nedeľa 28. januára 2018

Cesta knižným životom

Nápad na tento článok sa nevytvoril v mojej hlave, ale čítala som na inom blogu. Ten blog je Danys books, ktorý si musíte jednoznačne prečítať!!!, pretože jej články ma neskutočne bavia. Nielenže je sama sebou, ale proste vás dokáže svojou osobou, vyjadrovaním zaujať. Čo mi pripomína, že som čítala nedávno článok o tom, aká je blogosféra na Slovensku totálne na .. riť ! No áno, je. 

My sme si nevytvárali blog pre spolupráce, ale preto, že milujeme knihy a vždy sme obdivovali blogerky, ktoré dokázali nadviazať kamarátstva s druhými ľuďmi na základe kníh. To, že máme teraz spolupráce je iba bonus a neskutočne nás to teší. To ale neznamená, že čítam iba tie knihy na recenziu. Prečítam cez 70 kníh ročne, pritom na recenziu mám možno tak 10-20. Nakupujem knihy stále. Veď ak si zoberiem minulý rok. Na recenziu som dostala 21 kníh, klasicky od priateľa, rodičov, sestry som dostala 76 kníh (väčšina je od priateľa), a sama som si kúpila 151 KNÍH!!! Takže nie, nie sme blog, ktorý sa udržiava na základe recenzných výtlačkov, spolupráci a neviem čoho ešte. 

Snažíme sa recenzie písať tak, ako chceme. Áno, nemôžem byť úplne subjektívna. Veď bože! Keby som taká, aká naozaj som, tak tu nik nechodí, lebo môj slovník je horší ako slovník nejakého opitého, nahnevaného chlapa! (Už som veľakrát počula, ako môžem byť ja milovníčka kníh, keď som horšia ako ... No veď viete). Takže pre vaše zdravie sa snažím byť slušná. Viem, že nie som úplný odborník, ale snažím sa byť v tom čo robím z dňa na deň lepšia. 

No dobre, už som odbočila, ale miestami sa vo mne hromadí príliš veľa vecí, ktoré by som chcela povedať. Späť k článku. 

Rozhodla som sa vám aj ja prezradiť niečo o knihách, ktoré pre mňa znamenajú viac než len prečítanú knihu.


Anna z Avonlea

Moja úplne prvá kúpená kniha bola Anna z Avonlea. Keďže sme nemohli zohnať prvú časť, tak sme kúpili tú druhú. Anna patrí ešte stále medzi moje klasiky. Milujem ten príbeh, pretože si myslím, že každé mladé dievča v nej nájde seba, svoje sny a túžby. Ešte teraz si pamätám, ako ležala táto kniha sama v obrovskej poličke. Teraz veru nie je sama a na tej poličke je ďalších 30 kníh. :-D

Twilight

Áno, som dieťa odchované na upíroch. Moja prvá prečítaná kniha bola Súmrak. Žiaden Harry Potter (ktorého som doteraz ani len neprečítala, iba prvé dva diely). 
Začalo sa to tým, že mi sestra kúpila na Vianoce prvý diel. A viete, máte 12, nemáte čo robiť, na stole vám leží táto kniha, tak si poviete, veď nič za to nedáte. Chcete to prečítať, a potom si pozrieť prvý diel- film. (Vtedy bolo okolo toho veľké HALÓ!). No ja som sa zamilovala. 12 ročné dievčatko, ktoré verí v upíroch, šťastnú lásku, dokonalé postavy. Čo môže byť lepšie? 
Keď tak teraz premýšľam, rada by som si to zopakovala a zistila, či by som tú knihu milovala tak, ako pred 8 rokmi. Ale na druhej strane sa aj bojím, že to čaro vyprchá.

Upírske denníky

Ešte ostaneme chvíľku pri upíroch. Po Súmraku boli všetci mimo zo seriálu Upírske denníky. Ja som asi bola vždy zástanca kníh, pretože seriály som nikdy nepozerala a ani nebudem. Skrátka ma to nebaví. 
Bola to druhá séria, ktorú som čítala s kamarátkou (po Súmraku, ako inak.) Veď si predstavte 12-13-14 ročné dievčatká, ktoré sú úplne fascinované svetom upírov. Dokonca mi nevadilo, že hlavná hrdinka bola snáď všetkým, čím mohla byť. Neskôr, ako som dospievala, tak som predsa len neznášala to, ako si nevie vybrať medzi dvoma bratmi. (Alebo to bolo v seriáli ?) No aj keby ste do mňa kameňom hodili, vážne si nepamätám všetko, čo sa tam udialo. Prečítala som 13 DIELOV! 13 !!! Ale tak rada by som si dočítala aj zvyšné 4. Nech sa mám nad čím pohoršovať. (Momentálne som sa aj dočkala, že 16,17 diel kúpim spoločne za 5€, tak silno rozmýšľam, či áno, či nie.)

The Siren

Opustíme svet upírov (mimochodom ďalšie obľúbené série boli: Les kostí, Naprieč vesmírom - aspoň prvé diely sa tak volali), a vráťme sa rok, dva pozadu ? Kiera Cass zožala úspech so sériou Selekcia (ktorú som ja ešte nečítala), ale jej kniha The Siren ma zajala. Niežeby bola nejaká úžasná, akože vôbec ma neoslovila, ale ten moment, keď toto bola moja úplne prvá prečítaná kniha po anglicky, tak ten bol ozaj skvelý. Inak už ani neviem o čom tá kniha poriadne bola, iba viem, že to nebola moja šálka kávy.

Milk and honey

Neviem, či som to niekde už spomínala, ale ja a e-knihy, to nie. Tadiaľ cesta nevedie. Ale keď táto kniha ma tak strašne zaujala. Všade sa o nej písalo, každý ju chválil, na Instagrame som si niektoré básne čítala. Skrátka hotové šialenstvo! A ja som nemohla odolať, a tak som si ju musela prečítať v podobne e-knihy. Vtedy kniha ešte stála 17€. No, ehm. 
A neľutujem! Občas si prečítam nejakú tú e-knihu, ale to iba v krajných prípadoch, keď má kniha iba zopár strán, alebo sú to básne. Väčšinou si to však vytlačím. Ani na počítač nedokážem dlho pozerať, takže ... Ani čítačka by sa mi nepáčila. Som skrátka čistý odporca e-kníh. :-(

Domácí pacient

Táto kniha pribudla do toho zoznamu len nedávno (27.1), pretože je to prvá audiokniha, ktorú som.. počúvala. A zapáčilo sa mi to! Je to ozaj skvelé, ale dokážem počúvať iba tie diela, ktoré majú do hodinky. 
Veľmi obdivujem tých, ktorí sú schopní počúvať 7 hodín. Ja sama som mala problém aj pri 50 minútach, párkrát som sa musela vrátiť, aby som si znova vypočula to, čo tam bolo. A predsa, radšej si knihu prečítam, než aby som ju počúvala. Predsa len veľa záleží aj na tom, kto to číta. Ak je príjemný hlas, kniha vás baví, ak nie, tak už je to horšie a aj hodnota toho, čo počúvate, je dosť nižšia. Možno by sa vám kniha páčila, keby si ju čítate sami, ale keďže hlas, ktorý počúvate vám nie je "sympatický", nie je vám "sympatická" ani kniha. Snáď ste pochopili moje "vysvetľovanie", či? :-D

Grafitové dievča

Vrátime sa späť k recenzným výtlačkom. Táto kniha bola mojím prvým. Síce sa mi nepáčila až tak, ale autorku mám veľmi rada. Ďalej to nejdem rozpitvávať, takže koniec diskusie ohľadom recenzných výtlačkov. Ale mimochodom, slovenskí autori vedia písať !!! A kto tvrdí, že nie, tak zbohom-čau. 

Dievča v ľade

Jedna z mojich obľúbených kníh. (Viem, ten preklad. Ale to na tom nič nemení.)
Táto kniha mi ukázala, že trilery, detektívky sú presne to pravé orechové pre mňa. Odvtedy vyhľadám samé detektívky, krimi, pretože ma to neskutočne baví. Ukázala mi žáner, ktorý som dosť dlho obchádzala. 

Spev o mne

A to najlepšie na koniec! (Mám viacero kníh, ale pre tento článok to, zatiaľ, stačí.)
Netajím sa tým, že milujem poéziu. Poézia ma vie vytrhnúť zo zlej nálady, vyčariť úsmev na tvári, ukázať nový pohľad na život, nájsť iný smer. A táto kniha? Ja ju milujem! Čítam ju každý rok! Prečítala som ju už asi 3-4krát, a stále v nej nájdem niečo nové.

Takže, máte aj vy knihy, ktoré sú pre vás veľmi dôležité ? Dajte nám vedieť! :-)
A zároveň bežte na blog, ktorý som spomínala vyššie! Lebo ozaj stojí za to! ;-)

>Sima<

4 komentáre:

  1. Veľmi pekne si to napísala hlavne ten začiatok.Mňa tiež dostal Twilight a to som bola o dosť staršia ako ty a nehanbím sa za to ☺ Určite si budem vždy pamätať ako som mamke brala knihy a hlavne ma dostala séria Kvety v podkrový dalej sladké príbehy Daniell Stellová,Podpaľačka alebo klasika Mastičkár.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mastičkára si skoro každé Vianoce musím pozrieť v televízore. Už som si kúpila aj knihu, len som sa k nej ešte nedostala. :)

      Odstrániť
  2. aach zlatik si <3 (aký článok o blogsfére? by som si ho chcela prečítať :D)

    Ach Annu by som si už konečne mala prečítať, teraz, keď som už konečne aspoň seriál videla, tak fakt sa na to chcem vrhnúť :D inak Twilight som čítala len štvrtý diel, ale tiež to bolo v takom čase, že čo mi doma ležalo, tak to som čítala :D Presne preto som aj čítala Upírske denníky (v poradí 1-3, 7 :DDD). A ostatné knihy buĎ nepoznám alebo ma ani neláka ich prečítať (poézia :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Júj, neviem ti povedať, pretože tie články prídu ku mne tak random. Ale je ich určite veľa, pretože blogosféra sa dosť rieši. Ako aj mne prídu niektoré veci, čo robia blogeri dosť mimo a nesúhlasím s nimi, ale tak snažíme sa tie recenzie písať nejako tak, aby niekoho zaujali, a aby sme mali z nich dobrý pocit :)

      No ako The Siren je kniha, na ktorú sa po čase u mňa určite zabudne, pretože to ma ani nezaujalo a bolo to prakticky o ničom, ale tak prvá kniha po anglicky.:D Ešte to mám v živej pamäti.
      A Anna je v geniálnom novom šate, tak to je nutnosť pre tých, ktorí by chceli túto sériu mať doma :)

      Odstrániť