utorok 16. októbra 2018

Černé znamení - Sebastien de Castell (recenzia)

,,Ze všeho nejdřív se na dlouhých cestách naučíš, chlapče, že na způsobu, jakým mluvíš, záleží stejně jako na slovech, která používáš."

Opať raz som sa dostala do sveta, kde obyčajné pravidlá nestačia a autor si vymyslel vlastný svet. Trvalo mi presne dva diely, kým som si na tento svet zvykla. Možno to bolo tým, že v tejto knižke sa o tomto svete zas až tak nepísalo, pretože Kellen ufujazdil od svojich rodákov, čudesných JanTepov,  a aj spolu s Ferius a Reicheisom sa strmhlav vrhajú do nového dobrodružstva, do totálne neznámych krajín, k úplne neznámym ľuďom.

,,Žádná magie na světě nemá větší cenu než lidské svědomí."

Toto dobrodružné putovanie a hľadanie ma chytilo oveľa viac ako prvý diel, a to už od začiatku. Je to naozaj jedinečný príbeh v záhadnom svete, ktorý má autor dobre vymyslený vo svojej hlave, ja na jeho pochopenie potrebujem asi ešte ďalšie pokračovania, pretože celý ten svet nevysvetliteľných kúzel je mi nejasný, ale pritom je tak fascinujúci, že som nemohla odísť do čítania. Avšak až v tomto dieli, ktorý ma bavil o moc viac ako ten predtým. Asi práve pre to, že tu tejto jantepskej mágie bolo len trošku. :D

Postavy, ktoré sa Kellenovi priplietajú do cesty, či už z jeho klanu, alebo úplne cudzí pocestní, vnášajú do príbehu nové prvky. Krajina Sedem pieskov je mimo hraníc a dejú sa tu ozaj čudné veci, ktoré musí Kellen odhaliť. Prísť na kĺb neobyčajnej záhade, ktorá sa mu stane blízkou. Aj vďaka týmto prvkom detektívky je toto pokračovanie napínavejšie  pútavejšie. Stretne kamoša divotvorca, krásne dievča s podobným osudom, vzdelancov z univerzity aj ďalšie argosanské osoby s menami divnejšími ako samotný príbeh.

,,Poodívej se všechny ty hvězdy. Proč musíš sledovat jen jednu z nich?"

Dej napreduje rýchlo, hádam ešte rýchlejšie ako v prvom dieli, a doslova som ho hltala stránku za stránkou. Knižka sa číta rýchlo a ľahko a aj cez spleť rôznych ,,kultúr" zložitých na pochopenie, pre mňa bol tento príbeh oddychom a príjemným odbočením od učebníc do školy.

Pre tých, čo pri tejto knižke alebo celej tejto sérii váhate, skúste sa pretĺcť cez prvý diel a tieto ďalšie vašimi kamošmi. Ja ako milovník fantasy som si aj pri nedostatku času popri škole túto knižku obľúbila rýchlo a teším sa na ďalšie a ďalšie časti. ^_^

,,Protože dobrým lidem se dějí hodně ošklivé věci a dokonce i těm z nás, kdo kráčejí cestou divoké sedmikrásky, někdy nezbývá než putovat v temnotách."

Za knižočku ďakujeme kníhkupectvu PreŠkoly.sk. Objednávajte tu ;)
- Rony -