piatok 7. júla 2017

Hypersomnia - Recenzia

Anotácia: Počas dvadsiatich piatich rokov bez spánku ma len tak niečo nevystrašilo. Vyraďovala som alarmy, prestrkovala som sa cez pootvorené okná, rozdýchavala som tie najkritickejšie recenzie svojich kníh pre deti.
Potom sa to stalo. Tisícky kilometrov od všetkých problémov, ktoré som nechala v Londýne. Niečo sa zmenilo... Stratila som to, po čom som nikdy netúžila a čo ma celý život ťahalo ku dnu. A ja urobím všetko pre to, aby som insomniu získala späť. Nielen kvôli sebe alebo kvôli Bartonovi, ale aj preto, aby som ochránila svet.

***

Domov nie je miesto ani mesto. Nie sú to steny ani strecha nad hlavou. Sú to ľudia a spomienky. Domov máme každý vo svojom srdci a nosíme si ho celý život so sebou, nech sa nachádzame kdekoľvek. 


Na túto knihu som sa veľmi tešila. Nevedela som sa dočkať, čo autorka vymyslí, aká bude tá gramatika (prepáčte, ale nie som sama, ktorá hromžila nad prvým dielom). No musím povedať, že vidieť, že autorka kritiku berie triezvo a je ochotná na sebe zapracovať. Áno, samozrejme, nájdeme tam tie nejaké chybičky (krásy), jazyka, prejavu. No napriek tomu tá kniha bola fakt skvelá. Čítala sa ľahko, svižne. A hlavne! Nehromžila som nad gramatikou, tak som ju mala prečítanú za krátky čas.

Nepotrebujem kvety, bonboniéry, oslavy výročia ani spoločné instagramové a facebookové profily. S tým na mňa, prosím, nechoďte. Ale potrebujem objatia. Potrebujem sa zaboriť niekomu do náručia, zatvoriť oči a zažiť pocit, keď sa čas zastaví a celý svet stratí. Na to nemusíte byť ani romantik, ani cynik. Stačí mať srdce. A to má každý bez rozdielu.



Obálka:
Mne obálka nepríde ničím zaujímavá, ale zároveň nie je všedná. Veta: Čo ak by zaspal celý svet? No povedzte sami. Neodolali by ste?

Postavy a dej:
Sara. No takže moja obľúbenkyňa, ktorú som nemohla prvých 100 strán prvej knihy zniesť, sa mi teraz páčila. Síce bola mierne, prehnane! aktívna. Hlavne keď si myslela, že všetko vyrieši. Ale zas musím povedať, že sa jej táto roľa úplne hodila.
Barton. Autorka vytvorila typického "sexi boy", ktorého budete milovať. Nedá sa na takejto postave nič pokaziť, pretože je to chlap, ktorý sa snaží chrániť to, čo miluje. A, samozrejme, najviac mu záleží na svojej priateľke, pretože ona je preňho všetkým.
Ostatné postavy bol dosť dobré vykreslené, prepracované a určitú formu sympatie ste mohli pociťovať ku každej postave.
Príbeh bol veľmi zaujímavý, úplne sci-fi, fantasy a všetko dokopy. Páčil sa mi ten námet, spracovanie. Nielenže tam je hlavná dejová línia, ale popri nej sa tvoria aj ďalšie dejové línie. Nakoniec sa všetky spoja a vytvoria dokonalý celok. Mierne kniha pripomína ostatné knihy zo svojho žánru, z kníh, ktoré sú určené pre mladých dospelých, ale zas treba podotknúť, že vymyslieť niečo nové, je dosť ťažké. Napriek tomu, autorka si dosadila svoju tému, len záchranu sveta trošku okopírovala (možno aj trošku nechcene).

Som len kostra potiahnutá kožou, som len telo s bijúcim srdcom. Akú moc zvládnem? Akej sily som hodná ? A na čo ju využijem? Som len človek... Čo ak je na mojich pleciach viac, než dokážem zvládnuť?


Štýl písania:
Autorka píše veľmi zaujímavo, dokáže udržať čitateľa v napätí, vyčariť vám úsmev na tvári. Ja som sa na niektorých slovách dosť nasmiala. Dokonca aj nahlas. Irónia veru autorke nie je cudzia a dokonale sedí do jej štýlu písania.

A čo viac dodať? Že tento diel je geniálny, geniálne čítanie pre mladých dospelých. Už len ostáva otázka: Kedy do pekla bude tretí diel ?

"Ty si môj ôsmy div sveta. Insomnička, ktorá spí."


Ak mám knihu hodnotiť na "hviezdičky", tak by som jej dala plný počet, pretože sa mi páčila, bola to dokonalá oddychová kniha, ľahká na čítanie. Kniha, ktorá neurazí, ale poteší a vy budete s napätím čakať, čo sa stane. A, samozrejme, sa aj zasmejete na niektorých scénkach. Aj teraz sa usmievam, keď si spomínam na časť, ktorá sa odohrala na cintoríne. Tí, čo čítali, vedia. ;-)

Takže knižočka úplne ideálna na leto. Ak ste nevideli recenziu na prvý diel, môžete ju nájsť tu.

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára