piatok 12. júla 2019

Gamblerky - Katarína Mayer // recenzia

Zvádzanie, nebezpečná hra, klamstvá, úteky, život ako v sne versus tvrdá realita, skrývanie, výmysly, podvody, zahýbanie, dobrodružstvo, prestrojenia,... Dostala som do rúk knižku, ktorá sľubovala všetko toto, no dostala som oveľa viac.

,,Pod vráskami a známkami smútku, viny a samoty boli ešte vždy črty krásnej ženy."

Že ženy musia byť milé a poslušné?  Tieto tri mladé dámy vás presvedčia o tom, že možné je čokoľvek. Sú odhodlané a prefíkané. Skrývajú svoju vášeň. Pravidelne uchádzajú svojim manželom, aby si v žiare svetiel Las Vegas užili svoje hodinky slávy. Pod zástierkou konferencií a pracovných stretnutí sa tri mladé ženy dajú doviesť súkromným lietadlom do mesta, ktoré nikdy nehasne. Že je to nezodpovedné? Každý má nárok na dovolennku od svojich povinností, no a tri matky s otravnou svokrou, či manželom tyranom, nemajú predsa zakázané oddychovať. Táto knižka láme naše zakomplexované mysle a otvára nám nový svet, kde nie je nič predpísané a každý si môže robiť, čo sa mu zachce.

Životy hlavných hrdiniek sa líšia. Bývajú spolu v malinkom mestečku, pracujú tu, starajú sa o deti a o domácnosť. Emma, ktorú hryzie vina nevery; Laura, ktorú nevera pripravila o rodinu; Anna, ktorá sa nevie odhodlať ujsť hrubému manželovi. Každá z nich má celkom iné problémy, avšak v kasíne je ich problém jeden a ten istý. Prísť domov včas bez vzbudenia pochybností. No a tiež... vyhrať! Aj napriek tomu, ako vysnívane tento svet vyzerá, je opísaný naozaj reálne. Zhltla som každé jedno slovo.

,,Laurinka moja, v živote robíme chyby a musíme za ne platiť. Výhodou pádu na dno však je, že sa odtiaľ dá ísť už len nahor."

Ich cestu domov však skomplikuje ich spoločný milenec. Hádky a vydierania. Nečakané problémy. Priateľky sa však vždy podržia. No ako zareagujú priateľky, ktoré zistia, že do ich vzťahu sa priplietli klamstvá? Doľahne na nich vlna pochybností? Prejavia svoju rozhorčenosť otvorenou hádkou? Prestanú sa stretávať, rozprávať, hrať? Dostnú sa domov včas, aby sa neprezradili?

Každá z hrdiniek je svojská, jedinečná a ani jedna z nich nie je dokonalá. To je práve to čarovné. Že každá sme iná, nemusíme byť dokonalé, aby sme mohli byť šťastné.

Táto knižka ponúka skvelé hrdinky, neočakávaný príbeh s nepredstaviteľnými zákrutami. Ani som nevedela ako a už som bola na konci. Príbeh je originálny a okolnosti, ktoré nastanú sú viac ako neuveriteľné, no uveríte im do poslednej bodky. Dostáva sa nám tu krásnny príklad toho,ako ísť z svojim snom. Bacha však na klamstvá!

Knižka ma oslovila super chytľavým štýlom. Autorka napísala príbeh naozaj veľmi pútavo a aj na málo stránkach si pre nás pripravila nepredvidateľné situácie a prekvapenie, na ktoré by ste ani neboli pomysleli. Táto knižka naozaj dáva viac ako si myslíte. Ja som v nej našla nejednu krásnu skrytú myšlienku a nemyslím si, že je to len tak nejaký román na zahnanie dlhej chvíľky. Aj keď ma na prvý pohľad vystrašili malinké písmenká, knižka sa číta neopísateľne ľahko a rýchlo vďaka napínavému a strhujúcemu deju.

Aj na málo stránkach môžete násjť veľký príbeh ;) Príjemné čítanie ;)



Za knižočku by som sa chcela veľmi pekne poďakovať samotnej autorke. 
Katarína Mayer, ďakujeme!

- Veronika -

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára