nedeľa 24. júna 2018

Miluj ma ironicky - Maxim E. Matkin (recenzia)

Možno ste už si niekde prečítali a ak nie, tak som veľkou milovníčkou Matkina. Jeho štýl mi skrátka sadol a jeho knihy majú pre mňa veľký význam (aj keď nemám ešte všetky prečítané).

Kniha Miluj ma ironicky si ma získala už od prvej vety. Matkin nám ponúka v tejto knihe viacero krátkych textov, ktoré boli publikované v magazínoch pre ženy a odkrýva nám tým tajomstvá mužsko-ženského prežívania.

Lepšie som si túto knihu načasovať nemohla. Výborná záležitosť, ktorá nám odkrýva, že muži nie sú bezcitné bytosti, ale citovo zrelí jedinci. Že ženy sú dosť často hlúpe a muži si to dokonale všimnú. Že nie všetko zlé, čo sa nám deje, sa nemôže v budúcnosti zlepšiť a že možno aj muž, ktorý vás opustil, sa nakoniec po rokoch k vám vráti.

Matkin nám opäť sprostredkúva životné osudy viacerých ľudí. Šťastné, aj tie menej šťastné. Ale vždy s nejakým koncom. Ukazuje nám, ako funguje ženská logika, mužská žiarlivosť, city, láska u oboch pohlaví, nevera, manželstvá, celkovo vzťahy.

Všetky texty sú obohatené o dávku humoru a sarkazmu, ktoré nie sú Maximovi vôbec cudzie.

V každej kapitole sa zameriava na iný príbeh, no niektoré postavy sa vyskytujú vo viacerých. V každej postave nájdete niečo pozitívne. V jeho sestre (sestre hlavného vyprávača) budete vidieť ženu, ktorá síce mala často zlomené srdce, aj napriek tomu verila v nejakú tú lásku a nevzdávala sa. V jeho kamarátoch miestami až bezradných ľudí, ktorí si ku nemu chodili po radu, ako pokračovať s tou a tou ženou.

Komické situácie, úprimnosť, pravda a ľahký štýl písania si vás získa natoľko, že nebudete vedieť túto knihu pustiť z rúk.

Matkin nám opäť raz ukázal vnútro muža, jeho city, plány, ciele a tým nám ukázal, akí muži naozaj sú. Prostredníctvom ženských postáv zas môžeme nahliadnuť do ženského vnútra, pochopiť správanie mužov a možno miestami zlepšiť aj svoje správanie a to, čo robíme, pretože v tejto knihe si dokážete uvedomiť, čo robíte zle.

Za mňa to bolo opäť výborné, síce Bonus ma nezaujal, ale ostatné príbehy ma chytili za srdce a postavy mi boli sympatické. Aj napriek nepriazni osudu, každý verí v lásku.

>Sima<

1 komentár:

  1. Hm, no neviem, keď ju takto ospevuješ tak som celkom zvedavá, či by sa mi páčila, pretože tvoja posledná veta, že napriek všetkému, každý verí v lásku mi príde troošku mimo môjho pohľadu, teda aspoň tým fomrulovaním, neviem :D. Ale nie si prvá, komu sa Matkin páči takže asi ho už aspoň čeknem, nech viem, čo je to zač... :)

    OdpovedaťOdstrániť