piatok 17. augusta 2018

Absint - Winter Renshawová (recenzia)

Erotické romány nie sú zrovna mnou preferované knihy, ale mala som akýsi "tušák", že táto kniha nebude len taká obyčajná. A ona teda veru nie je!

Študentka a mladý riaditeľ školy.
Zoznámili sa cez online zoznamku.
Písali, volávali si. A nie zrovna .. slušne? So sexuálnym podtónom ?
Ako sa vyvinie ich vzťah, keď sa stretnú ?

Tvrdiť, že kniha je erotickým románom sa nehodlám, pretože je tam toľko sexu, ako bežne nájdete v iných žánroch, v iných knihách, ktoré nespadajú pod erotickú literatúru, ale pod romány, detektívky, trilery.. Skrátka všade. Vôbec som nepociťovala to, že by som čítala nejaký pikantný román pre dospelých. Áno, sú tam také scénky, slová, ktoré vystihujú erotické romány, ale viac je tam lásky a nádeje v šťastné konce.

Autorka si ma získala už prvou kapitolou, ktorú som si stihla prečítať už na internete skôr, než som knihu držala v rukách. A moju zvedavosť si držala až do konca. Ako som si k nej sadla, tak som ju nepustila z rúk, až kým som ju nedočítala. Myslela som si, že si prečítam iba pár strán, ale omyl ! Autorka ma dokonale zaujala, dej bol plný napätia, bez zbytočných odbočiek, či nezmyselných opisov. Autorka jedná priamo a jej štýl písania je veľmi pútavý.

Postavy sú intelektuáli a asi aj hlavne preto si ma táto kniha získala. Absint (Halston) a Kerouac (Ford) milujú literatúru a v tejto knihe je klasická literatúra daná veľmi do popredia, za čo si autorka vyslúžila môj obdiv.
Ford je krásny, mladý muž, ktorý sa nechce viazať, ale aj on má svoje slabosti, s ktorými musí bojovať.
Halston je úprimná, miluje literatúru a dosť často nadáva. Preto si asi získala moje sympatie, pretože mi miestami pripomenula mňa (O:)).
Obidvaja hrdinovia tejto knihy to v živote nemali ľahké a popod nohy sa mi hádzali polená, rôzne prekážky, ktoré museli zvládnuť a postaviť sa opäť na nohy.

Do týchto dvoch postáv som sa úplne vžila a tým, že autorka nám ponúkla obiva pohľady, tak som s nimi prežívala všetko. Keď ich niekto nahneval, nahneval aj mňa. Keď plakali, plakala som aj ja.

Autorka teda vytvorila skvelý počin, pri ktorom som si oddýchla, zasmiala sa, plakala, vžila sa do postáv, smútila, radovala sa a zamilovala sa.

Kniha obsahuje síce nadávky, sex, ale je aj plná lásky, nádeje, zúfalstva, výkrikov o pomoc, rodiny, súrodeneckej lásky, priateľstva a hlavne zdolávania prekážok za cieľom, ktorý stojí za to.

Kniha síce nepatrí medzi vysokohodnotné žánre, ale je to skvelá oddychová knižočka, ideálna na leto, jeseň, zimu, jar. Dostane vás rafinovanosťou, láskou, láskou k literatúre a svojou jednoduchosťou, v ktorej nájdete krásu.

Knižočku zakúpite tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára