štvrtok 7. decembra 2017

Kráľova klietka - Victoria Aveyard (recenzia)

Plačem. Som vnútorne totálne rozožratá. Táto kniha ma naplnila očakávaním, vzplanula vo mne vášňou  a potom mi surovo zlomila srdce. A tiež ma pripravila o osemnásť nálepiek. Hltala som jej všetko.

,,Teraz som v kráľovej klietke. Ale on je v nej tiež. Mojimi putami je tichý kameň, tými jeho koruna."

Toto by normálne stálo na konci, ale nedokážem polapiť dych. Bola som úplne nadšená. A po poslednej stránke sa na mňa preniesla Marina zúrivosť a miesto blesku som chcela o stenu hodiť tú krásnu a dokonalú knižku.

,,Je kruté vkladať nádej tam, kde by žiadna byť nemala."

Prvý diel ma zaujal neobyčajnosťou. Svet rozdelený krvou. To znie extra lákavo. Začítala som sa až po pol roku, čo som mala knižku doma a nemohla som sa odtrhnúť. Druhý diel sa mi čítal pomalšie, nebavil ma tak ako prvý diel a mala som pocit akoby sa z knihy vyparilo čaro. Možno t bolo kvôli Mare, alebo Calovi. Až kým neprišiel koniec. Vtedy som už len čakala na deň, kedy vyjde tretia časť. Nevedela som sa dočkať. 

Obálka je nádherná. Tak ako sme zvyknutí už od prvého dielu, avšak KK je s ČK navlas rovnaká. Skoro som ju nepoznala v kníhkupectve, keby som si neprečítala titulok, ani by mi nedošlo, že sa dívam na tú dlho očakávanú knižku. Chcela som, aby bola tmavo modrá, aby aj v poličke mohli hrdo vyčnievať od najbledšej po najtmavšiu, ale krásna je tak či tak. Koruna na jednoduchom pozadí s krvou červených i strieborných. Výstižné.

,,Strach môže byť dobrý. Strach ti nedovolí zabudnúť. Strach a rešpekt, ktorý cítiš voči tej smrtiacej veci, to je podľa mňa tiež schopnosť."

Príbeh je rozprávaný z viacerých uhlov pohľadu. Jeden patrí určite Mare, druhý je Cameron a tretí sa objavuje až ku koncu a odkrýva nám vnútro krvilačnej Evangeline, ktorá mi dokázala, že nie je taká zlá. Nakoniec som si ju celkom aj obľúbila.

Postavy ma nesklamali. Cal bol lepší, Mare bola lepšia a dokonca som si postupne obľúbila aj Cameron a Evangeline aj s ich pohľadmi. Všetko ma prekvapovalo. V dobrom. Bol to výbuch a hurikán všetkého wau, čo som si mohla priať. Konečne som sa dočkala toho, aby Cal zahodil svoju chladnosť k Mare. Chcel ju zachrániť. Hrdina! Mare tiež prestala byť tak hnusná a namyslená, ako bola v SM.

,,Drž sa svojho hnevu... pomôže ti viac než čokoľvek iné, ak ho dokážeš ovládať."

Sledovať Mare v jej utrpení ma nakopávalo chcieť otáčať stránky rýchlejšie a tam kde sa stretla s Calom pomalšie, aby som si mohla vychutnať ten malý kúsok pokoja pred bojom. Mare som v druhom diele neznášala, presne som súhlasila s Cameron. Nepáčilo sa mi jej správanie, ale jej obeta a vydanie sa Mavenovi ma dostali. Zmenila sa. Obetovala sa za svojich. Oveľa viac sa mi páčilo dívať sa na svet jej očami. Vidieť ako premýšľa. Teraz.

,,Robím to jediné, čo vládzem. Stojím na okraji, vysychám a v tieňoch sa stávam zatrpknutou a vyhladovanou."

Klietka nie je nič závidenia hodné. Maven sa však postaral, aby jeho náklonnosť bola tou najhoršou mučiacou zbraňou. Klamať, nebojovať, nemôcť, nevládať... príšerné. Mare sa stala bábikou pre kráľove vrtochy. Maven bol monštrum, ale i tak ho malá časť zo mňa stále obdivuje. Nechcem sa ho zastávať, ale keby chcel, mohol Mare popraviť. Nespravil to. I keď bola červená.

Tŕpla som, aby sa všetko vyriešilo. Aby vyhrali, aby sa dostala z Mavenovho zajatia a aby sa tam ukázal hrdina Cal a ukončil všetko to trápenie. No nie. Potom musí prísť koniec, ktorý premieša karty už úplne a všetko spadlo. Zúrila som, chcela som plakať a kričať, ale máj by mi to neprinieslo. Dúfam, že štvrtý diel vyjde čo najskôr a ukončí moje muky. Táto kniha mi totiž zlomila srdce tým najkrajším spôsobom.

Victoria zas ukázala svoje umenie písať a získať si čitateľa. Je to fenomenálne.

Príbeh bol divý, poznávať nové zákutia zámku, Mare i Mavena bolo užitočné, sledovať ďalší vývoj k pádu bolo smiešne, byť súčasťou neobyčajného vzplanutia bolo víťazstvom už teraz.

Teraz musím len čakať, ale verím, že to štvrtý diel odpáli už nadobro. Pri tejto knižke som si zvykla na to, že príbehy sa nekončia šťastne, ale sú nositeľom posolstva. Teraz som zvedavá ešte viac.

,,...som len tieňom pre niekoho, kto je mojím slnkom."

Veľkolepé. Vtipné. Dojemné. Nervy drásajúce. Zbesilé. Kruté. Dych berúce. Ofenzívne. Dynamické. Cute. Neočakávané.Vystupňované. Dokonalé. Milujem to...

,,V ktorom živote môžem ešte veriť čomukoľvek, čo vyjde z tvojich úst?"

-Rony-
Súvisiace recenzie: Červená kráľovná, Sklenený meč

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi krásne ďakujeme vydavateľstvu Motýľ. Knižku si môžete objednať tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára