štvrtok 12. septembra 2019

Smaragdové more - Richelle Mead // recenzia

A je to tu. Pre tých, čo s napätím očakávate príbeh divokej, priamej a cieľavedomej Tamsin, máte sa na čo tešiť.

Po prečítaní Polnočného klenotu som sa nevedela dočkať toho momentu, keď odložím všetky rozčítané knižky a prečítam si túto smaragdovú krásku. Jednak ma lákala obálkou, ale predovšetkým ma vpred hnala zvedavosť.

Diamantový dvor ani Polnočný klenot mi neponúkli takú spŕšku emócií a dychberúcich scén, ako som bola zvyknutá pri tejto autorke, preto som dúfala, že do poslednej knižky sa vnorí celá a dá do nej všety svoje nápady. Chápem, že musí byť ťažké napísať dve knižky a neprezradiť pri tom tie podstatné informácie, ktoré by mohli pokaziť všetko prekvapenie. Dúfala som však, že keď tieto zábrany opadnú, zistíme všetko.

Táto knižka ponúka nový pohľad na Diamantový dvor, nový príbeh, ďalšiu smelosť a vytrvalosť. Aj keď som v DD Tamsin neznášala, ale tolerovala som ju, pretože to bola dobrá kamarátka a ostatné dievčatá ju mali veľmi rady, záležalo im na nej, táto knižka mi ju priblížila a opísala tak, ako ju nepozná,  a dostala som tak možnosť skutočne si toto krehké stvorenie obľúbiť. Pochopila som, prečo sa uráža, prečo je tak priama, aj prečo potrebuje byť za každú cenu najlepšia.

Knižka mi ponúkla presne to, čo som čakala. Nové informácie, ktoré som potrebovala, no nedala mi viac. Áno, určitá dávka prekvapenia a dobrodružstva nás prevedie napínavým príbehom divokej Tamsin, no nedostala som nijaké to ,,wau" ako napríklad pri Upírskej akadémii.

Autorka nám ponúka skvelý nápad a skvelý koncept, avšak príbehy sa ťahajú dlhočizné stránky a ,,wau efekt" zaostáva niekde v polovičke.

Aj napriek faktu, že knižka nie je dychberúca, je jedinečná a priznám sa, že zo série DD sa mi páčila asi najviac.  Autorka si nechala najkompliokvanejšiu ,,princeznú" na koniec, aby sme sa mali na čo tešiť a kto zostal verný až do konca, určite neobanoval.

Vedela by som si tieto knižky predstaviť aj napínavejšie a premyslenejšie, ale o tom to nebolo. Pre milovníkov opisov je knižka ako stvorená. Asi nebudem fanúšikom zdĺhavého čítania. Knižka ma svojim rozsahom značne potrápila, avšak jej príbeh je krásny, je živý, je plný neočakávaných situácii a Tamsininých rozvášnených vízií i hádok pri presadzovaní svojho.

Tamsin je jednoznačne originálnou postavou, ktorá sa nezľakne a je prirodzeným vodcom. Páči sa mi, akým štýlom sa rozpráva sa s ostatnýi postavami, ako všetko prežíva, ako jej na veciach záleží. Mrzelo ma, keď sa prestala rozprávať so svojimi kamarátkami, ale každý máme svoje problémy a niekedy stačí pozrieť sa na problém z inej perspektívy, čož je ten najjednoduchší spôsob, a hneď vieme lepšie pochopiť správanie, ktoré sa nám zprvu nemusí páčiť.

Tieto knižky neopisujú len nejaké obyčajné dievčatá. Sú to knižky plné temperamentu, ženskosti a tajomstiev.

Za knižočku ďakujeme sieti kníhkupectiev PantaRhei. Objednávajte tu.