sobota 26. mája 2018

Nechcem počuť tvoj plač - Simona Rošková (recenzia)

Keď ma oslovila autorka Simona Rošková, či by som si nechcela prečítať jej knihu, tak som si povedala: Prečo nie?
Slovenských autorov veľmi rada čítam a keď kniha stojí za prečítanie, tak veľmi rada o nej hovorím.
A ako to dopadlo s touto knihou?

Ako už samotná anotácia spomína, tak kniha sa točí okolo popôrodnej depresie a následnom pobyte na psychiatrii. O tomto sa prakticky píše na polke knihy a nič nové sa tam nedozvieme. Nič, čo by sme si nevedeli nejako predstaviť, dovtípiť sa aj sami.

Od druhej polovice to už bolo lepšie, ale podľa mňa tam bolo až priveľa zlých vecí, ktoré sa jednej rodine, priateľom dokázali stať. A všetky tie zlé veci sa na konci jednoducho vyriešili, bez žiadnych komplikácií. Skrátka tak to asi v tomto živote nechodí a prišlo mi to trošku... klišé.
Samozrejme, že tam boli aj nejaké nečakané situácie, ktoré som dychtivo hltala a chcela som sa o nich dozvedieť viac, skvelé priateľstvá, láska, problémy v rodine, plač, smútok, radosť, snaha a všetko sa to miešalo dokopy a vytváralo to čitateľný celok.

Ak sa mám vyjadriť k postavám, tak iba jedna jediná mi "prirástla k srdcu." A to bola Petra. Bola akčná, inteligentná, síce nemala vždy šťastie, ale aspoň sa snažila pomôcť kamarátke v núdzi.
Celkovo som mala trošku pocit, že o postavách som sa aj tak dosť nedozvedela, ale problém bol asi v tom, že kniha bola kratučká a situácie boli dosť na sebe. Nemáte dosť veľký priestor sa dozvedieť o nejakých situáciach viac, pretože sa hneď skončia.

Teraz ma ale neberte tak, že táto kniha je zlá. Áno, má svoje chyby, ale vtiahne vás do deja a vy ju budete mať chuť čítať aj počas chôdze. Autorka má skvelý štýl písania, ktorý vás zaujme, zvraty v dejoch budú síce mierné klišé, ale budú tam istým spôsobom zapadať.

Kniha je plná nádeje, snahy, lásky, rodinného puta, ale ponúka aj nevyriešené záhady, rýchle začiatky a konce zvratov.. Napriek tomu táto kniha určite stojí za prečítanie, pretože si pri nej skvele oddýchnete a to môžem potvrdiť, pretože som po skúškach a presne toto som potrebovala!

Nenáročné čítanie s dávkou napätia, ideálne na letné dni, vám určite zmení pohľad na život a zistíte, že niektorí ľudia to majú omnoho ťažšie než vy a aj napriek tomu nestrácajú vieru v lepšie zajtrajšky a sú schopní odpúšťať, nech sa deje čokoľvek a nech poviete na ich adresu hocičo.

>Sima<

Za knižočku ďakujeme samotnej autorke, ktorá má aj svoj blog, ktorý si určite pozrite - tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára