sobota 11. apríla 2020

Kráľovná vetra a tmy - Cassandra Clare // recenzia

Veríte na lásku na prvý pohľad? Viem, že výzor častokrát popáli, ale aj tak je obálka knižky vždy tým najväčším lákadlom. Veľmi dobre viem, že tento povrchný výber čítania sa nevypláca. O to sa však tešíte zo skvelej knižky, keď ešte aj dokonale vyzerá. A pri tejto sérii mi bolo od začiatku jasné, že ma nesklame.

,,Prežívať nestačí. Čo keby si bola šťastná?"

Keď som toto nádejné finále prvýkrát uvidela, musela som vyzerať ako dobre známy žltý plešatý smajlík s hviezdičkami miesto očí, pretože presne tak nadšene som sa cítila. Nevedela som sa dočkať, pretože táto autorka ma za celú šnúru svojich kníh neklamala. Vedela som, že aj v tejto tučibombe sa stratím.

Nie je jednoduché prelúskať sa cez sedemstvo strán cudzieho sveta. Avšak o to viac to muselo byť orieškom pre samotnú autorku, ktorá tie stránky do detailu prepracovávala a vymýšľala. Naozaj si neviem predstaviť, koľko otočení mozgových závitov ju toto dielko muselo stáť. Všetky tie detaily a scény. Úžasné.

,,Určite vieš, aký je to pocit, keď sklameš milovaného človeka. Sklameš aj sám seba."

Táto knižka je asi najlepším finále, aké som kedy čítala. Keď už si myslíte, že je koniec, príde ešte ďalších desať a posadia vás na zadok. Úprimne, dúfala som v happy end, ale prekvapeniami Cassandra naozaj nešetrí a rozhadzuje ich všade.

Primárne je táto séria o Emme a Julianovi. O nevýslovnej láske a oddanosti, o rodine a priateľstve. Tímito dvoma elementnmi je knižka nasiaknutá od začiatku až do konca. Láskou, rodinou a tiež spravodlivosťou a všetkými hodnotami tieňoloveckého sveta, ktorý sa v poslednej knižke spojil v jedno. Toto posledné pokračovanie je miestom, kde sa stretli všetky knižky predtým, takže odporúčam nepreskakovať medzi sériami, pretože prídete o veľa.

,,Urobím to pre seba. Budem spokojnejšia."

Táto knižka opisuje príbehy viacerých. Emma a Julian, Cristina, Ty a Kit, Clary a Jace, Alec a Magnus, všetci a svet.

V tomto príbehu nie je postavy, ktorú by nebolo možné si zamilovať. Teda z tých, ktoré je možné si zamilovať. Každá jedna postava je odvážna a silná inak, každá postava má dary, ktoré tvoria úžasne silný a zohraný celok. Všetci sú skvelí.

Príde mi zbytočné predstavovať vám dej a postavy, keď to už z predchádzajúcich knižiek všetko poznáte. Nič sa nezmenilo, iba zosilnelo. A ako je to už zvykom pri Cassandre, jej knižky trhajú rekordy v použití samolepiek, ktorými si označujem citáty, alebo pasáže, ktoré sa mi veľmi páčili. Z knižky mi trčí tak 50 papierikov. Uff.

,,Kruté je puto, ktoré spája dvoch ľudí do jedného celku a zanecháva po sebe spúšť, keď sa jedna polovica pominie."

Toto fantastické zakončenie neobsahuje len jednu bonusovú poviedku. Mala som pocit, akoby posledných 200 stránok bolo sériou bonusových poviedok, jedna za druhou. Môžete si koľkokrát chcete povedať, že viete predvídať dej, vždy vás niečo prekvapí. Vždy vás niečo rozcíti. Vždy vás niečo zrazí na zem.

Po poslednej stránke som mala pocit, akoby celý svet zastal a nič zlé sa nedialo. Vrela vo mne nádej a viera v svetlo sveta. Nedokážem to ani popísať, ale táto knižka nebola len dokonalým zakončením série Tajomná temnota, bolo to dokonalým finále celej teiňoloveckej ságy. Jedna úžasná správa za druhou, jeden skvelý príbeh za druhým, no a, samozrejme, aj semienko nevedomosti. Ako dopadne budúcnosť?

Za knižočku veľmi pekne ďakujeme internetovému kníhkupectvu PreŠkoly.sk. Objednávajte tu ;)

- Veronika -

3 komentáre:

  1. Túto celú sériu som si prečítala :) Bola to pre mňa po dlhom čase naozaj séria, ktorá sa veľmi páčila a momentálne čítam jej predchádzajúce diela, ktoré vydala aby som sa oboznámila aj s inými s tohto sveta a pochopila ich zmysel a podobne :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som to mala presne rovnako. Na Tajomnú temnotu ma naočkovala kamarátka a hromada vecí ma prekvapila :D Ale keď som si ten prostriedok prečítala dodatočne, bola som rovnako nadšená. Pre mňa sú Tieňolovci srdcovkou ♥ Ďakujeme ♥

      Odstrániť
  2. Knihy sú úžasné. tretiu časť ešte len čítam, ale aj tak bomba. Zaujímalo by kto je na obálke tých kníh. Na prvej je je 100 Emma Na druhej možno Kit a čo na tretej??

    OdpovedaťOdstrániť