streda 27. septembra 2017

Láskavosť - Recenzia

Anotácia: Všetko sa začína malou bežnou láskavosťou - Emily požiada priateľku Stephanie, aby vyzdvihla jej syna Nickyho zo škôlky. Tá ochotne súhlasí, veď Nikcy a jej päťročný syn Miles sú najlepší kamaráti a radi spolu trávia čas, podobne ako ich matky. Emily si však po syna už nepríde. Nedvíha telefón a nedopovedá ani na esemesky. Stephanie je presvedčená, že sa stalo niečo zlé. Nijaká matka by predsa neopustila svoje dieťa. Rýchlo napíše blog, poprosí matky v celej krajine, aby pomohli v pátraní, a zároveň ponúkne emocionálnu podporu jej zdrvenému manželovi. Čoskoro však obaja dostanú šokujúcu správu. Emily je mŕtva. Nočná mora súvisiaca so zmiznutím mladej matky sa tak skončila. Alebo azda nie? Stephanie si totiž začne uvedomovať, že nič - ani priateľstvo, ani láska, ba ani celkom obyčajná malá láskavosť - nie je také jednoduché, ako by sa na prvý pohľad zdalo.

***
Asi začnem tým, že knihu som si vybrala na základe toho, že mi veľmi pripomenula knihu Do vody.  Niekto zmizne, zomrie a veľa nejasností okolo toho. Spočiatku ma kniha veľmi nebavila, no ako sa už začalo niečo riešiť, tak sa začala čítať veľmi rýchlo a dobre. No prejdem rovno k podstate.

Štýl autorky:
Ako som spomínala, anotáciou mi veľmi pripomenula knihu od Pauly Hawkins. Rovnako aj štýl. Jednoduchý, veľmi ťažko sa dokážete dostať do deja. Keď sa dostanete, tak sa kniha číta akoby sama. Celkovo nie je to až taká katastrofa, ale pri tejto autorke mi tak trošku chýba celá pointa príbehu. Prečo? Načo? Neviem. Pripadalo mi to ako príbeh, ktorý ste počuli už miliónkrát. Takže celkovo štýl je neutrálny. Nenudí vás, zaujme od polky knihy a vie vzbudiť miestami vo vás aj určitú zvedavosť.

Prostredie:
Prostrediu sa veľmi veľa toho neviaže. Ak vezmeme do úvahy, že autorka má s Hawkinsovou viac než len spoločný štýl, anotáciu, ale aj isté okolnosti v diele. Samozrejme, každá dáva do knihy niečo iné, Hawkins ma baví viac, ale nemôžem si pomôcť, knihy sú akoby miestami okopírované. I keď Darcey nevyužíva príliš veľa postáv, zameriava sa iba na zopár, ktoré vás sprevádzajú celým dejom.(Trošku som odbočila.) Prostredie teda je iba akýmsi neutrálnym prvkom, ktorý je viac menej nepodstatný a nedodáva deju nič špeciálne.

Postavy:
Nemôžem si pomôcť, ale tieto postavy sú tak povrchné, tak naivné, tak hlúpe !, že to až bolí. Asi poviem niečo málo ku všetkám trom hlavným postavám.
Emily. Ten typický príklad ženy, ktorá je totálna mrcha, ktorá obetuje všetko(všetkých) pre svoje pohodlie, má veľmi dobrú myseľ, dokáže sa dostať zo všetkého. Ak ju mám zhrnúť do jedného slova, tak mrcha je to ideálne slovo.
Stephanie. Panebože! Najprv mi prišla ako úplne idiotská(ozaj!) americká mamička, ktorá musí všetko (naozaj všetko!) vešať na internet. Všetky tie klasické veci, ktoré riešia zakomplexované mamičky. Neskutočne ma iritoval jej blog. Napriek tomu, vzbudila vo mne sympatie, že aj takáto prakticky nepraktická mamička má dosť veľké tajomstvá, ktoré ma veľmi prekvapili. Keď som však čítala ďalej, zistila som, že je nakoniec taká hlúpa, za akú som ju považovala.
Sean je taký typický chlap, ktorému nič nezazlievam. I keď miestami reagoval prehnane, hlúpo, ale celkovo je to asi jediná postava, ktorá ma permanentne nehnevala.
Ak to teda zhrniem, každá postava Darcey Bellovej v tejto knihe je neskutočne hlúpa a bude vás... hnevať!

Dej:
Až na pár výnimiek, keď som pozerala, že super, tak dej bol plytký, predvídateľný, hlúpy ako každá z postáv. Nechápte ma zle. Kniha sa číta skvelo. Prečítate ju aj na jedno posedenie. Je fakt dobrá v tomto štýle. Postavy sú síce hlúpe, ale musia byť. Pretože to jednoducho do tejto knihy patrí ! Lebo iné ani byť nemôžu! Ale skrátka mi prišiel ten príbeh taký, akoby som ho už niekde počula. Je milión filmov, ktoré sú rovnaké ako táto kniha. Keby to bolo vo forme filmu, tak to žeriete! Ale ako kniha mi to prišlo veľmi nenápadné, bez pointy.
Aj keď bol príbeh a postavy hlúpe, autorka mala aj svetlé momenty a niektoré závažné udalosti, city vedela vcelku dobre prezentovať a podať ich čitateľovi ako veľmi dôležité.

Celkovo je kniha pútavá, rýchlo sa číta, zaujíma vás koniec, ale zas je predvídateľná, (hlúpa), okopírovaná. Ale ak hľadáte knihu, ktorá je bez pointy, neurazí vás, číta sa ľahko, je určená na oddych, tak určite po nej siahnite. Má svoje muchy, ale zas nie je to kniha, ktorú by som vyhodila do koša. Je oddychová, miestami má v sebe skryté veľké posolstvo, ale miestami vás bude dosť hnevať. Dej sa točí okolo rodiny, tajomstiev. Vidíme aj do minulosti hlavných postáv, ktoré sú v deji veľmi dôležité, pretože nám predstavujú konanie postáv, prečo robia to, čo robia. V deji vás prekvapia mnohé veci. Prekvapilo ma, aká bola Emily, aké mala tajomstvá, čo robila, čo sa nakoniec stalo, ako zomrela a podobne. Bolo to veľmi dobré, ale nemôžem si pomôcť, prepáčte, niečo mi skrátka v tej knihe chýbalo. Celkový ten konečný pocit, pri ktorom si poviete, tá kniha bola ozaj niečo,vryla sa mi do pamäti, niečo sa zmenilo, niečo chápem inak. Skúste a uvidíte. Nie je zlá, ale mňa neohúrila.

Je to ten typ knihy, ktorá sa vám, keď ju čítate, veľmi páči, ale na konci zistíte, že skrátka potrebujete niečo viac, niečo špeciálne. A vaše hodnotenie tým pádom skončí pod priemerom. Ukazuje nám typické ľudské problémy, nejaké choré krajné riešenia, silu materskej lásky, ľudské vlastnosti, vynaliezavosť a rôzne iné vlastnosti, za čo knihe dávam palec hore, ale určite to poznáte aj vy. Máte knihu, ktorá vás bavila, krútili ste nad konaním postáv hlavou, ale skrátka niečo vám na knihe vadilo, chýbalo a nemôžete si pomôcť, ale knihu nehodnotíte veľmi dobre.

>Sima<

Za knihu ďakujem bux.sk. Knihu si môžete zakúpiť tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára