utorok 30. apríla 2019

Ilustrovaný atlas najčudesnejších prehistorických zvierat - Maja Säfström // recenzia

V každom z nás drieme duša výskumníka. Každý chceme objaviť viac a tešiť sa z vedomostí, ktoré získame. Veď povedzte, kto sa nikdy nevyžíval v tom múdrom: ,,To si naozaj nevedel?". Sme knihomoli/-lky a neustála túžba po poznaní je našim každodenným kamošom.

Keď som videla túto knižku, ktorá do pár dní zahltila celý instagram, hneď som si povedala, že to je niečo pre nás. Tým myslím môjho brata a mňa :"D. A mala som správny predpoklad, pretože môj malý šesťročný bráško si knižku  privlastnil v momente ako som ju vybrala z kabelky a chcela si ju vystaviť v knižnici. Zhltli sme ju spolu do dňa. Odvtedy som mu ju čítala ešte trikrát, pretože on a dinosauríky, to je závislosť.  Podľa mňa musel byť v minulom živote nejakým dinosaurom alebo aspoň vykopávačom skamanelín :"D.

Táto knižka mala u nás doma neskutočný úspech. Mne sa páčilo prevedenie, ilustrácia, obsiahlosť, hravosť a môj brat v tejto knižke našiel jednu giga omaľovánku :"D Rodičia mi poďakovali, pretože mali od brata na chvíľku pokoj. Knižka, ktorá spravila radosť celej našej rodine. Dokonca som ju vzala s nami aj na výlet do hory, aby som ju odfotila v krásnom prostredí, ale decká mi nedali šancu sa k nej dostať, tak moje foteníčko nebolo úspešné, ale zábavu mali aspoň deti.

Verím však tomu, že toto je knižka pre malých aj veľkých zvedavcov. Ešte aj pre tých, ktorí nie sú až takými nadšencami dinosaurov alebo zvieratiek, či encyklopédii. Viem, že prevedenie vyzerá naozaj detsky, ale tiež tu chýbajú farby, čož by sa pri detských knižkách asi stávať nemalo, čož vyvoláva dojem takého mixu. Ja som z knižky bola rovnako nadšená ako všetky naše decká, čo knižke len otáčali stránky a híkali nad obrázkami.

Knižka je ilustrovaná, avšak čiernobiele prevedenie sa môže niekomu nepáčiť. Ja osobne v tom nevidím žiadne odfláknutie ani katastrofu. Knižka tak ponúka väčší priestor našej predstavivosti. Tým netvrdím, aby ste počúvli môjho bračeka a maľovali si knižku ako omaľovánku, aj on to má zakázané. Knižka takto ale získava hravého ducha. Jednoducho a nekompikovane zobrazuje to, čo chce ukázať. Nemusí ísť do detailov, aby sme pochopili, že dané zvieratko je jedinečné a nemáme šancu ho nikde stretnúť na prechádzke v parku, či v zoo.

Na to, ako je daná téma ťažko uchopiteľná, si s ňou autorka poradila na sto jednotiek s milión hviezdičkami. Je obsiahla a skrýva veľa strašidiel i krás. Navyše je vtipná a nepredkladá veľa zbytočných faktov. Je ultrazaujímavá a je tým pravým orechovým pre všetkých zvedavcov. A tiež je mamut mojim obľúbených zvieratkom, preto tu máte aj obrázok z knižky ;) :"D Prečítané máte do hodinky a myslím, že to nebude posledným čítaním ;)

Jednoznačne sa budem tešiť aj na ďalšie knižky od tejto autorky, pretože sú maličké, spratné a vyzerajú nádherne a úžasne nie len zvonka ale aj zvnútra.

Za knižočku z celého nášho nadšeného srdiečka ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávajte tiež ;)