pondelok 7. augusta 2017

5 mojich obľúbených autorov /2

Možno si pamätáte, pred pár mesiacmi som pridala príspevok. v ktorom som vám predstavila mojich 5 obľúbených autorov. Ako iste viete, z toho veľkého množstva štýlov sa nedá vybrať iba jeden konkrétny štýl autora, ktorý milujete úplne najviac. Preto sa moja "zbierka" obľúbených autorov stále rozširuje a rozširuje. A tak vám predstavím ďalších 5, ktorí sú môjmu srdcu blízki, alebo sa k nemu veľkou rýchlosťou rútia.

Súčasní:

Elena Ferrante si ma získala už svojou prvou vetou v knihe Geniálna priateľka. Je to autorka, o ktorej v Taliansku nikto nevedel, kým je. Nevedeli jej identitu, nevedeli kto sa skrýva za takou úžasnou sériou, ktorú napísala žena menom Elena Ferrante. Táto autorka je taký fenomén ako u nás Matkin alebo Dán. Neviem čím to je, ale každý autor, ktorého identitu nepoznáme, zožne veľký úspech a jeho knihy sú vždy niečím špeciálne, originálne. Elena je presne ten typ autorky, ktorá píše veľmi ľahko, spontánne, snaží sa vypichnúť všetky dôležité udalosti, dať zmysel tým nedôležitým, ale hlavne!, jej úlohou je zaujať. Svojou jednoduchosťou, reálnosťou vytvára geniálne prostredie, v ktorom sú ľudia, ktorí doňho geniálne zapadajú. Jej postavy ovplyvňujú vnútorné aj vonkajšie faktory. V Geniálnej priateľke môžeme krásne vidieť príbeh dvoch dievčat, neskôr žien, ich evolúciu, to kým boli a čím sa stali. Preto som si ju zamilovala. Zamilovala som si tú taliansku eleganciu a jednoduchosť. 

Keď som už spomenula Matkina, tak tu proste musí byť. Prvú knihu, ktorú som od neho čítala bola kniha: Láska je chyba v programe, ktorá sa mi páčila. Páčil sa mi jeho štýl, ktorý je ľahký, svieži a prudko čitateľný. Všetky situácie sú podfarbené sarkastickým tónom, všetkému pridáva väčšiu váhu než ju v skutočnosti veci majú. Druhú knihu, ktorú som prečítala bola: Aj ja teba, vďaka ktorej sa Matkin stal jedným z mojich najobľúbenejších autorov. Jeho štýl je naozaj geniálny. Rozpráva o ľuďoch, ktorí sú schopní naozaj milovať, pretože vedia, že láska je vzácna a keď ju majú, majú si ju strážiť a nie sa jej pustiť.

Klasici:

Mojou srdcovkou v oblasti drámy je a vždy bude Shakespeare. Páči sa mi jeho štýl, prepracovanosť, zároveň jednoduchosť, ktorá ide ruka v ruke s eleganciou. O ňom vám viac asi hovoriť nebudem, pretože ho pozná snáď každý knihomoľ. Shakespeare je skrátka vždy veľkou záhadou.

Milujem ruských autorov. Milujem ten komplikovaný štýl myslenia, písania, rozprávania. Tá prepracovanosť do úplných detailov, ktoré tvoria celok. Všetko má svoje miesto, všetko má svoj čas, čo? kde? ako? prečo?. Preto som si zamilovala aj štýl Tolstoja. Je to obrovský oriešok. Sama som čítala Annu Kareninu tri mesiace. Je veľmi komplikovaný, ale zároveň, keď ho dočítate, tak máte pocit, že ste nič podobné nikdy nečítali. Je geniálny, pretože si myslíte, že nechápete dej, nechápete nič, a na konci zistíte, že všetko je jasné, všetko je tak, ako má byť. 
Nedávno som si kúpila aj jeho Vojnu a mier, tak na tie knihy sa neskutočne teším, pretože Tolstoj a ruskí autori sú proste pre mňa jedna obrovská láska!

A nakoniec jedného, dá sa už povedať klasika, ktorý svojou vulgárnosťou, alkoholizmom, záľubou v stávkach, v ženách, si získal srdcia miliónov čitateľov. Je to proste Bukowski. Je originálny v tom, že jeho knihy sú úplne absurdné, úplne sexuálne, nezmyselné, vulgárne, ale napriek tomu dokáže zaujať, dokáže vás vtiahnuť do svojho sveta, pochopiť myseľ človeka, ktorý holduje alkoholu a krásnym ženám. 

A čo vy? Čítali ste niečo od týchto autorov? Akí sú vaši obľúbení? 

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára