streda 14. decembra 2016

Radšej nikdy - J. A. Redmerská (recenzia)

Camryn sa vzdala svojho bytia, aby nadibudla svoj nový smer. Opustila matku, kamarátov a svoje mesto, aby zabudla na všetko, čo sa jej stalo a aby mohla začať odznova. Netúžila sa vrátiť tak skoro a jej návrat ešte viac skomplikoval Andrew. Sama seba presviedčala, že k Andrewovi nesmie nič cítiť. Dala si sľub, že už nikdy s nikým chodiť nechce. Zblížili sa. Obaja sa spoznali a vymenili nepríjemnú cestu autobusom za pohodlnejšiu jazdu Chevrolettom.
Ale ak chcete vedieť, či sa im podarilo zrúcať svoje zábrany a povedať si navzájom tie dve slová, ktoré by všetko zmenili, musíte si príbeh prečítať sami. Odporúčam Vám to ;)

Camryn je mladé dievča, ktorú neprávom obvinila jej najlepšia priateľka zo zvádzania jej frajera. Pred rokom jej umrel priateľ pri autonehode, jej brat skončil za mrežami a jej rodičia sa rozviedli. Pre to všetko chcela ujsť Cítila vinu a ťarchu. Tiež by som odišla. Strela Andrewa a už od začiatku bolo jasné, že fyzickú prítaťlivosť ani jeden z nich neskryje. Avšak obaja si uvedomovali, že nemôžu byť spolu. Bránili sa osudu, ale ten ich predbehol. Otázkou je, či Camryn dovolí Andrewovi búrať jej hranice, keď má pocit, že je prekliata, že všetci jej blízky ju opúšťajú. Viní sa zo všetkého a je na Andrewovi, aby obstál v skúške, aby si ju získal a aby sa sám nepominul.
Obaja sa jeden druhému otvorili a boli k sebe úprimní hneď od začiatku. Andrew sa prejavil ako ochranársky typ a Camryn ako dievča so zmyslom pre povinnosť.

Dejovo sa tento príbeh podobal na Amy a Roger na ceste, avšak v úplne inom svetle zvádzania a odhaľovania skrytých stránok. Možno práve pre vzájomnú dychtivosť a štipku "odhalenosti" a dôvery sa mi tento príbeh páčil o mnoho viac. Ich cesta bola neplánovaná, nechceli vedieť, kde skončia a nechceli myslieť na to, že by sa ich výlet mal skončiť.

Tento príbeh vzájomného oťukávania ma dostal. Váhali, ale vedeli prečo. Obaja veľmi presne poznali svoje dôvody a poznali aj toho druhého dosť na to, aby vedeli, že nemôžu byť bez seba. Pomáhali si zvládať napäté situácie, ktoré sa im naskytli. Stali sa nerozlučnými.

Príbeh je písaný z oboch pohľadov, a týmto spôsobom nám autorka otvára dvere do vnútra oboch z nich. Poznáme ich oboch a vieme, čo sa deje. Je to jasnejšie ako iba z jedného pohľadu, kedy by sme mohli iba vyvodzovať, takto je to jasnejšie a zaujímavejšie. Ja osobne zbožňujem mužské pohľady.

Čo sa týka obálky, tak tú nič nepokazilo. Je jemná a jednoduchá. Ničím neruší a Camrynin blonďavý vrkoč je symbolicky výstižný. Obálka jednoznačne zaujme. Aj s tým zlatým akože razítkom.

Jedinou pre mňa rušivou pasážou v knihe bola časť, kedy Camryn opisovala, ako Andrew hral na gitare, ako spolu spievali a vystupovali. Neberte to v zlom, z osobných skúseností mám averziu voči takýmto scénam, a preto mi prekážali. Proti hudbe nemám žiadne výčitky a to, ako ich zblížila sa mi páčilo.

Tento príbeh ma dostal a určite si prečítam aj pokračovanie a podelím sa s vami o svoje dojmy. Veľmi sa už na Radšej vždy teším.

Určite ste vytušili, aké hodnotenie táto kniha odo mňa asi dostane, preto nebudem zdržiavať. 4,5/5 bodov. A určite odporúčam ;)
VErRoOnNyIKA ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára