sobota 14. júla 2018

Ohnivá krev - Elly Blake (recenzia)

Opäť sa opakujem, ale OK/LK je pre mňa príjemným oddychovým nenáročným čítaním, ktoré v určitých momentoch vie osviežiť v týchto horúcich letných dňoch. Miestami ma štýl rozprávania trošku štval, ale všeobecne je knižočka zaujímavá. Ale stále mi pripomína Červenú kráľovnú.

,,Nikdy nebudu Mrazivá, ledově dokonalá.. Omlouvám se, ale zklamu vás."

Už prvý diel prináša spory medzi ľadovými a ohnivými. Tento spor eštelen naberá na obrátkach tu, kde sa v deji objavuje ohnivá kráľovná a chce sa pomstiť. Ruby zisťuje stále a stále nové informácie, či už o svojich schopnostiach, pocitoch, ale i svojom pôvode a častokrát sa vám zdajú okolnosti pritiahnuté za vlasy, no poviete si ,,oukej, je to len knižka." Keď čítam, chcem, aby bol dej tak uveriteľný, že by som chcela byť priamo súčasťou. V tomto prípade som si priala byť súčasťou len vtedy, keď som po Ruby v duchu kričala.

,,Oheň je hladový, ale také elegantní... Divoký i přesný. Nebezpečný, ale krásný."

Prečo?? V tomto pokračovaní musí Ruby opustiť svojho milovaného, no nehodiaceho sa k nej, nového ľadového kráľa, Arcusa, a priplechtí sa k nej nový nápadník Kai. Ohnivý schopnosťami i dušou, ktorý jej okato dvorí. Mne osobne sa viac páčil Kai, ale každý sme iný a ich vzťah sa vyvíjal až bolestivo pomaly. Aj tak som však rada, že i v ďalších kapitolách, ktoré, dúfam, budú, sa naňho môžeme tešiť. Mala som rada ich rozhovory. Pôsobil sebavedome, ale bol úprimný a nepretvaroval sa. Mňa si získal.

,,Moc se pereš se svými pocity, Ruby. Ohniví všechno prožívají příliš silně, aby to potlčovali. Ubližuješ si, když to popíráš. Nech to plynout."

Obálka je úžasná. Ako inak?? Dokonca ani tá oranžovofialová kombinácia ma nezabila. Prezrádza však len zlomok z toho, na čo sa v knižke môžete tešiť. Nové postavy, nové prostredie, iný postoj a hlavne veľa ohňa vo všetkých podobách. Nebojte sa však, že Arcus v deji zaostal, keď Ruby odišla do svojej pravlasti, nájde si spôsob, ako sa ukázať a ako vyhrotiť situáciu svojím odhodlaním a tvrdohlavosťou.

Knižka sa číta rýchlo a je i keď vie byť miestami otravná a nudná, je jednoduchá, chytľavá a príjemná na čítanie. Ja som si pri nej parádne oddýchla v tieto horké dni.

Za knižočku ďakujeme kníhkupectvu preskoly.sk. Objednávajte tu ;)