sa do tejto druhej časti pustím!

To je odo mňa všetko! Dúfam, že takýto typ príspevku tu bude častejšie, pretože ja mám veľmi rada tento typ príspevku. Ak ste náhodou nejakú z týchto kníh čítali, dajte mi vedieť, či sa vám páčila. Budem veľmi rada! :)

>Sima< 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára