sobota 29. augusta 2020

Obľúbené antikvariáty #1

Tento článok sľubujem na svojom súkromnom ig účte už dlhšie. Asi preto, lebo večne zaťažujem príspevkami, ktoré zahŕňajú moje nákupy z antikvariátov.

Vždy som hľadala nejaký antikvariát, také to nádherné miesto so starými knihami, kde nájdete: lacné knihy, skvelú atmosféru a dušu, ktorá sa v tichosti zháša nad vami a plnými policami.
V Žiline som žiaden taký doposiaľ nenašla. Až v Nitre, ale o tom bude zrejme ďalší článok, pretože v tomto sa idem venovať internetovým antikvariátom.

Ako som vyššie uviedla, od antikvariátu očakávam, že ceny kníh budú viac ako o polovicu dole. Prečo? Pretože sú to väčšinou staré knihy, ktoré kedysi nestáli ani jedno euro, tak prečo by teraz mal niekto na tom "ryžovať"? Tento môj názor je zastaralý, ja viem, ale jednoducho sa so mnou tiahne už veľmi dlho. Preto som asi aj veľmi dlho hľadala antikvariát, ktorý ma pohladí po duši.

Ako prvý, ktorý si získal moje srdce, musím spomenúť tuborgaha.
Každé moje "antikvariátne ťaženie" viedlo na ich stránku a vytvorila som tam dosť veľa objednávok... Dosť.
Lacné, výborný stav, výborní ľudia - dodanie poštou, nad 33€ je poštovné zdarma. Jediná "nevýhoda", ktorú tento antikvariát má, je to, že sa dá platiť iba kartou, nie na dobierku.
Viem, že dobierka je niekedy ozaj drahá, ale niektoré kuriérske služby nie sú zas také drahé, takže niekedy mi dobierka vyhovuje viac.
To však na ich originalite neuberá.
Poštovné navyše určujú až potom, keď knihy zhromaždia a odvážia, následne vám pošlú e-mail s údajmi o platbe.

Druhou mojou srdckou je Antikvariát u Slimáka. 
Paradoxne, prišla som naň v čase korony, kúpila som si povinné čítanie a umrela som blahom, pretože tie ceny sú najnižšie, ktoré môžete nájsť. A ten stav kníh? To je proste...
Výborný prístup, rýchle spracovanie, kuriér za výbornú cenu, veľký výber - keďže je to aj kníhkupectvo, tak si môžete nahádzať aj nové, aj staré knihy na jednom mieste.
Pri určitom počte kníh vám dajú z ponuky na výber knihu/knihy, ktorú/ktoré dostanete zadarmo. A ten výber je naozaj dobrý, väčšinou výborné klasiky, taktiež pri určitom počte € máte poštovné zadarmo.

A do tretice - Antiquariat. 
Do tretice výborní ľudia, záložky k objednávke, pri nákupe nad 19.90€ neplatíte poštovné, ja som stihla aj akciu, keď mali 50% zľavu na knihy nad 50€, čo je extrém!
Navyše som pri jednej objednávke obdržala aj odkaz, čo ma veľmi potešilo, pretože takto jasne dáva antikvariát najavo, že chce byť bližšie k ľuďom a ku knihám.

A presne to robia všetky tieto internetové antikvariáty, ktoré rada navštevujem, ktoré všade odporúčam a viem, že aj viacerí z vás si už na základe môjho odporúčania zaobstarali nejaké "starinky", vdýchli im život a potešili svoju čitateľskú/knihomoľskú dušu.

Zrejme takýto typ článku sa tu ešte nejedenkrát objaví, keďže antikvariátov nikdy nie je dosť. Máte nejaké obľúbené internetové antikvariáty aj vy?

>Sima<

2 komentáre:

  1. Môj najobľúbenejší je antik čiernenabielom. Podľa mňa tam majú najnižšie ceny, čo sa týka online antikvariátov a nehovoriac o tých prekrásnych záložkách, ktoré prikladajú k objednávkam. Zbožňujem ich. :-)
    Predpokladám, že "ten v Nitre" máš na mysli Pod vŕškom? To je kúzelné miesto.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. V Antikvariáte Pod vŕškom som bola iba raz. Zbožňujem Antikvariát Zrkadlo, ktorý sa aj teraz niekde presťahoval, nebola som už dlho v Nitre, takže určite pôjdem pozrieť. :) A čiernenabielom poznám, avšak ešte som, tuším, u nich nenakupovala. :)

      Odstrániť