štvrtok 11. apríla 2019

Havraní kráľ - Maggie Stiefvater (recenzia)

Dúfam, že vy všetci ste fanúšikmi Raven Boys. Ak ste ešte nepodľahli, tak to príde. Pretože tu ste na mieste nadšenia. Viete už predsa, že tieto knižky chytili za srdiečka už tisícky čitateľov a ja sa netrhám od davu.  Pokiaľ ste  prišli až k tejto časti a ak aj ešte stále váhate, tak za mňa je táto séria nejalepšia, čo som kedy čítala. A eštš taký bonus... posledná časť je najlepšia zo všekých ;)

Štýl autorkninho rozprávania sa nelíši od knižiek predtým, avšak príbeh naberá rýchly spád v tomto poslednom rozuzlení. Čakáte na záver s ohňostrojmi a viete, že posledná stránka vám zlomí srdce, pretože, úprimne, tieto knižky sú závislosťou. Táto knižka bola dlho očakavaným finále a naozaj sa všetky tie stovky stránok oplatili prečítať.

Tento príbeh je jedninečný a nájdete v ňom ďaleko viac ako len do zúfalstva siahajúcu túžbu po pátraní po nevypátrateľnom. Odkrýva nenahraditeľnosť a silu priateľstva, strach a vášeň, všetky druha lásky aj sny a obavy. Tieto knižky vás chytia od prvého slova až po to posledné.

K forme... možno trošku hlúpe postrehy/fakty... knižka je už na dotyk výnimočná. Kto by ste na prvý pohľad tipli, že knižka má cez štyristo strán?? Je to však tak. Stránky sú tenunké, jemnunké a príjemné na dotyk. No a obálka, tá vám musela predsa vyraziť dych. Je totálne dokonalá.

Je úžasné sledovať, ako vám každá postava postupne prirastá k srdiečku. Napríklad taký Ronan. V prvej knižke by som ho najradšej uškrtila a v tejto...? Čakala som len na to, kedy sa opäť objaví. Spolu s Adamom, ktorý sa už konečne začal chovať normálne :D Gansey ma v tejto knižke zaujímal asi iba z toho uhlu, kde bolo vyzdvihnuté to, že práve on je ,,vodca" havranov a hlavne... Bluein bozk ho mal zabiť. Logicky... v tejto knižke. Aj tak som však mala pocit, že táto knižka Ganseyho opisuje nejako zriedkavejšie. No a tiež mi v nej chýbal Noah.

To bolo však geniálne na týchto knižkách. Že každá časť dokázala písať o niekom inom a neprestala byť záživná.

Všetky vyvŕbenia situácii ma presvedčili o tom, že nech by Maggie v knižke napísala čokoľvek, tak jej to zhltnem. Aj keby Blue jedla na raňajky štyri žaby, tak by to celé bolo skvelé.

Všetko to napätie, prúd otázok vo vašej hlave, scenáre šťastného konca,... všetko to a oveľa viac. Dynamickosť je slabé slovo oproti tomu, čo ponúka táto knižka. Srší všetkým možným cez hrôzu, nedočkavosť, rozcítenosť až k výbuchu pocitov na konci.

Za mňa... dám za ňu ruku do ohňa. A bude mi chýbať tento odvážny príbeh plný... všetkého. 💗

Za knižočku by sme sa chceli poďakovať kníhkupectvu PreŠkoly. Objednávajte tu.
- Rony -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára