streda 29. augusta 2018

Divotvůrce - Sebastien de Castell (recenzia)

,,Žádná magie na světě nemá větší cenu než lidské svědomí."

Táto knižka obálkou asi prezrádza, že sa v nej skrýva niečo viac, však? Asi by som na ňu sama nenarazila, zaujala ma až keď som ju viacerým blogerkám videla na instagramoch. Až vtedy ma tento nový príbeh začal lákať. Všetci tento príbeh chválili a ja som bola zvedavá. Zaujal ma obálkou, aj prísľubom nového nepoznaného čara.

,,Kterého nepřítele nedokáže magie porazit?... Pravdu."

Obálky z tejto série, každá v inej farbe, vyzerajú ako karty. Táto je červená  s rôznymi znami a zvláštnosťami, láka oči už z diaľky. Sú na nej vyobrazení Kellen, hlavný hrdina a jeho nová priateľka, tajomná žena vyhľadávajúca akciu. Už len obálka sľubuje mnoho. Keď k tomu pridáte vidinu príbehu o znevýhodnenom chlapcovi v boji za svoje práva a postavenie, je to ešte lepšie! Chrbát tejto knižky nie je klasicky guľatý, ale rovný. Knižka vyzerá ako tajomná škatuľka.

Kellen žije na mieste, v jednom klane, kde je všetko spútané mágiou. Kto nie je mág, je ničím, a preto sa zo všetkých síl snaží nájsť svoju mágiu, kým nebude neskoro. Avšak nedarí sa mu práve podľa predstáv. Do života sa mu pripletie žena, Ferius, tajomného pôvodu s neznámym cieľom, ktorá v mnohom ovplyvní nielen jeho myslenie a konanie, ale aj smerovanie. Do cesty sa mu tiež pripletie obávané zviera jeho ľudu, ,,strašný démon", ktorý ho na jeho ceste za ,,dobrom" sprevádza.

Táto nižka ponúka veľa špeekulácii. Keď už si myslíte, že sa veci začínajú vyvíjať správnym smerom, príde ,,bum" a všetko je inak. Autor vymyslel zaujímavý svet mágie a čarov, prefíkanosti a odhodlanosti. Kellen musí čeliť nielen svojej antischopnosti čarovať, ale i priateľom, z ktorých sa razom stávajú nepriatelia. Tento vymyslelný a pekne premyslený svet čarodejníkov ako hra na mocnývh a sluhov je pozoruhodná. Prelínajú sa tu história klanu s hrozbami prítomnosti. Dej nie je primočiary, ale neustále do neho zasahujú vonkajšie vplyvy.  Neustále sa niečo deje.

,,Tehdy v oáze jsi mi řekl, že jednoho dne poznám, že jsem fakt dobrá... Už mně nebaví čekat."

Dej je členený na kapitoly, ktoré nie sú dlhé a čítanie je ozaj rýchle a príjemné. Obľúbila som si Kellena aj napriek tomu, že asi musím súhlasiť s ,,mačkoveveričiakom", že Kelen je mladý, hlúpy, neuvážený, ale napriek tomu je aj statočný a odhodlaný, šikovný a dômyselný. Všetky postavy, ktoré tu vystupovali mi prišli v pohode. Niektoré som mala rada, iné som neznášala, hlavne tie záporné, no pri niektorých som nevedela, do ktorej skupiny ich vlastne zaradiť.

,,Jsem ženská, chlapče... jsme jako chlapi, jen šikovnější a s větší kuráží... Na světe je spousta čarodějů, Kellene. Co je doopravdy potřeba, jsou muži a ženy."

Ferius Parfax, žena nejasného pôvodu skrytá za drsné správanie a záhadnosť, usmerňuje Kellena a je zdrojom
rád a múdrostí. Je naozaj duchaplná a odhodlaná. Vždy má karty v rukáve a neprehráva. Je silná a vždy vie, kam ide. Odhalenie jej záhady ma prekvapil asi najviac. Kellen tiež nie je tak obyčajný, ako si myslel, ale tento fakt ma prekvapil o niečo menej, pretože mi od začiatku bolo jasné, že s ním nie je všetko v poriadku, keď už je hlavný hrdina, ale to je len knihomoľský odhad, ktorý mi vyšiel. Obidve tieto postavy boli úplne najviac. A taktiež do tretice k nim aj úžasný ,,mačkoveveričiak", ktorého môžeme vidieť na obálke. Je to hovoriaci kocúr s rôznymi anomáliami, taký mačkovitý hybrid, s ostrým jazykom a chuťom na boj v každej chvíli. Vďaka týmto postavám bol príbeh pútavý a vtipný.

,,Jaká z ní asi může být čarodějka, když její kouzla nejsou mírněna pokorou a svědomím, ale naopak umocňována nadutostí a pýchou?"

V knižke sa nachádza veeeeeeľa veľa veľa kúziel a čarovania. Kellenov ľud nič iné ani nevie. Kellen je však bez svojej mágie iný, jeho priority sú opačné v porovnaní s ostatnými a jeho priatelia sa mu museli otočiť chrbtom. Avšak jedno dievča bojuje s tým, či poslúchnuť dav, alebo veriť srdcu a hlave a tomu, čo si myslí, že je dobré. Neche počúvať, čo šepkajú mocní. Snaží sa pomôcť Kellenovi, no aj tak je už neskoro. Dúfam, že ona sa objaví aj v ďalších čatiach. Na ňu sa teším.

,,Celý život jsem si myslel, že políbit dívku je krásné. Ukázalo se, že být dívkou políben je mnohemkrát lepší."

Bolo milé sledovať Kellenovu honbu za čarodejníckymi schopnosťami, jeho vieru v zmenu, jeho odhodlanie a vzdor... Tento príbeh ma zaujal a už sa teším na ďalšie pokračovania, kedy vám budem môcť povedať, ako veľmi ma uchvátil. Divotvůrce ma nedostal do kolien, ale zároveň ma nesmierne bavil. Páčila sa mi prítomnosť všetkých trikov, ktoré mali postavy vždy v rukáve a to, že ste nikdy nevedeli, čo sa ešte môže stať, pretože vždy keď už to vyzeralo nádejne, prihodilo sa ešte niečo horšie, čo som ani na pol percenta neočakávala. Autor si dal záležať a knižka naozaj ponúka veľa.

Za knižky ďakujeme kníhkupectvu PreŠkoly. Objednávajte tu ;)
- Rony -