štvrtok 17. septembra 2020

Verity - Colleen Hoover (recenzia)

Colleen Hoover je predovšetkým známa romantickými knihami, preto zrejme budí v niektorých čitateľoch nedôveru, nakoľko neveria jej spisovateľskému talentu (to je jednoducho fakt).

Nemôžem nepriznať, s istou dávkou nedôvery som sa do nej púšťala aj ja, ale nakoľko ma zaujala už vtedy, keď vyšla v originále, tak som nedokázala odolať.

Prepadla som mu.

Neviem, či to bolo zdravé - byť taká závislá. No jednako, stále som, naozaj. Ak totiž človek nájde niekoho, vďaka komu zmiznú z jeho života všetky negatíva, je ťažké neživiť sa ním. (s. 84)


Lowen Ashleighová je spisovateľka, ktorej sa momentálne nie veľmi darí. Pred nedávnom sa v jej živote udiali viaceré nie príliš pozitívne veci, ktoré jej prinesú finančné ťažkosti.
Keď však príde ponuka, aby dopísala sériu kníh známej autorky Verity Crawfordovej, tak sa jej život otočí o stoosemdesiat stupňov.

Prichádza do domu Crawfordovcov, aby si preštudovala a pretriedila roky Veritiných poznámok a nápadov v nádeji, že sa jej podarí dostať hlbšie do jej myslenia, aby čo najlepšie napísala zvyšné pokračovania obľúbenej série kníh.
V chaotickej pracovni však nečakane odhalí Veritinu autobiografiu, ktorú nemal nikto nikdy čítať. Postupne odhaľuje desivé tajomstvá, priznania a spomienky - pred Lowen sa teda postupne ukazuje nová, desivá bytosť, ktorá je temnejšia 

než samotné literárne postavy, ktoré kedy Verity vytvorila.
Navyše v dome sa začnú vyskytovať mrazivé tiene, ktoré sa postupne dostávajú Lowen pod kožu a zisťuje, že ani oni nie sú tak celkom mimo realitu...


"Niektoré rodiny majú také šťastie, že nezažijú ani jednu tragédiu. Ale sú aj také, na ktoré striehnu tragédie za každým rohom. Čo sa môže pokaziť, to sa pokazí. A potom sa to ešte zhorší." (s. 37)


Verity je pozoruhodný príbeh matky, spisovateľky, ktorá všetky svoje myšlienky dostávala pomocou slov na papier.
Nepríjemná autonehoda jej však bráni pokračovať v písaní, a tak sa tejto roly zhosťuje nenápadná Lowen, ktorá čitateľa sprevádza celým príbehom.
Veľká dávka romantiky, posadnutosť, manipulácia, mrazivé tiene, nevysvetliteľné udalosti, kruté slová písané v autobiografii, záhady, smrť blízkych - všetko sa zlieva dokopy a snaží sa v čitateľovi vyvolať nenávisť a zlobu, ktorú otočí voči jednej postave.
Zároveň mu však dopraje pohľad na inú dávku romantiky, úprimnej, žiadúcej, záhadnej, ktorá všetko zmení.

Až do okamihu, keď autorka vytasí tajomné slová, ktoré prevrátia všetky dohady, myšlienky, spomienky v prach, rozdrvia vás a miestami môžu vyvolať až plač.
Celý príbeh je síce braný ako psychotriler, avšak toto žánrové zaradenie nie je úplné správne, ale psychického vypätia je v knihe dostatok.
Postavy sú zžité s prostredím, dobre vykreslené, niektoré sú predstavené dokonca z dvoch pohľadov, nesúce si svoje bremeno, s ktorým sa snažia naložiť najlepšie, ako budú vedieť - či je to však správne, to odhalia čitatelia až v závere, ktorý som ja osobne nečakala, nebol síce príliš prekvapivý, ale vzal mi dych.

Nikto sa iste nedíval na toho druhého, ako sa on díval na mňa - s celou svojou minulosťou, ale aj s tým, že si predstavuje budúcnosť. (s. 73)


Od začiatku, ako som začala knihu čítať, som neprestala až dovtedy, ako som pretočila poslednú stranu. Autorkin štýl je síce jednoduchšieho rázu, ale má istý "šmrnc", dokáže čitateľa zmiasť, navodiť temnú atmosféru, skryť tajomstvá v slovách, vytvoriť prostredie, ktoré dýcha.

Ako čitateľ trilerov považujem toto skôr za psychologický počin, ktorý nie je síce triler, ale v istých dávkach sa mu dostane aj trochu toho správneho "trilerovského napätia".
Pre mňa jedno vydarené dielo, ktoré vás zoberie aspoň na chvíľku do iného sveta , ktorý je síce plný bolesti, strát, smrti, tajomstiev, ale zároveň aj vášne, ktorá prerastie v posadnutosť a neskončí sa zrovna šťastne, alebo možno aj áno?

>Sima<

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujeme Albatros Media. Knihu si kúpite aj na ich stránke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára