nedeľa 5. augusta 2018

Čo trápi blogera ?!

Už mesiac sa pohrávam s myšlienkou, ako napísať nejaký dobrý článok, ktorý sa bude dať čítať, ktorý by vás zaujal, resp. ktorý by zaujal aj mňa, keby pozerám nejaký blog. A tak ma konečne osvietilo, a keďže som negatívna posledné dni, tak by som to tu mohla preniesť, či? :-D Ale nie! Nebojte sa. Nebude to až také negatívne. Budú to jednoducho situácie, ktoré nás trápia. Nechcem vás odstrašiť, aby ste sa nevybrali smerom blogovania, ale chcem vám ukázať, aké nástrahy to so sebou prináša.

Nedostatok inšpirácie/nápadov na články
Áno, áno, áno. Toto je tá najhoršia vec, čo sa môže stať. Áno, mám milión nápadov, kde by som vám predstavila tipy na knihy, ale to vás zväčša až tak nezaujíma. Ľudí (aj mňa) viac zaujímajú články, ktoré im niečo prinesú do života, resp. ukážu im, ako nejaké veci fungujú a pod. Preto je veľmi ťažké niečo vymyslieť, a keď už niečo vymyslíte, tak aj tak to vymažete, pretože to už aj tak napísal niekto iný. Pri tom veľkom množstve blogov je veľmi ťažké napísať článok, ktorý ste si už niekedy na nejakom blogu neprečítali. Ešte keď k tomu pridáte, že píšete o knihách, tak ste stratení. Áno, o knihách sa dá toho veľa napísať, ale zas odtiaľ-potiaľ, na nejaké veci jednoducho treba prax, zažiť danú situáciu, prečítať, vedieť niečo o tom.
Aktuálne sa nám aj míňajú nápady, ale dúfam, že s vysokou školou, novými ľuďmi, novými knihami to príde a my opäť naberieme iné myšlienky a nejaké tie články sa snáď budú z nás sypať.

Veľa kníh, málo času
To trápi snáď každého, nielen blogera. Ale keď ste bloger máte to o to ťažšie, že máte aj recenzné výtlačky. Tie vám prídu, do mesiaca ich máte prečítať, a potom prejde mesiac a prídu ďalšie. Už vám ostáva minimum času na to, aby ste prečítali nejakú knihu z vašej poličky, po ktorej pokukujete už dlho. A keď ešte k tomu sa prihlási tretí problém - Čitateľská kríza! tak ste v háji !
Čitateľská kríza je dosť veľký zabijak pre blogerov, pretože ich oberá o čas, ktorý im je veľmi drahý a potrebný. Chcete mať tú knihu čoskoro za sebou, ale nedá sa, možno vás aj baví, ale aj tak sedíte na posteli, kniha vedľa vás a vy ste zavesení na mobile a nie a nie sa prinútiť čítať (haha, opisujem svoj zážitok spred pár dní, ale pst).

Nechuť dočítať knihu
Keď máte recenzné výtlačky, tak by ste tú knihu mali aj prečítať. Veď predsa dostali ste ju na recenziu, vybrali ste si ju. Väčšinou to tak býva, no niekedy vám kníhkupectvá nedajú na výber s novými knihami, ale máte si vybrať staršie a tým pádom si môžete vybrať zle. Potom danú knihu nie a nie dočítať a vás to už začína vyčerpávať a neviete, čo máte robiť. Napísať recenziu aj keď ste knihu neprečítali vám príde ako podvádzanie. Veď prečo by ste to robili, keď ide o spoluprácu a vy chcete nejaké tie podmienky dodržať? Vtedy stojíte medzi dvoma kameňmi. Prečítať a neprečítať. Každopádne recenziu napísať musíte. Či tú danú knihu prečítate, alebo nie, to je už na vás. Ale keď už ste bloger a máte spolupráce, tak by ste mali vedieť, že je to aj neúcta. Nepoviem, keď sa to stane párkrát, ale ak by ste mali každú recenziu iba takto strieskať ledabolo, tak by to za nič nestálo. Veľa blogerov to tak robí, ale to sú už špecifické prípady, kde recenziu napísať trvá minútu (o tom zas neskôr).

Dizajn
Ako ste si mohli všimnúť (ak nás už sledujete dlhšie), dizajn sa u nás na blogu mení často. Stále nie sme s tým spokojné a necítime sa tu tak "doma". Máme jednu veľkú myšlienku, len jej realizácia je ťažšia, keďže na to je potrebný čas. Ten však nemáme. Je ho málo a aj to málo musíme rozdeliť medzi povinnosti a knihy. Občas sa stane, že zmeníme niečo na chvíľku, a potom o pár mesiacov to zas zmeníme. Každý blog si však týmto prejde a dizajn mení každý. Je to ako aj s oblečením. Páči sa vám nejaké tričko, no po pár mesiacov vám už príde strašne gýčové. Taktiež je to aj so vzhľadom blogu. Nikdy nebudete stopercentne spokojný (ak ste, tak vás obdivujem!). Preto je fajn, keď sa občas dizajn mení. I keď vás to miestami dosť vyčerpáva.

Strach, či sa recenzia bude páčiť, alebo nie
Tento strach môžete zažívať z dvoch smerov. Jeden smer sú čitatelia. Každý bloger má/mal občas strach, či recenzia, ktorú napísal je dobrá, či neprezradil niečo dôležité, či si ľudia kúpia na základe jeho odporúčania knihu. Zo strany druhej sú to vydavateľstvá / kníhkupectvá. Je to snáď všeobecne známe, že sa stalo to, že od spolupráce isté vydavateľstvo/ kníhkupectvo odstúpilo, pretože bloger napísal negatívnu recenziu. Áno, my máme skvelé spolupráce, ktoré naplno chápu naše odlišné knižné chúťky, a keď napíšeme negatívnu recenziu, tak s nami nerušia spoluprácu. Asi sme mali jednoducho šťastie, že sme natrafili na príjemných a ústretových ľudí, ale určitý strach tu vždy je, pretože toho sa nezbavíme. Tak ako si myslíte, že nebudete v niečom úspešní alebo dosť dobrí, tak presne tak si myslíte, že tá recenzia bude úplné faux pas.

Prevracanie očí, keď vám prídu nové recenzné výtlačky
Áno, aj to sa stáva. Ešte ste nestihli prečítať tie, čo máte doma, už vám prišli ďalšie. A vy neviete, kedy to všetko máte stihnúť. Už sa z vás vytratilo to prvotné očarenie z kníh, ktoré dostanete. Už to beriete trošku inak. Síce je pravda, že my ešte stále máme radosť, keď nám prídu knihy, občas však podliehame tlaku a smútku, že nás zastihli tie knihy zrovna v čase čitateľskej krízy. Áno, tento problém nie je u nás až tak rozvinutý, ale určite sa s ním ako blogeri stretnete. Niekedy sa prejaví viac, niekedy menej, ale verte mi, príde to na vás určite! :-D

Našli ste sa v týchto našich trápeniach ? Máte aj nejaké iné? Sem s nimi. :-)

>Sima<

1 komentár:

  1. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovedaťOdstrániť