utorok 5. februára 2019

Emma Tornádo - Petra Olšáková (recenzia)

Kniha Emma Tornádo a to, čo po nej ostalo vás dokáže zaujať anotáciou, ktorá sľubuje dva odlišné charaktery dvoch silných žien,  ktoré sú kamarátkami a komunikujú spolu štýlom "čo na srdci, to na jazyku."

Tešila som sa, že spoznám dve šialené ženy,  ktoré sa budú rozprávať podobne ako ja s kamarátkou a celá kniha bude zábavná, nájdem sa v nej a možno poberiem nejaké to "múdro". Avšak táto kniha je všetko, len nie toto.

Hlavný veľký problém vidím v dialógoch, ktoré dve "hrdinky" vedú. Celá táto kniha je postavená na dialógu čiže tým pádom je aj problém v celej knihe. Nechcem byť príliš negatívna a zavrhovať túto knihu, nakoľko sa zrejme nájdu aj jej priaznivci, ale celý humor v tejto knihe mi prišiel cez čiaru a nedokázala som ho oceniť.

Emma mala pôsobiť ako skvelá, vyrovnaná, ale zároveň bláznivá žena. Lilli mala byť jej opakom. Ja som tento kontrast medzi postavami nezachytila. Podľa mňa boli úplne rovnaké, len Emma pre svoj život niečo urobila a odkrýva Lilli tajomstvo svojho úspechu. Celý tento úspech je ale zabalený do nezmyselných, ba priam až absurdných dialógov, ktoré vám skôr "dvíhajú žlč", než aby vás zabavili či potešili.  Keby autorka nedá na konci doslov, tak túto knihu vôbec nepochopím a celá pointa mi unikne. (Doslov bol jediné pozitívum na celej knihe.)

Ospravedlňujem sa, že som príliš negatívna, ale táto kniha mi prišla premárnená a jej potenciál sa stratil. Autorka budovala zaujímavosť na dialógoch typu: rozprávame o vločkách, no nakoniec ideme hovoriť o vložkách a pod.

Hrdinky mi prišli naivné, hlúpe na svoj vek. Čakala som dve uvedomelé ženy, ale dostala som dve pubertiačky. Celú knihu som čítala vyše mesiaca, a to má iba okolo 180 strán! Posledných 100 strán som sa musela do toho nútiť a premáhať.

Summa summarum o knihe sa veľmi toho nedá povedať, nakoľko všetky veci, ktoré mi prišli uletené tkvejú v dialógoch, ktoré keby vám prezradím, tak je to spoiler. Charaktery týchto dvoch žien mi neprišli vôbec zaujímavé, skôr ma ich správanie odpudzovalo a mala som chuť túto knihu vyhodiť z okna. Škoda veľká, pretože tá kniha mala obrovský potenciál, ale nie každému sadne takýto typ humoru, aký nájdete v tej knihe.

Keby mám s týmito ženami byť v jednej miestnosti, tak asi na mňa prídu aj migrény a budem musieť odísť, lebo by som krútila nezmyselne hlavou.

Nechcem však odrádzať nikoho od tejto knihy, no niekedy subjektívny názor preváži a pri tejto knihe neviem byť objektívna, pretože ani nie že by ma sklamala, ale skôr rozzúrila.

Ak však oceníte humor typu vločky-vložky, či keď je polievka žltá, že jej do nej asi... ehm, tak ju skúste. Možno nájdete v nej niečo, čo som ja nenašla a kniha si vás získa svojou nekomplikovanosťou a dialógmi budovanými na humore a hľadaní samého seba.

>Sima<

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem Enribook

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára