streda 10. mája 2017

Obľúbené série #1

Ako sme už spomínali na instagrame, čaká nás maturita zo slovenského jazyka, a tak naša aktivita bude na chvíľku na bode mrazu. Čítame knihy stále, ale nemáme toľko času ich prečítať za pár hodín. Hlavne z toho dôvodu vám prinášam článok na zopár obľúbených sérii. Tento článok bude mať viacero častí (približne 3 + ak ešte na nejaké série "naďabím"), pretože som beznádejný človek v tomto. Kúpim a prečítam veľa sérii a zároveň niektoré série nemajú ešte záverečný diel, alebo sa skrátka neprekladá a podobne. Veď to poznáte.
Milujem série. Asi z toho dôvodu, že mám rada príbehy, ktoré sa vlečú a zároveň sú zaujímavé a veľmi pútavé. Musím priznať, že niektoré som čítala pred ôsmimi rokmi, a tak môj výber sa vám nebude zrejme páčiť, ale ja verím, že ma pochopíte a zároveň sa v ňom nájdete.

Prvú knihu, ktorá mi napadne, keď sa ma spýtate na obľúbenú sériu, je Trón zo skla a zároveň jeho ďalšie diely. Sarah J. Maas má, podľa mňa, skvelý dar v písaní. Môže písať o hocičom, o úplnej hlúposti a aj tak vás jej príbeh nadchne, budete prežívať všetky starosti a radosti s jej hrdinami a budete ju proste milovať ! Pre mňa je to jedna z najlepších young adult autoriek, pretože vie zaujať svoju škálu ľudí, pre ktorých adresuje knihy. Nie je len typickou tuctovou autorkou. Je autorkou, ktorá svoj príbeh rozvíja, odhaľuje tajomstvá, drží vás v napätí a očakáva od vás, že budete žasnúť.
Práve teraz vyšla vo vydavateľstve Slovart kniha Na dvore z tŕňov a ruží, ktorej som neodolala a musela som si ju okamžite kúpiť. Už sa na ňu teším, len problém je ten, že keďže sú tie maturity, tak ju musím posúvať. A aj sa trochu bojím, že sa mi budú tie príbehy pliesť. A nie je to veru jednoduché, pretože každá ďalšia časť série je hrubšia a hrubšia. Milovníci tejto autorky vedia o čom hovorím !
Momentálne sa venujem knihe Zrodená z ohňa, ktorú si šetrím, aby som mohla cez letné prázdniny nadviazať na jej štvrtý diel.
Keby som mala túto sériu zhrnúť v niekoľkých slovách, tak by to boli tieto:
Elegancia, rozum, vášeň, (brutálni!) chlapi, napätie, boje, zástava dychu. A v neposlednom rade dlhé čakanie na ďalší diel. Obdivujem ľudí, ktorí počkajú kým bude na predaj celá séria a až potom sa do nej pustia. Ja by som asi nevydržala a každým dňom by ma v kníhkupectve lákala a lákala.

Ďalšou sériou je taktiež young adult séria a tou je Divergencia.
Veľa ľudom sa nepáčila, pretože bola na každom kroku, každý o nej hovoril a zároveň, vraj, nebola až taká dobrá. Ja prehlasujem, že kniha sa môže páčiť iba tomu, komu je určená. Nemôže dospelý človek čakať, že sa mu bude kniha páčiť, keď je určené pre mladých. Nemôže od nej čakať hlbokú pointu, zvraty a okamihy, z ktorých spadne na zadok. Už som sa poučila, že nemám očakávať príliš veľa.
Sériu som čítala 2 roky a to z toho dôvodu, že som sa dozvedela aký je koniec. Niežeby som bola striktný odporca spoilerov, naopak ja spoilery môžem, nevadia mi, ale nejako som sa nemohla premôcť si prečítať zvyšné dva diely trilógie. No prišlo leto a už to bolo na svete. Prečítala som ich hneď za sebou, za štyri dni. (+ Aj štvrtý diel, ktorý do trilógie nepatrí, ale je súčasťou celku.) Páčilo sa mi to. Je to presne ten typ kníh, ktoré sú určené mladým ľudom, ktorí hľadajú knihu, v ktorej je síce závažná téma, ale nie je hĺbkovo rozvitá, zároveň je tam dávka akcie, humoru a odvážnosť.

V tomto článku budú ešte série, ktoré sú nové, ešte vychádzajú alebo sú už dotlačené, ale zároveň sú stále aktuálne a skoro každý druhý knihomoľ, ktorý miluje young adult, je z nich "paf." (V druhých článkoch budú aj série, ktoré až také dobré nie sú, respektíve, keď som mala dvanásť až štrnásť, tak boli. Ale to už predbieham!)
Ďalšou BOOM sériou je séria Neobyčajné deti slečny Peregrinovej !! Áno, všetci to poznáte. (Aspoň väčšina). Film som nevidela, ani neplánujem, pretože knihy mám fakt rada (nechcem si to pokaziť filmom) a vždy, keď sa dá kúpiť ďalšia časť, tak vždy ju čítam v lete. Asi z toho dôvodu čakám s treťou časťou na leto. Mám ich po česky, pretože som sa rozhodla neriskovať s touto sériou po slovensky. A chcela som to samozrejme hneď doma!
Viem, že táto séria neučarovala každému. Mne sa asi páči preto, lebo je totálne, úplne iná. Odlišuje sa od zvyšku tým, že ten príbeh je strašne zvláštny. Keď niekomu hovoríte, o čom tá kniha je, tak sa na vás díva, ako keby ste boli Alenka z ríše divov v modernom svete. Je to fakt uletená séria, ktorá sa mi páči. Asi kvôli tomu, že je to celé také zvláštne. Štýl autora je fakt dobrý a veľmi pútavý. Keď vidíte tie úžasné fotografie, ktorými je text obohatený, tak to je fakt skvelý pohľad. Niektoré sú dosť strašidelné, ale zároveň ja a fotografie, komiksy, rôzne ilustrácie, ktoré obohacujú tex
t, ideme k sebe. Milujem to ! Proste akoby povedala Alenka v ríši divov: "Načo je kniha, keď nemá ani obrázky?" V niektorých prípadoch s ňou plne súhlasím !

A na záver vám predstavím niečo, čo určite nepatrí k young adult, ale ku klasike. No predsa by som nemohla zabudnúť na Annu zo Zeleného domu, ktorá bola mojou druhou sériou, ktorú som si zamilovala. K tejto sérii nemusím nič viac hovoriť, pretože je to taká klasika, ktorú ak máte, alebo ste mali, už štrnásť rokov, tak ju máte mať dávno prečítanú. Je to dokonalý príbeh mladého dievčatka. Jej cesta osudom, hľadanie nových priateľov, nájdenie osudovej lásky, výchova svojich detí. Vidíme krásnu evolúciu, krásny život mladej hrdinky, ktorú si zamilujete v každom veku.
Z tejto série nemám prečítanú iba knihu, ktorá do nej nepatrí, ale zároveň sa jej priamo dotýka. Tou knihou je Vianoce s Annou, na ktorú sa teším, pretože si tým pripomeniem moje knižné začiatky.
Ak ste ju nečítali, tak teraz vychádza v úplne úžasnej novej edície, ktorá by mala byť obohatená o pár scénok.

Toto by bolo zatiaľ odo mňa všetko. Dúfam, že aj vás niektoré z týchto sérii zaujali, alebo patria medzi vaše obľúbené. Ak áno, budete rady, keď nám dáte vedieť.

>Sima<


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára