sobota 30. novembra 2019

Noc žeriava - Patrick Ness // recenzia

Najprv som si hovorila, aké hlúpe a nezmyselné bolo toto čítanie, no neskôr som sama sebe nadávala, aká hlúpa a bez zmyslu som bola pri čítaní.

The Crane Wife je asi výstižnejší titulok ako Noc žeriava, avšak stále je tam žeriav, takže v pohode. :D No možno by to čitateľovi trošku napovedalo, aby nebol povrchný a počkal na ten správny čas pre pochopenie.

Bohužiaľ, mojim najväčším problémom je ešte stále moje dochádzanie domov z Prahy po knižky, avšak ako som pred nedávnom prekonala moju čitateľskú krízu, som do čítania celá pobláznená a túto knižočku som zhltla ešte cestou vlakom naspäť. Bola taká chytľavá, že ani únava ma vo vlaku nezaujímala viac, než prísť tejto záhadnej knižke na kĺb a musím teda povedať, že ma dostala.

Nebola som zvyknutá čítať takéto plnšie knižky, avšak teraz viem, že to bola chyba a najmä knižky od Patricka Nessa sa dostali na vrchol môjho osobného rebríčka najchytľavejších kníh, pretože ešte som do rúk nedostala takú, ktorá by ma sklamala. Pri tomto autorovi je kúpa stopercentnou šancou úspechu.

Hlavné postavy sú v zrelom veku a prinášajú čitateľom múdrosť z ich životných ciest. George je predstaviteľom pokojného a nekonfliktného životného štýlu. Aj keď je priveľmi milý, dokáže sa postaviť za sovj zázor. Je však hlavným trpiteľom tejto knižky. Kumiko je zas utiahnutým introvertom s tajomstvami, Rachel je prudkým a výbušným človekom, Amanda čudným prchkým stvorením avšak nemá rada konflikty,... a, samozrejme, knižka nám prezentuje aj iné osobnosti. Ukazuje nám, aký je svet rôznorodý a na aké dôležité veci je treba brať ohľad, ak nechcete prísť o milovaného človeka a o kontakt s ním.

Toto umenie v umení je krásnym príkladom toho, že svet nemusí byť za každú cenu chladný, ale že je dôležité nájsť jeho krásy v nevšedných maličkostiach. No je len a len na nás, či sa rozhodneme pre vidinu chmúrneho zamračeného sveta, alebo si ho sprestríme a prestaneme myslieť negatívne.

Dej tejto knižky sa nikam neponáhľa, no zároveň sa nevlačie. Je to dokonalá zlatá stredná cesta. Samotný príbeh sa nám odkrýva z rôznych uhlov pohľadov. Čitateľ má na rozdiel od samotných postáv tú výhodu, že vidí všetko, kdežto postavám chýba pár hlavných detailov, a preto si svoju realitu musia doplniť sami.

S touto knižkou som mala jediný problém, ktorý by som ani nemala nazývať problémom, avšak je to značne malá komplikácia. Nemohla som prestať vyznačovať krásne pasáže a citáty. Celá knižka je jeden obrovský citát a inšpirácia. Je plná harmónie a vyžaruje z nej pokoj, ktorý má dopad aj na čitateľa. Knižka má čarovnú schopnosř zlepšiť náladu.

Tento príbeh je plný emócii, vreckovky sú nutnosť a nenechá vás prestať čítať, až kým nie ste na konci.

Sprvu som sa knižky bála. Nebude sa mi páčiť. Bude pre dospelých. Nepochopím myšlienku. Nebude sa mi páčiť. Nebude zaujímavá. Avšak všetky tieto predsudky zmizli už na prvej strane.

Na túto knižku budem ešte dlho myslieť a prehrávať si všetky tie čarovné momenty, plné motivácie.

Za knižočku ďakujeme AlbatrosMedia. Objednávajte tu.

- Veronika -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára