piatok 16. marca 2018

Boh plače potichu - Dvojitá recenzia

Musím sa priznať, že som po tejto knihe moc "nebažila", ale keď som videla všetky tie pozitívne recenzie, tak som si povedala: Prečo nie??

Už zo začiatku ma kniha vtiahla do deja. Pôvodne som si chcela prečítala iba pár viet, že sa rozhodnem, či ju idem čítať v ten deň, alebo počkám na iný. Nakoniec som ju prečítala celú na posedenie, nevedela som od nech odtrhnúť zrak.

Príbeh sa točí okolo 4 hlavných postáv, 4 hlavných hrdinov.
Anna sa snaží zo všetkých síl vyrovnať s bolestnou skutočnosťou, že jej zomrela dcéra, že ju následne jej muž opustil a nevidela ho tri roky. Každý deň chodí na hrob svojej dcéry a dosť ťažko sa s tým vyrovnáva. No jedného dňa sa stane viacero udalostí a ona opäť stretáva svoju dávnu lásku, Everetta. Je to však ten istý muž, akým bol kedysi ?
Pri jej trápení jej pomáha Stella, ktorá je jej najlepšou kamarátkou. Tá však to v živote tiež nemá ľahké a musí čeliť nepriazni osudu. Do hry sa však zapája aj najlepší kamarát Everetta, Philip.


Koho Boh miluje, toho krížom navštevuje. A potom potichu plače...


Všetci títo štyria sa vám vryjú pod kožu. V istých momentoch ich budete chápať, ale v ďalších momentoch budete mať chuť im niečo povedať. Všetci sú spojení istým neviditeľným putom pevného priateľstva. Anna a Stella majú medzi sebou vzťah, ktorý budete obdivovať už na začiatku. Stačí jeden telefonát a hneď sú spolu. Každá priateľka musí mať aj nejakú bláznivú priateľku a pre Annu je to Stella. Musím povedať, že občas som sa v jej postave videla. Stella je cieľavedomá, múdra žena, ktorú trápi zopár kíl nazvyš, ktorá má vždy na všetko odpoveď, je ovládaná citmi, dokáže hocikomu v návale zlosti streliť facku, potom neskôr to oľutovať, koná veľmi impulzívne a pôsobí na vás veľmi príjemne.
Philip, ako aj všetci ostatní, má svoje tajomstvá, chová sa ako typický chlap, ktorý dokáže docieliť, že sa žena mýli. Nemá potrebu niekomu niečo vysvetľovať, ak nie je dotyčný ochotný počúvať jeho vysvetlenie. Síce občas má svoje chvíľky, ale je mi strašne sympatický!
Anna je krásna, štíhla, temperamentná žena, ktorá miluje svojich priateľov, má úctu k druhým, ale osud jej pod nohy hádže samé prekážky.
Everett je podľa mojich predstáv určite krásny muž, ktorý má svoju charizmu, ale tiež je len človek a môže sa mýliť, môžu ním zmietať jeho city.

Celý príbeh je popretkávaný tajomstvami, nepriazňou osudu, smrti, priateľstva, lásky, nového života, snahy na nápravu, strachu, prekvapení, citov, reality, úprimnými spoveďami, ktoré vám ukážu, že ich život je prudko podobný tomu vášmu. Len s jedným rozdielom. počas čítania si budete hovoriť "Veď ja mám ale celkom šťastný život..." Pretože vás zasiahne iba jedna, dve veci naraz, hrdinov tejto knihy zasiahnu všetky zlé veci naraz a oni majú občas sami problém sa s nimi vyrovnať. Či zoberiete do úvahy smrť blízkych, choroba, žiarlivosť a podobne.

Autorka nám ponúka život jednoduchých ľudí, ľudí túžiacich po láske, uznaní, po rodine, priateľstve, úsmeve, pohladení. Životy týchto ľudí sú popretkávané tenkými nitkami, a keď by potiahli jednu nitku príliš silno, mohlo by sa všetko zrútiť.

Za mňa jeden z tých silných príbehov od slovenskej autorky (ktorá žije v Nemecku), ktorá píše o ženách, ktoré sa nesprávajú ako päťnásťročné, ale o ženách, ktoré majú svoje trápenia, ale stále sú dostatočne silné na to, aby zdolávali všetky prekážky. O priateľstvách, ktoré miestami škrípu, ale vždy si zachovajú pravú tvár.

Zamilovala som sa do tohto príbehu, do postáv, do prostredia, do vyjadrovania, situácii, do tej čistej, úprimnej láske, po ktorej hlavní hrdinovia túžia. Veľmi pôsobivé dielo, ktoré si určite zaslúži vašu pozornosť. Ja som nemohla čakať a hneď som si objednala druhý diel. (To, že som musela rodičov presviedčať celý deň radšej nespomínam.)


>Sima<

Za túto krásku ďakujem kníhkupectvu Panta Rhei. Knihu si môžete zakúpiť tu.

💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛💛

Keď mi vyskočila reklama na Facebooku, tak som len tak klikla pre zaujímavosť, čo je to zač kniha. Nečítala som žiadne recenzie, ani obsah ma moc nezaujímal, chcela som si ju skrátka prečítať. Chcela som zistiť, čo sa skrýva za tým zaujímavým názvom.

Na začiatku ma kniha upútala pekným obalom . Keď som ju začala čítať, mala som zmiešané pocity, ale nakoniec som sa tak začítala , že som nevedela ako a už bola polnoc a už naozaj bolo treba ísť spať, tak som ju s nevôľou zatvorila a odložila na stolík.

Dej sa točí okolo štyroch postáv, dvoch žien a dvoch mužov, hlavní hrdinovia, aj tak ich môžeme pomenovať.

Anna trpkosť života ochutnala naplno, najskôr jej zomrela dcérka a akoby toho nebolo málo, opustil ju aj muž jej života, otec ich zosnulej dcéry. Opustil ju bez slova, bez rozlúčky. Nevidela ho pár rokov. Počas tých rokov Anna navštevovala hrob svojej dcéry, prinášala čerstvé kvety a plakala. Avšak osud to chcel alebo skôr zariadil inak. Jedného dňa ju čaká prekvapenie na hrobe dcéry a následne má pocit, že ju niekto sleduje. Prenasleduje ju jeho vôňa, a potom následne on sám, muž, ktorý odišiel pred troma rokmi bez slova - Everett.

Ako to už býva, každý z nás má svojho anjela strážneho , či už nás stráži zhora, alebo má ľudskú podobu. V Anninom prípade to bol anjel v ľudskej podobe - priateľka Stella. Priateľka, ktorá aj napriek svojim problémom je jej oporou, poradkyňou, priateľkou, sestrou. Taktiež Everett má svojho priateľa Philipa, ktorý je vždy tam, kde ho potrebuje.

Vďaka týmto štyrom postavám sa vám dej knihy dostane pod kožu. Ich osud je poprepletaný mnohými bolesťami, ale vďaka priateľstvu , ktoré medzi sebou majú, sa dá všetko ľahšie zvládnuť. Dej musíte citovo prežiť, každej vete porozumieť, vcítiť sa do postáv. Do Anny , štíhlej ženy, ktorú trápia bolesť a smútok, na čo niet náplasti, má rada ľudí a ľudia majú radi ju. Stella, ktorá má tie správne ženské krivky, temperamentné správanie, často sa dostáva do situácií , kedy má naozaj čo robiť, aby sa ovládla (i keď sa jej to nedarí), to, čo má na srdci, to aj na jazyku. Everett, charizmatický muž, hľadajúci sám seba a správnu cestu. Philip, podnikavý muž, ktorý nemá slová zbytočne na jazyku, pokiaľ ho niekto nechce počúvať, nevysvetľuje.

Dej je plný rôznych momentov, zvratov, prekvapení, ktoré dostanú od života. O hľadaní a nachádzaní toho, čo je dôležité a prečo je to dôležité.

Autorka píše nielen o 4 mladých ľuďoch, ktorí túžia po niečom pokojnom, po láske, pochopení, ale aj o tom, že túžia po odpustení. Ako je to aj v knihe zdôraznené, od nenávisti je len kúsok k láske.

Kniha ma strhla najmä svojím obsahom, detailným opisom situácií. Núti nás zamyslieť sa nad vlastným životom , nad tým, čo máme a o čo sa treba starať, pretože v živote nemôžeme mať všetko.

*Lenka*

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára