streda 21. marca 2018

Kto mi ide po krku - Recenzia

Priznávam, táto kniha ma nezaujala. No dala som sa zlákať knihomoľmi, ktorí si ju pochvaľovali. A najskôr som to aj ľutovala, ale potom to bolo na konci také dobré ! Že som ostala s otvorenými ústami, že čo?

Príbeh sa točí okolo mladého štrnásťročného Jacea, ktorý bol svedkom vraždy. No lenže vrahovia ho videli a on ich.
A tak sa začne prenasledovanie mladého chlapca za účelom jeho zabitia. Veď predsa svedkovia sa nenechávajú.

Jace sa dostáva do tábora pre problémové deti, aby sa pred nimi skryl. Naučí sa rôzne "veci", ktoré mu pomôžu v ťažkých situáciach, resp. celkovo na prežitie v prírode.
No vrahovia - dvaja bratia- ho nakoniec objavia, a tak sa začína boj o život.

Začiatkom mi všetko vadilo. To, aký bol Jace. Jeho správanie vôbec nenasvedčovalo tomu, že má iba štrnásť.
K tomu keď pridáme Ethana, ktorý "učil" problémových chlapcov, ako sa správať v prírode, tak celé zle. Síce v súkromí sa správal ako vzorný manžel, ale keď bol v horách robil samé chyby, správal sa ako učiteľ, ktorý učí päťročné deti a nie pubertiakov. Navyše, keď už hovoríme o ňom, aký je skvelý, ako veľa dokázal, tak prečo sa dopustil takých banalít ? Úplne primitívne veci nezvládol, nevedel triezvo uvažovať, zachovať pokoj, používať rozum. Načo to vštepoval tým chlapcom, keď on sám to nerobil?
A aby som neskončila, tak dvaja bratia Blackwellovci trpeli tým, že sa museli rozprávať ako dvaja cvoci, ktorých absolútne netrápi, že je niekto pri nich. Čo sa im ale musí nechať, boli celkom obratní, rýchli a istú inteligenciu využívali v tom, že mali všetko premyslené a nezanechávali stopy.
Postavy ženského pohlavia mi vôbec neprirástli k srdcu. Allison bola síce dosť odvážna, podľa všetkého aj krásna žena, múdra, ale stále mi jej postava škrípala a niekedy sa chovala dosť ..zvláštne. Ale jej láska ku koňovi bola pre mňa skvelým spestrením deja. 
Hannah bola zas impulzívna, inteligentná, poznačená minulosťou, ale aj tak si nevedela zachovať chladnú hlavu. Ale to, že bola naozaj odvážna, to sa nedá poprieť.
Jamie bola na prvý pohľad veľmi príjemná osoba, ale ....

Celkovo bol dej veľmi rýchly. Autor píše pútavo, knihu dokážete prečítať na jedno posedenie. Rozpitváva tému rodiny, odvahy, strachu, bolesti, požiarov, tému o prežití v prírode, lásku.
I keď si vás postavy možno nezískajú, tak si vás určite získajú situácie, dych-berúce kapitoly, to, ako sa všetko vie zmeniť v jednom okamihu, boj o prežitie, opisy prírody, požiarov, minulosti, charakterov.

Celkovo kniha pôsobí príjemne, koniec ma prekvapil, posledné kapitoly som doslova hltala jednu za druhou a nakoniec z toho vyšla slušná oddychovka, ktorá vám prinesie strach, napätie, odvahu, donúti vás rozmýšľať a neprestávať čítať. Dej počas knihy značne nepokračuje, všetko sa točí okolo prežitia, okolo záchrany, ale aj napriek tomu vie autor vytvoriť veľké prekvapenia, ktoré by ste nečakali.

Treba však dodať, že kniha je skôr pre nenáročnejších čitateľov, čo sa týka trilerov. Ja osobne v tejto sfére sa iba pár mesiacov pohybujem, takže neviem, ktoré témy, myšlienky sú už miliónkrát použité. Takže pre takých , ktorí chcú začať čítať trilery, tak je táto kniha úplne stvorená.

>Sima<

Za knihu ďakujeme Albatros Media. Knihu si zakúpite tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára