štvrtok 20. februára 2020

Je to vo hviezdach - Minnie Darke// recenzia

,,Nezabúdajte, ako nám hovorí Tolkien: ,,I tak možno za rohom každým čakať novú cestu ši vchod tajný."

Nie je jednoduché zápasiť s osudom. No a už vôbec nie je jednoduché počúvať a správne porozumieť jeho plánom. Nie každý sa vie nájsť vo hviezdach.

Keď sa mi knižka prvýkrát dostala do rúk, vyzerala skvostne. Hviezdičky sa trblietali a hneď som vedela, že táto bude prvá, do ktorej sa obujem. Čierna a biela nikdy nič nepokazí a v tomto prípade bola biela oveľa lepšia ako vesmírna modrá, ktorú vidíme všade na nočnej oblohe. Bohužiaľ materiál nie je veľký kamarát s čistotou a rád sa rýchlo zašpiní.

Bola som však očarená hneď od začiatku. Nie vždy máte šťastie na knižku, ktorá je pútavá od samotinkého začiatku, no táto knižka to vzala prevrátene. Na začiatku ma prinútila nepustiť ju z rúk, no a neskôr aj pri menej pútavých kapitolách už nebolo cesty späť.

,,Obávam sa, že talent nevylučuje aroganciu. Vlastne, tie dve veci - podľa mojich skúseností - idú akosi ruka v ruke."

Možno sprvu celkom obyčajný príbeh starých priateľov, ktorým sa pri ďalšom stretnutí vrátia milé spomienky a city, nie je zas až tak obyčajný. Príjemným oživením celého príbehu je dôraz na detail. Ten je v tomto prípade tvorený asrtologickými prvkami. Každá kapitola nesie meno jedného zo znamení zverokruhu a je to prvá vec, o ktorej sa dozvedáme pri stretnutí s novou postavou. Príbeh je tiež poprepletaný príbehmi iných ľudí, ktorí žijú v útulnom mestečku Edenvale. Možno o to viac ma to zaujalo, keď sa prvá kapitola začala mojim milovaným Vodnárom.

Samotný hlavný hrdina Nick je Vodnár. Autorka si dala záležať na opise každej postavy a každú vždy najprv zadefinovala vo zverokruhu, a až potom rozpovedala jej osud. Veľmi pozitívne vplývajúcim prvkom bola aj práca hlavnej hrdinky Justin, čo by novinárky v miestnom hviezdnom časopise. Nie len tieto postavy si vás získajú. V tejto knižke som mala problém vybrať si najobľúbenejšiu, pretože všetci boli skvelí.

,,Jej nestačí, že má nežnosti Daniela Griffina ako na podnose, moja najlepšia kamoška chce uloviť posraného jednorožca."

Príbeh týchto dvoch stratených hviezd je vskutku zázračný a príjemný na čítanie. Štýl, ktorým je napísaný je chytľavý a vtipný, neškrie a plynie hladko aj s prerušovaniami. Vďaka týmto mini vstupom o iných postavách dáva väčší zmysel samotná téma, a konkrétne to, čo dokáže spôsobiť taký horoskop. Celá knižka sa hrá s ľudskými mysľami aj nás čitateľov. Naozaj každý sa v knižke nájde. Táto knižka totiž ukazuje, akými spôsobmi sa dá uchopiť zdanlivo jednoduchá predpoveď. Ukazuje aj mravné stránky života, ako sa poučiť, ako odpustiť, ako sa nevzdávať a ako byť kreatívny. Hovorí veci na rovinu, bez pretvárky. Myšlienky sa len tak sypú.

Vôbec by mi nevadilo, keby sa knižka ťahala ešte ďalšie stránky, ale, bohužiaľ, znamení máme len dvanásť. No nič to. Vystihla podstatu v celej kráse.

Týmto by som sa za sprostredkovanie tohto milého príbehu a poskytnutie samotnej knižky chcela poďakovať AlbatrosMedia. Objednávajte tu ;)

- Veronika -