piatok 17. novembra 2017

Strach - Recenzia

Anotácia: Mysteriózny triler plný hrôzy. Vyhorený tridsiatnik sa po rokoch vracia do prímestskej štvrte na úpätí hory ukrývajúcej mrazivé tajomstvo - vo výnimočne studených zimách sa tam strácajú deti. Spolu s bývalou láskou a kamarátmi musí čeliť nielen zlomyseľnej sile, ale aj tieňom vlastnej minulosti. Všetky pády a sklamania, ktoré dovtedy zažil, sú ničím oproti peklu striehnucemu na miestach, kde vyrastal.

***

Od tohto autora som ako prvú knihu čítala Trhlinu. Úplne ma vtiahla do deja a na konci som bola z nej taká znechutená, že som si povedala, že tadiaľto cesta nevedie. Napriek tomu, ma vždy "hlodal pocit", že si musím ešte niečo od tohto autora prečítať! A prečo? Lebo milujem slovenských autorov. A táto kniha? Ne-sku-toč-ná!

Rozdiel bude aj v tom, že Trhlinu mu vyrozprával jeden muž a on jeho príbeh napísal. Strach je úplne iná kniha. V tejto knihe vidíme autorovu tvorivosť, skvelý štýl písania, ktorý vás úplne pohltí, budete zadržiavať dych, plakať, budete mať zimomriavky po celom tele a popri čítaní sa budete obzerať na každú stranu, či niekde niečo vedľa vás nie je. Br!

Prostredie:
Prostredie mi je veľmi blízke, pretože autor sa pohráva s mestami, ktoré často navštevujem - Žilina a Ružomberok, a preto je toto prostredie pre mňa zaujímavé. Dodáva vám to takú myšlienku, že keď chodíte po uliciach v týchto mestách, tak rozmýšľate, aké problémy môžu mať ľudia, ktorí okolo vás prechádzajú, či majú nevyriešené spory, či ich detstvo tak ovplyvnilo, že sa to s nimi ťahá stále a podobne.

Štýl autora:
Ako som už spomínala, tak autor má ten dar, že dokáže zaujať čitateľa hneď pri prvej vete. Nedáva zbytočné omáčky, nespomaľuje deje, síce vás drží v napätí a potom stránky preletíte rýchlosťou svetla, píše pútavo, vyvolá vo vás zmes emócií, zmes strachu, zmes nádeje a zmes údivu, pretože aj keď si myslíte, že to dopadne tak, nakoniec to celé zmení a dopadne to úplne inak.

Postavy:
Postavám sa snažíte počas celého príbehu porozumieť. Hlavne hlavnej postave. Nakoniec však zistíte, že hlavná postava prezradí o sebe iba to, čo chce a necháva nás v napätí až do konca.
Vidíme tú určitú intelektuálnu zrelosť, kedy dokážu postavy čeliť strachu, ktorý ich ovláda, ale zároveň si chcú uchovať určitý odstup, akoby sa ich to netýkalo.
Celkovo nemáme dosť veľkú možnosť spoznať psychiku, charakter postáv, iba z určitých ústrižkov, ktoré hlavná postava pokladá za dôležité.

Dej:
Dej je popretkávaný strachom, rôznymi myšlienkami autora, kde vysvetľuje rôzne všeobecné tvrdenia, taktiež určitou formou lásky, nadprirodzenými prvkami, detstvom, udalosťami, ktoré navždy ovplyvnia naše zmýšľanie, povahu a postoj k daným veciam, a taktiež je tu zobrazená strata blízkej osoby.
Občas máte pocit, že hlavná postava prichádza o rozum, ale zároveň sa snaží prísť veci na koreň.
Veľmi sa mi taktiež páčilo, že autor dával každej udalosti zmysel a musela byť podložená faktami. Často ste mali pocit, že ten príbeh je skutočný a niečo také sa ozaj niekde deje.

Celkovo sa kniha číta skvelo! Prečítala som ju na jedno posedenie, tŕpla som pri nej, bála sa, snažila som sa nejakým spôsobom postavy povzbudiť alebo zastaviť, tisli sa mi slzy do očí, pri opisovaní niektorých "praktík", hlavne keď sa v príbehu nachádzali zvieratá a deti.

Autor vo vás vyvolá strach, ale taký strach, že o chvíľku sa budete báť chodiť aj na nejakú túru, do lesa, do hôr, pretože nikdy neviete, čo tam číha!

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára