štvrtok 15. novembra 2018

Plameň v hmle - Renée Ahdiehová (recenzia)

Tento samurajský príbeh plný ľudských hodnôt, aj keď nebol úplne dokonalý, bol úžasný. Sladký, chytľavý, napínavý, záhadný, akčný.... ale teraz pekne po poriadku :)

Táto knižka má úplne nádhernú, dokonalú, čarovnú, krásnu obálku. A to úplne najviac!! Chcela som už len kvôli tomu pávovi, ktorý je, ako som až neskôr zistila, rozkošný fénix. Kvietky meniace sa na ostré čepele nesú osobitý význam práve kvôli prefíkanej a šikovnej hlavnej hrdinke Mariko, ktorú som milovala ako hlavnú postavu.

Mariko bola odhodlaná, lstivá, premýšľala a konala. Jej myšlienky, ktoré prislúchali neskúsenej žene vo svete nebezpečných skúsených mužských klamárov a výtržníkov, boli tak reálne. Premýšľa o tom, ako sa reagovať v cudzom svete a predstavovala si pritom ako by sa na jej mieste zachoval jej brat. Váhala a prehodnocovala. Spracovanie bolo geniálne. Zvláštne ako ľahko sa dá pracovať s ľudskými mysľami a autorka to využila v plnej paráde, keď z partie  zo začiatku nelichotiach a drzých gangstrov vytvorila skupinku čestných drsňákov so zmyslom pre povinnosť.

Netušila som, ako veľmi ma tento príbeh zaujme. Predstavovala som si veľa zvratov, ktoré nastali totálne iným spôsobom, ale pritom úžasne. Ani vo sne by mi nenapadlo, ako sa to bude vyvýjať a kam to povedie. Autorka si vymyslela ozaj neskutočne famózny dej. Fantasy z iného súdka. Možno aj preto ma to tak zaujalo. Chcela by som povedať, že to bolo bez kúziel a preto to bolo tak coool, ale tak to nebolo. V knižke sa nachádza veľmi veľa nadprirodzených javov, čarov a zvierat... až ste z toho takí zmätení, že neviete kde ste a čo sa deje. Tieto pasáže som musela čítať hneď niekoľkokrát. Totálne ma zmiatli.

Obľúbila som si postavy a každú som s nadšením očakávala, ...kedy sa zas zjaví a rozpovie niečo  viac. Tešila som sa na tie výmeny pohľadov, pretože som nikdy nevedela, kedy skončí jeden a začne druhý. Príbeh je napísaný pohľadom tretej osoby a opisuje prostredie a vnútro nie len Mariko a jej brata... vďaka tomu sa dozvedáme oveľa viac a sme len viac a viac zvedavý...

Aj cez všetky tie úžasnosti, ktoré ma na knižke tak priťahovali má však knižka aj veľa negatív. Určite chcem však čítať pokračoanie a teším sa na to, kedy vyjde. Dúfam však, že nebude mať takú škaredú obálku ako v anj. No už teraz viem, že ma knižka bude uspávať a častokrát sa budem spamätávať z toho, kde vlastne som a čo mi uniklo, ale aj cez to mi táto japonská mytológia z neznámych dôvodov prirástla k sdcu a neviem sa dočkať, kedy zistím, čo sa stalo s Mariko a jej Čiernemu klanu.

Za knižočku veľmi krásne ďakujeme vydavateľstvu AlbatrosMedia.sk. Objednávajte tu ;)
- Rony -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára