štvrtok 8. novembra 2018

Všetci za jedného - Cara Delevingne (recenzia)

K mojej dúhe do poličiek sa táto slniečkovská nádhera hodí úplne perfektne. Bola to taká zmes Jeden z nás klame a Lemonade Mouth. Čítali ste? Čo hovoríte? Tak ako píšu modelky a herečky??

,,Sme zvyknutí, že naše priteľstvá sú aspoň z polovice virtuálne, a preto niekedy zabúdame, že avatar na displeji má aj bijúce srdce."

Zdá sa, že už dlho som v rezenzii nehodnotila obálku knižky. Tak teraz to doženiem :D Tu sa musíme pozastaviť, pretože určite ste si všimli tie neforemné kliky -háky, ktoré sa tiahnu cez obálku. Vpredu, na chrbáte, vzadu. Tieto slučky/hadíky sú ale zložené zo slov. Je to coool, určite to neprehliadnite ;) Farba obálky je úžasná. To sa len tak nevidí. Dnes chce byť každý elegantný a používa čiernu alebo bielu a možno nejaký ten farebný nadpisík, no táto knižka ukazuje farbu takú, aká je. Žiadna šedá cez black and white filter, ale čistá jasná a žiarivá farba bez prikrášlovania. Krikľavá, čo púta pozornosť. Presne ako knižka. No a tá jedna jediná rúčka, čo nastavuje zápästie je čistým volaním o pomoc. Ukazuje zraniteľnosť a krehkosť jednotlivca. Preto si dávajte pozor, čučoriedky !!!

Teraz vám prezradím, čo som to splietala v úvode. Lemonade mouth je disney channel original movie o partii piatich mladých a talentovaných teenegerov, ktorí to doma nemajú jednoduché a musia sa vysporiadať s nepodporou, s nerodičovstvom, a tak ďalej a tak ďalej... V tom mi to pripomenulo túto štvvorku. Založili kapelu, pretože im to s hudbou fakt šlo; nepoznali sa predtým; skúšali v škole a bojovali so svojimi vlastnými vnútornými problémami. Boli to kamoši, kolegovia, spolužiaci... všetko v jednom. Stali sa oporou a útočiskom, bútľavou vŕbou jeden pre druhého. Tak ako vo VzJ, tak aj v LM. Čo sa mi zdalo podobné s JznK bolo to pátranie na vlastnú päsť, policajti v škole, šuškanie, obviňovanie, párikovanie,... takže keď to takto zhrniem, tak mi prídeh neprišiel originálny a nový v ničom inom ako v drsnom štýle hudby a v tom, že hlavnej hrdinke sa páčili dievčatá. Moderná doba.

,,Ak tento problém zraňuje len mňa, nemôže byť až taký veľký."

Dej teda rozpráva Red. Vyholená rebelka-červenovláska, ktorá si nedá pokoja. Ženie sa za pravdou a pokojom v rodine. Je výbušná a drzá. Priamočiara a všetko rozpáva bez servítky. Je oddanná svojim kamarátom a má veľké srdce. A presne sa k nej hodí tento obrázok vedľa :D až na tú aktuálnu dĺžku vlasov.

Táto charaktetristika (vyjmúc vlasy) by sa dala aplikovať na každého z nich. Pár zmien je medzi nimi v tom, že každého sužuje iný osud. Red má otca pri milenke a mamu pri fľaške, Rose si žije v trblietkach (sú bohatí až až) a má matku macochu, Leo má brata násilníka v base a Nai úplne perfektnú a milujúcu rodinu, ani neviem, prečo vlastne bola nänešťastná, veď mala oveľa viac ako jej kamoši, a aj cez to utekala z domu. Táto rôznorodá skupinka sa stmelila a dokopy sú nezastaviteľní. Vždy jeden druhému na pomoci.

Knižka nám ponúka aj niekoľko extra výrezov z ich knverzácii. Bublinky s odpoveďami sa však nie vždy hodili k príbehu a presne sedeli k deju. Takže som z nich bola len viac zmätená a pohoršená. Ale ako oživenie je to super. Aj všetky tie príspevky z ich kapelového tumblr blogu či instargramu.

Z veľkej časti ma knižka nudila a chcela som čím skôr preskosčiť to napätie a zistiť, čo sa stalo. No aj napriek tomu mala knižka veľa krásnych myšlienok, ktoré Cara aj s jej pomocníčkou autorkou vyzdvihli dokonale. Dejom ma nijako neupútala, no celým tým spracovaním a odhlaľovaním bola krásna a zaujímavá. Ozaj hodná toho žltého povšimnutia.

V konečnom dôsledku knižočka nebola zas až takým peklom, bola plná napätia a nepochopenia, ľútosti a odhodlanosti, boja a skrývania, priateľstva a strachu prejaviť sa, lásky k hudbe, drzého správania, hnevu a hľadania... Viem si príbeh predstaviť napísaný aj pútavejším spôsobom, avšak nebolo to vôbec k zahodeniu. Keďže mi však v mnohom pripomínala JznK, a to ako viete, bola moja srdcovka, keď som ju čítala a ani teraz si na ňu nedám dopustiť, nemôžem dať VzJ plné hodnotenie, no nepúšťam sa ani do tých najnižších čísel. Svojim spôsobom je knižočka plná nových myšlienok a nápadov. Takáto pekná milá parta, síce trošku prejavovo drsnejšia a nemilejšia môjmu štýlu hudby a správania, ale je to ukážka toho, aké dôležité je mať okolo seba tých správnych ľudí, ktorí sú nám vzorom a podporou. Takže nápad jednoznačne dobrý a spracovanie by som si predstavovala aj lepšie. Stačilo by len vypichnúť pár mušiek.

Je nám jasné, že táto knižka je takým výkrikom do sveta. Dávajte si skutočne pozor, a to nielen na seba, ale aj na svojich priateľov a rodinu... Nebudem vás tu moralizovať, však... prečítajte si to sami v knižke a čítajte medzi riadkami... Myslím, že je tam oveľa viac, než čo tam autorka vložila ;)


Za knižočku ďakujeme sieti kníhkupectiev PantaRhei. Objednávajte tu ;)
- Rony -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára