piatok 21. júla 2017

Sklenený meč - Victoria Aveyard (recenzia)

Na našom instagrame sa fotka SM už objavila, ste zvedaví na recenziu?? Tu je!! ;)

Na SM som sa tešila už dlhšie, ale prišli nám knihy na recenzie z vydavateľstva a SM som na mesiac odložila. Pokukovala som po nej nenápadne, chcela som vedieť, čo ďalej a keď som sa to konečne dozvedela, nebolo to celkom to, čo by som si priala.

Tieto knihy majú tak dokonalé obálky, že už len pri pohľade na ne si hovorím, že tie knihy musia byť úžasné. Sklenená korunka a krv. Proste wau.  Bola aj druhá časť taká úžasná ako prvá??

Čítala som mnohé názory na túto korunku, no asi sa budem vymykať davu a budem menej spokojná. Všeobecne ma nudila viac ako som bola zvyknutá pri ČK. Aj keď sa udialo všetko neočakávane, túžila som po väčšom vzrúše, na ktoré som bola zvyknutá z ČK. Nie len zbieranie novej krvi, ale aj viac tých kotrmelcov a zvratov. Viac bozkov, či citových výlevov. Zápletky popri hlavnom deji.
Viac sa mi teda páčil prvý diel, no ani druhý nebol tak celkom na zahodenie. Neočakávané situácie, hádky, nové postavy, nové okolnosti a ten istý boj za spravodlivosť.

Maven už teda nie je mojim zlatíčkom a jeho chudáčik braček Cal taktiež nie. Škoda. Prešla som na Kilornovu stranu. Bez schopností, no silný a odhodlaný. Hocikedy pripravený položiť svoj život za správnu vec a bojovať až dokonca síl. Bolo pre mňa nepredstaviteľné, ako sa musel cítiť v spoločnosti hybridov so schopnosťami. On, ktorý sa mohol spoľahnúť len na svoju zbraň a myseľ. Žiadny oheň, žiadne blesky. Len on sám. Jednoduchý, zraniteľný, priamy, odhodlaný a nebezpečný.
Na druhej strane Cal bol ako bábovka. Len mlčal a neprejavoval sa. Pomohol, no mlčal a skrýval to, čo by skutočne chcel. Nebojoval o Mare. Bola to len spolubojovníčka, nie spoločníčka. Bol nabručaný a sama som nerozumela tomu, čo vlastne chcel.  Mare pôsobila podobne. Túlila sa k nemu, ale žiadna akcia.. Od Farley som očakávala tvrdosť a schopnosť veliť, no k Mare mi to nesedelo. Sláva jej vstúpla do hlavy a zmenila ju na beštiu bez citov. Veliť, aj keď nevedieť ako. Išla do jamy po hlave a nemyslela. Viedla svoju skupinku, ale ja som ju ako autoritu nevnímala. Možno mala srdce na meiste, ale správaním si moju priazeň nezískala.

Avšak nepredvídateľnosť okolností ma uchvátila. Miesta boja a prekážky, ktoré preskakovali boli fajn, no niekedy boli ich sily precenené a neraz som mala pocit, že sú na konci, že prehrali, ale zázračne vyviazli. Náhoda. Ale preto je to fantasy, no nie? Má to mať nádej.

Najhoršie pre mňa ako čitateľa bolo skončiť čítanie. Po polsednej stránke som začala slintať po druhej a neviem sa dočkať jesene. Už chcem vedieť, ako si Mare poradila. Verím, že vyhrá. Verím, že Maven padne a ich svetu zavládne rovnoprávnosť. Verím, že prehra Mare nehrozí.

SM bol pre mňa sklamaním i dobrodružstvom a neviem sa dočkať pokračovania. Karty sa premiešali a už sa teším na tretí diel.
-VErRoOnNyIKA-
♕♕♕♕♕♕♕♛♛♛

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára