sobota 9. septembra 2017

Summer Book Haul

JÚL


KÚPENÉ

Za mesiac júl som si kúpila 13 kníh a dve som dostala na recenziu. Prvú knihu, ktorú som si zaobstarala, bola kniha Blafuj ako celebrita, ktorá sa predávala spolu s časopisom Emma. Kedysi som tie knihy úplne zbožňovala. Boli krátke, ideálne na leto. Teraz už ich moc nečítam, ale verím tomu, že niekedy príde na mňa to obdobie, keď sa k nim opäť s radosťou dostanem. (Snáď.)

Ak ste knihomoľ, určite poznáte ten pocit, keď máte obrovskú chuť si kúpiť nejakú knihu. A ja som mala teda ozaj veľkú chuť. Kúpila som si knihu Řekni vlkum, že jsem doma. Táto kniha zožala dosť veľký úspech, a keď som ju videla za cenu tri eurá, musela byť moja. Ale dobre som urobila! Kniha sa rýchlo vypredala a ak naozaj stojí za to, bola by škoda ju nemať. 
K tejto knihe som si prihodila aj nejaké knihy z Odeonu. Milujem ich edíciu Světová knihovna, a preto som si kúpila Enjoy, ktorá sa zaoberá závislosťou na sociálnych sieťach, Roviny života, Zoli, Meursault přešetrení, Doplavat domu, na ktorú sa neskutočne teším, pretože na ňu pokukujem už odvtedy, čo vyšla, a k nim som ešte pridala knihu Šíleně smutné povídky.

Ďalej som si kúpila knihu Vesmír na pleciach, na ktorú som sa tešila a bola, pre mňa, ozaj dobrá. Illuminae, ktoré som začala čítať, ale musela som skončiť, pretože teraz nie je zrovna ideálny čas ju čítať. Asi preto, lebo je príliš vedecká, a to ma moc nechytilo. 
Tí, čo odchádzajú - tí, čo zostávajú, pretože Ferrante mám veľmi rada a túto Neapolskú ságu tiež. A poslednú knihu, ktorú som si objednala, bola kniha Empire of Storms, pretože štvrtá časť série Trón zo skla sa mi nenormálne páčila a nemohla som sa dočkať piateho dielu. Odradila ma však trochu tá angličtina a bojím sa, že to nezvládnem.  Každopádne zatiaľ mi to celkom ide a slovenský preklad si jednoznačne zaobstarám!
Tieto knihy boli súčasťou jednej objednávky, ktorá bola zložená z troch. Pospájala som ich a potom som ich ledva doniesla domov. Občas sa ale treba "utrhnúť z reťaze."

Na konci júla som si ešte kúpila knihu Černobyľská modlitba, pretože som už dlho pokukovala po knihách z Absyntu. Milujem tú ich edíciu Prekliati reportéri a keby môžem, celú ju kúpim hneď teraz. A táto kniha bola fakt skvelá. Niekedy je fakt dobré si prečítať nejakú kvalitnú literatúru, pretože ja kvalitnú literatúru ľúbim!

RECENZNÉ VÝTLAČKY

Recenzné výtlačky, ktoré prišli som už prečítala a zrecenzovala. Kráľovná v tieňoch od Slovartu. No milujem tú knihu! 
A druhá od Ikaru, Všetko príšerné aj krásne, z ktorej som bola veľmi prekvapená a veľmi sa mi páčila.

Ilustrácie sú z knihy Spánek. No nie sú dokonalé?

AUGUST


KÚPENÉ

V auguste som si tiež dopriala radosť a zopár kníh som si zaobstarala. 
Kúpila som si Řeka, ktorá je graficky spracovaná. Je to kniha, v ktorej sú slová zbytočné. Dokonalosť! V tejto knihe ani nemusíte mať slová, aby ste z nej mali silný, plnohodnotný zážitok. 
Ďalšiu dokonalosť, ktorú som si kúpila, bola kniha Spánek od Murakamiho. Murakami je autor, ktorý sa mi páči. On je fakt skvelý. Lenže jeho knihy sa mi nejako nepáčia. Síce no. Je to ťažké vysvetliť. Jeho knihy sa mi nepáčia, ale štýl je kvalitný. Čítala som iba Po otrěsech a Spánek, ale ani jedna sa mi nevryla do pamäti. Spánek sa mi dokonca páčil omnoho menej ako kniha Po otrěsech. Štýl bol skvelý, ale nejako pointa príbehu mi stále uniká. Ale napriek tomu je to dokonalá pastva pre oči. Úžasné ilustrácie, ktoré obdivujem ešte aj teraz.

Ďalšiu objednávku som vytvorila hlavne pre knihu Dívka v pavoučí síti. Je to štvrtý diel zo série Milénium. Prvé tri diela som síce nečítala, ale kedysi dávno som si ich kúpila a stáli ma do 15€, všetky spolu. Keď som uvidela túto štvrtú časť, od iného autora a za 4€, tak som neodolala. Veď by sa mi takáto príležitosť nemusela opakovať!
Na túto sériu sa teda veľmi teším, pretože to vyzerá dosť dobré a keďže má dosť veľký úspech, tak si myslím, že niečo na nej určite musí byť.
Ďalšie knihy som si objednala od autorky Richelle Mead. Sukuba 2, pretože mám prvý diel, ktorý som síce nečítala, ale ak sa mi náhodou zapáči, tak aby som mala aj druhý.
Věk X, prvý a druhý diel. Tieto knihy sú, vraj, veľmi dobré, tak som zvedavá, či sa mi budú páčiť.
Zaujímam sa o literatúru, ktorá popisuje druhú svetovú vojnu, holokaust a podobne. Už dlhšie som pokukovala po knihe Bratři Bělští a, konečne, som si ju aj kúpila. Stála iba niečo okolo 3€.
Poslednou knihou z tejto objednávky bola kniha Muži to rádi oblé, na ktorú som sa už chystala dosť dlho. Keďže bola v zľave, stála niečoho okolo 4€, tak som ju tam nemohla nechať.

Koncom augusta som sa vybrala do Žiliny na nákupy, a tak som zavítala aj do kníhkupectva. Kúpila som si Geografiu - maturitnú knihu od Enigmy, pretože vtedy som si ešte myslela, že z nej pôjdem maturovať.
K tomu som si prihodila ďalšie dve knižočky, pretože mali opäť zľavy! Uvoľnení, pretože po tejto knihe som túžila už dosť dlho a sú na ňu veľmi pozitívne ohlasy.
Druhou bola kniha Kto vytvoril mesiac?, ktorá stála iba 1,50€. Na to, že úplne nenávidím fyziku, tak si veľa rada čítam ohľadom fyziky, ohľadom hviezd, vesmíru a podobne. Tak som ju tam nemohla nechať. A za tú cenu !

DOSTANÉ

Od priateľa som dostala Zlodejku kníh. Po tejto knihe som pozerala strašne dlho, ľudia o nej hovoria aj teraz, vyskytuje sa v mnohých súkromných rebríčkoch najobľúbenejších kníh. Som teda na ňu zvedavá, dávam do nej veľké očakávania, tak ma, snáď, nesklame. 

S ocinom som bola v Ružomberku u doktorky a zrovna tade, kde chodíme, je Panta Rhei. Je dosť ťažké ocina presvedčiť, aby mi kúpil knihy, ale stalo sa. Keďže tam majú teraz tropické zľavy, odniesla som si odtiaľ knihu Bleskové správy, ktorá má vyše 1000 strán a už minule som na ňu pozerala, že môže byť skvelá. A keď kúpite takú hrubú knihu za 9€, tak povedz, neoplatí sa to ? 
K tomu som si ešte vybrala knihu Tovar. Je to príbeh autorky, ktorá sa liečila/lieči z drogovej závislosti. A mne sa páčila!

Nie som veľký milovník ženských románov, ale čím som staršia, tým sa mi viac páčia. Keď som videla film Denník Bridget Jonesovej, tak som bola veľmi prekvapená, pretože sa mi neskutočne páčil. (Videla som dvojku.) Preto som presvedčila maminu, aby mi z bazáru kúpila prvé dve časti Bridget Jonesovej (Deník Bridget Jonesové, S rozumom v koncoch). Síce som si nevšimla, že prvá časť je po česky a druhá po slovensky, ale vôbec mi to nevadí.

Od sestry a jej muža som dostala knihu Kliatba, ktorú mi kúpili na výlete. Darček len tak, z ničoho nič, vždy poteší. A navyše na Pronskú som sa chystala už dlho, tak som rada, že už mám od nej nejaký titul.

RECENZNÉ VÝTLAČKY

Od kníhkupectva preskoly.sk som dostala na recenziu knihu Les sebevrahu Aokigahara, ktorá mi učarovala hneď, ako som o nej počula. Žiaľ, po prečítaní to nebolo presne to, čo som očakávala, ale aj tak rozhodne stojí za prečítanie. A toto kníhkupectvo má dokonalé ceny!!

Od Tatranu mi prišla kniha Nezlomený, o ktorej ste už museli počuť. A keď nie, tak si ju bežte "googliť". Neskutočne sa na ňu teším, pretože už dlhšie som zvažovala jej kúpu. Takéto silne emočné príbehy ja veľmi môžem !

Od Ikaru mi prišla knižka Láskavosť, ktorá sa mi tak trošku podobala na knihu Do vody, a preto som si ju vybrala. Trošku sklamanie, ale viac sa dozviete v recenzii, ktorá bude čoskoro.

A čo vy? Aké knihy ste si počas leta zakúpili ?

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára