streda 15. augusta 2018

Tri temné koruny - Kendare Blake (recenzia)

Túto knižku mám na wishliste z bookdepository už snáď odkedy som sa dostala k tej stránke. Hneď ako som ju videla v katalógu, som vedela, že ju musím mať. Znie to bláznivo, ale bolo to totálne šialené pobláznenie. A trvá až doteraz.

,,Iba manžel kráľovnej je dosť hlúpy na to, aby sa do nej zaľúbil."

Keď som sa do knižky púšťala, netušila som, o čom bude. Ak som aj niekedy čítala anotáciu, tak som zabudla, o čo ide. Bola to láska na prvý pohľad. Bola som totálne zalepená obálkou a zvyšok nehral rolu. Obálka je jednoduchá a koho nezaujmú tie tri koruny, čo tam svietia na čiernom podklade? Kto z vás sa pri pohľade na túto krásku nepýta ,,čo je to žač?"? Už len ten pohľad na ňu vzbudzuje zvedavosť. A je to dobre, len buďte zvedaví!

TTK je príbeh o zvláštnom ostrove, na ktorom sa generáciu za generáciou rodia do čela kráľovstva trojičky. Tri sestry s podivnými čarovnými schopnosťami. Táto knižka opisuje generáciu kráľovien Katharine, Arsinoe a Mirabelly. Každý z nich je iná, každá z nich žije v inej rodine, v inom prostredí, s inými pravidlami. Každá rodina sa snaží, aby práve ich kráľovná prežila, aby práve ich rod povstal a mohol vládnuť. Príbeh je pretkaný intrigami a snovaním plánov na víťazstvo, pretože nie všetky tri sú rovnako silné a schopné získať kráľovstvo svojpomocne vďaka svojmu daru.

,,Trocha mi to pripadá, akoby som sa mal spriateliť s kráľovnou, ktorá už kráča na bitúnok."

Katharine, travička, sa zdá byť najslabšia zo sestier. Je útla, fádna a jej dar je len minimálny. Zaujímavé bolo sledovať evolúciu jej postavy. Vďaka chlapcovi, Pietyrovi, sa naučila pôsobiť sebavedome a pôvabne. Stala sa z nej hrdá kráľovná a prekypovala úsmevom a šťastím. Je smutné, čo všetko jej láska spôsobila, ale žiadna tragédia, Katharine je silnejšia než sa zdá. Aj bez odolnosti voči jedom. Jej kamošom je malé háďatko, ktoré nosí na zápästí a neviem prečo, ale prišlo mi to zlaté.

Arsinoe, naturalistka, bola pre mňa najmenej zaujímavá. Jej zvierací pomocník sa nie a nie objaviť a jej to žily netrhalo. Ona asi najmenej dbala na tradície a len si tak žila. Jej najlepšia kamarátka omnoho viac pôsobila ako kráľovná než ona a ten jej pomocník, levica, bol jasným znamením. No žiadne nádeje, zázraky sa nedejú. Arsinoe si žila ako obyčajný človek, bez privilégii, so svojimi priateľmi. Bolo jej fuk ako vyzerá, bola svojská a divoká.

Mirabella, elementalistka, bola najsilnejšia. Jej dar bol mocný a s  priazeňou kňažiek ju dostal na miesto favoritky. Ona však pôsobila ako normálne dievča, strážená rodinou a kňažkami, s tou najlepšou akčne trafenou kamarátkou Bree. Mirabella chcela zachrániť svoje sestry, odmietala prelievať ich krv a chvíľku som aj dúfala, že vládnuť budú všetky tri a Mirabella bude tou zmierlivou, no nedočkala som sa. Vyzerá to tak, že krv asi potečie. Na Mirabelle bol zaujímavý jej tajný románik, preto som zvedavá, ako to dopadne v ďalších častiach.

,,Nikto nás nerozdelí... aj keď sa budeme musieť navždy skrývať."

V knižke sa nachádza mnoho postáv, pretože každá zo sestier býva na inom mieste a každú obklopujú iní ľudia a niekedy to spôsobovalo poriadny chaos, avšak klobúk dole pred autorkou, pretože premyslené to mala perfektne. To ako postavy z jednej kapitoly dostávali do iných pri striedaní pohľadov a toľkých mien. Katharine a Mirabella sa mi páčili najviac, no čakám čo prinesie pokračovanie, myslím, že by som si mohla obľúbiť aj Arsinoe.

Dej napreduje extrémne rýchlo, pretože príbeh je extrémne pútavý. Nenachádzajú sa tu žiadne zdĺhavé opisy, všetko som hltala tak ako to šlo. Od jednej kapitoly k druhej. To ako boli postriedané a posekané ma nútilo čítať rýchlejšie, aby som čím skôr zistila, čo sa dialo. Táto knižka je superchytľavá a nápad je geniálny.

,,Čo teda chceš?"
,,Pomstu... A potom svoju korunu."

Aj vám je hneď jasné, že v tejto knižke bude niečo inak, však? Bohužiaľ, som však neprišla na to čo. To je tá katastrofa! Zúfalo chcem vedieť viac a čítať ďalej! Chcela som kričať a zasiahnuť, každému vysvetliť, čo sa dalo, aby to nakoniec všetko dopadlo dobre. Ešte teraz sa chytám za hlavu. Šla som do prvých stránok s totálnym nadšením, ktoré ma neopustilo a snáď neopustí ani pri ďalších dieloch, lebo už mám objednané pokračovanie v angličtine, som nedočkavá, ale pri TTK to inak nešlo.

Táto knižka ponúka ďaleko viac ako len cestu na trón. Je to pavučina príbehov, ktorá vás dostane. Tak šup šup! Bežte čítať a potom mi povedzte, či sa vám páčila tak ako mne ♥

Za knižočku by sme sa cheli poďakovať kníhkupectvu AlbatrosMedia. Objednávajte tu ;)