nedeľa 19. septembra 2021

Skryté príčiny únavy a nedostatku energie : Steven R. Gundry (recenzia)

Jedným z dôvodov, prečo siahnete po tejto knihe, je ten, že cítite únavu a vyčerpanosť, ktoré chcete riešiť. Už ste aspoň na začiatku cesty, keď si uvedomíte, že to nie normálne a ani zdraviu prospešné. Steven R. Gundry vám pomôže nadobudnúť stratenú energiu tým, že vás nasmeruje po tej správnej ceste

Autor knihu rozdelil do dvoch častí. V prvej čitateľovi približuje fakty a informácie, ktoré budú prospešné k jeho uzdraveniu. Musím priznať, že v tejto časti nie je násilný, nepresadzuje svoje názory za úplne najlepšie, neuráža iných zdravotníkov, dokonca ponúka zaujímavé myšlienky či príbehy zo života. Keď sa pozriete na rôzne diéty, tak zistíte, prečo majú takú úspešnosť, ale neraz iba krátkodobú. Príčinu únavy kladie na vaše chrobáčiky, ktoré neraz vystavujete skúške a ktoré musia čeliť zvýšenej priepustnosti čriev. Steven hravo vysvetľuje jednotlivé ľudské procesy v tele, pri ktorých sa niečo nové naučíte, zistíte, ako telo prijíma jednotlivé potraviny, aké dôležité sú prdy či dokonca to, že ovocie nie je zrovna také zdravé, ako ste si doposiaľ mysleli.

Cez tieto jednotlivé vsuvky a vysvetlenia odborníka sa postupne začnete zamýšľať nad jednotlivými faktami a zisťovať, že sú pravdivé. Autorov štýl, aj napriek problematike, je jednoduchý, zrozumiteľný. I keď používa cudzie názvy, tak dokáže čitateľa niečo naučiť, donúti ho pozrieť sa na isté informácie z úplne iného pohľadu a ponúka mu riešenia, ktoré nie sú až také vzdialené od uskutočnenia.

V druhej časti sa už vrhá na program Energy paradox, ponúka recepty a zoznamy zdravých a škodlivých potravín, nezavrhuje ani výživové doplnky, všetky dostupné alternatívy do detailu vysvetlí, poukáže na benefity istého hladovania a ukazuje, za ako dlho sa dostavia výsledky.

Skryté príčiny únavy a nedostatku energie je skvelou publikáciou, ktorá vás niečo zaučí nielen o strave, ale aj o tom, ako funguje naše telo, ktoré rôzne články, bunky pomáhajú získať či odbúravať energiu, ako môžeme my sami prispieť k skvelému fungovaniu a dostatku energie. Plusom sú určite aj recepty, ktoré však neraz obsahujú potraviny dostupné v USA. To je asi jediné negatívum, ktoré som v knihe našla, pretože autor viacero potravín vzťahuje na svoju krajinu, čím sa tento program stáva ťažšie realizovateľný pre iných ľudí.

Aj napriek tomu, že sa nedokážete vzdať zemiakov, ryže, cestovín, chleba, či dokonca kukurice, tofu, fazuli, papriky, melónov a ešte napríklad uhoriek či mliečnych produktov, autor si dokáže získať vašu pozornosť a donúti vás zamyslieť sa. Ak už nebudete spĺňať plán získania energie, tak aspoň po troche si ju budete môcť navrátiť aj inými alternatívami. Zároveň vás kniha naučí nové poznatky, ktoré budete môcť zužitkovať a niektoré činitele, ktoré sú proti zdraviu, eliminovať.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme Grada Slovakia. Knihu si kúpite aj na ich stránke.