nedeľa 30. júna 2019

Toto leto patrí nám - Jenny Han // recenzia

,,Nie, nedal mi kvety ani sladkosti. Dal mi mesiac a hviezdy. Nekonečno."

Očakávané pokračovanie sladkej ľahkej letnej série Povedz, že ma miluješ je tu! Keď som nedávno dostala otázku, ktorému zo súrodencov Fisherových držím palce, moja prvá myšlienka bola... chcete to vedieť? ... hneď mi napadlo: ,,Jere je tak sladký.", no povedala som sí, že nebudem zbrklá a trošku nad tým popremýšľam. Moje myšlienky však lietali od jedného k druhému až som si povedala, že by som kľudne vsadila na Cona, aj keď momentálne Belly objímala Jeremiaha. Prečo? Máme predsa pred sebou ešte celú knihu. Čo sa asi tak môže stať?

Druhý diel tejto série skončil nádherne a na roztrhanie. Nevedeli sme, aký bol záver, pretože z posledných slov Belly sme nevedli, či myslí na Cona alebo na Jeremiaha, keďže s Conom sa rozišla a Jere jej práve vyznal, že ju ľúbi. Bola som taká rozcítená, že som si vravela: ,,Ber aj Jeremiaha!", no v duchu som dúfala, že pobeží za Conradom a posledná knižka bude ich budúcnosťou. Tu vám však trošku prezradím, že som sa mýlila.

Nemala som pravdu, pretože Belly našla niekoho, kto ju pozná, kto jej rozumie, kto ju ľúbi. No a hlavne niekoho, kto neuteká. Suzannah už jej neporadí a Belly trápi, že ju nikdy neuvidí tešiť sa z jej detí alebo plakať na jej svadbe. Nebude jej môcť predstaviť svojho priateľa. Neustále sopmína a vybavuje si rôzne momenty z Cousins. V predchádzajúcich knižkách ma tieto retrospektívy štvali, avšak v tejto knižke všetko zrazu dávalo zmysel a všetko do seba krásne zapadlo.

Nielen Conrad a Jeremiah patria k tejto knižke. Dozvedáme sa tu o vzťahu Belly s Taylor, o zložitých vzťahov medzi matkou a dcérou, o komplikáciách v priateľstve či vzťahu, o dôležitosti týchto krehkých medziľudských väzieb.

,,Priateľstvo na výške bolo iné... Pred kamoškami sa nemôžete skryť. Ste nahé."

Táto knižka nám ponúka nenútené slová, ktorým je ľahké porozumieť. Jazyk je ako ušitý pre tínedžerov. V knižke sa nachádza veľa slangov a familiárnych slov, čo knižke dodáva autentický a uveriteľný nádych.

Celá knižka sa nesie v jemnom vánku, ktorý im neustále šepká, aby na Suzannah nezabudli. Smútok a slzy však v tejto knižke nespoznáte. Autorka sa v tejto sérii pohrala s postavami, s príbehmi, s ich zážitkami, no a tu celý tento mix vybuchol a dej ubiehal nenormálne rýchlo. Ani som nevedela ako, a už som bola na konci. Pri tejto knižke som strávila čarokrásny deň. Nechcela som ju pustiť z ruky. Kvôli tomuto záveru sa ozaj oplatí prečkať aj tie menej záživné dve knižky predtým. Samozrejme, neboli nudné, avšak TLPN  bola z nich troch najlepšia.

Kapitoly nie sú dlhočizné a štýl písania nevyžaduje priveľmi pozornosti, a preto tieto knižky považujem za ideál do tohto horúceho počasia, kedy sa nám nič nechce. Prázdniny, slniečko a príjemné čítanie. Šarmantní chlapci, pláž a horúce noci.

Musím sa priznať, že Belly som si časom obľúbila. Považovala som ju za naivné dievča s detskými snami a víziami reality, avšak aj ona vyrástla a stala sa z nej hrdá slečna,  ktorá bojuje za svoje rozhodnutia a neskrýva sa.

Túto autorku som zo začiatku moc nemusela, no ako som sa dostala k týmto trom kráskam, asi svoj názor prehodnotím :D

Táto knižka vo mne zachovala pokoj a príjemný nádych nádeje a viery v šťastný koniec, krásnu vôňu leta a odštartovala moje prázdniny.  Aj napriek môjmu presladenému opisu v knižke nájdete krik, hnev, hádky, komplikácie a bolesť. No všetko má svoj čas, a možno aj tento príbeh má šancu skončiť sa rozprávkovo. Knižku vám odporúčam na cesty, na dovolenky, na letný oddych. Prajem vám úžasné čítanie.

Za knižočku opäť veľmi krásne ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávajte tu.