streda 13. septembra 2017

Diamantový dvor - Richelle Mead (recenzia)

Stáva sa mi, že keď si chcem niečo prečítať, skončím hneď na začiatku, pretože mám chuť na niečo iné. Tentokrát som sa ocitla v príbehu krásnych šiat, dobrých spôsobov, neprijateľnej príťažlivosti a skúšky. Po DD som týždeň nič neprečítala, pretože som po ruke nemala nič podobné. Nič aspoň so štipkou dôvtipu Richelle Meadovej.

,,Prezradíš sa spôsobmi, ktoré si ani neuvedomuješ."

Odrovnala ma autorkina šikovnosť. Opäť mi dokázala, že vie vymyslieť niečo neobyčajné a veľké. Už pred polovicou som mala pocit, akoby v tejto knihe bolo viac ako dosť, no ešte stále pokračovala a pokračovala až po ten vysnívaný koniec, ktorý i tak nie je ešte koncom. Nemá byť pokračovanie?? DD ma ohromil a aj cez menšie písmenká a skoro 400 strán, to bol krásny výlet do fantázie.

Ľahká rozprávka s prvkami niečo revolučného. Predaj a školenie neviest?? Nové. Zakázaná láska, kotrmelce, zvraty a šťastný koniec. Staré a rozprávkové. Nevedela som si predstaviť, čo viac by sa ešte mohlo stať a potom ma odrovnali všetky tie akčné momenty a scény, z ktorých som chcela vidieť ešte viac.,

Pri pohľade na obálku je jasné, že dievča je sebavedomé, svojské a odhodlané. A ona taká naozaj bola. Ušla, aby sa skryla, no i tak sa musela skrývať aj naďalej, aby jej tajomsvto zostalo v bezpečí. A tým bezpečím bol práve neodolateľný a sladký Cedric, ktorý sa o ňu staral až ich náklonnosť a tajomstvo prerástli do nefalšovanej vášne a hlbokého citu. Na bozk som čakala celé tie mučivé stránky s malými písmenkami, no dočkala som sa, no i tak to nebolo to, čo som si priala, pretože sa zas stalo niečo, čo veci pohlo rýchlejším tempom.

,,...Len sa dostaň do Adórie bez toho, aby ťa odhalili a my dvaja to možno prežijeme."

Ona bola príliš dobrá v tom, čo sa od nej očakávalo a on jej ,,telent" krotil. On skrýval nebezpečné tajomstvo a ona sa staralo o to, aby nevisel. Chceli pomôcť jeden druhému, aj keď sa im o to nikto neprosil. Potrebovali jeden druhého, aby si mohli byť istí, že sú v pohode. Aspoň pre zatiaľ.

Dejom som bola vtiahnutá do pŕšky akcie, kde sa neustále niečo dialo. Deju nechýbali ani detaily, ani dynamika. Zápletky sa zdali byť nepredstaviteľnými. Vyvrcholenia ešte nepredstaviteľnejšími.

I keď by to mal byť historický román, aj tak si túto knižku zaradím vedľa Selekcie a pod. Nie zas až taká tradičná rozprávka. Ale sú tam tie prvky dobra, ktoré je viac ako zlo. No a láska samozrejme vyhráva. Búra všetky hranice a prekážky.

,,Raz si mi povedala..."
,,Že plánujem zostať poctivá do svojej svadobnej noci??...To je pravda. Je to zásada, v ktorú verím. Ale, mám veľmi kreatívnu definíciu ,poctivosti'. A ak má byť toto posledná noc s tebou, plánujem zatlačiť limity tej definície tak ďaleko ako sa len dá."

Príbeh Cedrica a Adelaide / Elizabeth bol milý. Pomalý, ale dôverný. Čakali by ste, že zomrú za to, že jeden druhému prejavili až príliš lojality??? Ja áno. No a koniec??? Bol úplne iný. Lepší. V druhej polovici, akoby to už bol iný príbeh. Len oni dvaja a to, čo dokážu so svojou láskou. No a presne to sa stalo mojou motiváciou. Spaľujúca a nebojácna láska až za hranice čohokoľvek. Aj cez vzdialenosť, aj cez prekážky. Ale nekonečná a neprekonateľná každý jeden deň. A možno by sme mali všetci zamyslieť nad tým, že milovať je vždy lepšie, ako znášať neopodstatnené lásky zo zúfalosti. Byť úprimný a milovať nekonečnejšie, ďalej ako dokáže siahať vesmír.Ich puto len silnelo a prekážky nemali žiadnu váhu. Záležalo im len na tom, aby ich budúcnosť mohla byť slnečná.Tieto dve postavy boli úžasné a už sa teším na ich ,,šťastne až do smrti".

Ak som doteraz hovorila o rýchlom dejovom plynutí, tak koniec nahodil turbo, pretože sa všetky udalosti zbehli až prirýchlo. Chcela som viac. Chcela som ešte kúsok z ich sveta. Hltala som každé slovo až do poslednej stránky. A vy už možno aj tušíte, ako na tom bude moje hodnotenie.

,,Ona je slnko a on je mesiac. A nikdy nie sú spolu. Niekedy, v správnom okamihu dňa, môžu zachytiť záblesk jeden druhého na oblohe. Nič viac."


Toto nervy drásajúce kotrmelcovanie ma skoro dohnalo až k slzám. Námet bol skvelý a spracovanie bolo perfektné.
-VErRoOnnNyIKA-
♛♛♛♛♛♛♛♛♛♕

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára