piatok 6. júla 2018

Prekliaty princ - Erin Watt (recenzia)

Tiež ste sa tak strašne nevedeli dočkať ako ja??? Tí, čo ste čítali našu Papierovú princeznú (recenzia) viete, že som objednávala druhú knižku ešte pred poslednou stránkou tej prvej. A neľutovala som! Čítala som knižočku aj v angličtine a vôbec nemusíte rozumieť každému jednému slovu, ten príbeh bol sladký a akčný aj tak. Táto knižka sa číta sama v akomkoľvek jazyku a myslím, že viete, čo spravím hneď ako toto dopíšem. Zažila som presne ten istý pocit, ako po dočítaní prvej časti. Plačem a chcem ďalšiu!!!

,,Sme ako jed. Každý jeden... Človeče, sme vyšinutí. Možno jej bez nás naozaj bude lepšie."

Obálka aj prevedenie zvnútra sa mi zapáčilo skôr to v origináli. Korunky sa mi páčia viac a dokonca vo vnútri sú pri každom začiatku kapitoly korunky. Aby ste vedeli, či rozpráva Reed alebo Ella, každý má vlastnú korunkovú značku. Pretože pohľady sa tu striedajú a je fajn vidieť príbeh aj z iného konca.

Postavy, ktoré poznáte z PP sú rovnaké, vtipné, hlúpe, naivné, drsné, odtiahnuté aj jemné. Každý je jedinečný a každý dodáva knižke ten správny feeling. Či už kamoš dsňák-trapák Wade, kôň Daniel, dvojčatá, čo striedajú jedno dievča; večne akčný East, no a hlavne nezastaviteľný Reed a ostražitá Ella. Každý má svoje tajomstvá a nie všetko prebieha podľa predstáv. Nie je ľahké získať odpustenie a treba si ho ozaj zaslúžiť. Reed sa nevzdával a Ella sa nenechala zraziť na kolená. Postavy sú super ;)

,,Nemusíš čakať na to, čo chceš, pretože ak si to sama nevezmeš, skončíš ako naše matky - zničené a mŕtve. To určite nechceš, však?"

Poznáte príbehy o Popoluške, však?? Že vám aj Ella tak trošku pripomína takú Popolušku? Žila v špine a zrazu sa ocitla na zámku. No nenechajte sa zmýliť. Ona vôbec nie maličká a utiahnutá. Je to strela, čo si pôjde za svojim. Ktovie, prečo sa Reedovi tak páči?? Presne pre to!!! Pridáva to príbehu šmrnc a nie len obyčajný príbeh o láske. Hneď je jasné, že sa princezná zamiluje, no takto je to aj so všetkými prekážkami oveľa záživnejšie. Keď ani princ nie je neviniatko. Čo poviete??

No i vzťah celej tejto rodiny sa v priebehu menil. Príbeh postupne odkrýval rôzne tajomstvá i nové prešľapy. Najlepšie na tom bolo to, že ich nikto nečakal, i keď je jasné, že realite by sa to len ťažko mohlo podobať. Zostaňme na zemi. Príbeh bol však i cez to pútavý, akčný, nebezpečný, napätý i sladký. Bol tak akurát zo všetkého.

V tejto časti som si viac a viac uvedomovala, aký je tento príbeh neskutočný. V oboch významoch. Skvelý i nereálny. Tie situácie, načasovanie a pod. ...toto sa nikdy nestane :/ tak či tak to bol príbeh, ktorý ma opäť ,,zjedol". Stránky sa otáčajú samé a dej napreduje rýchlejšie, ako vládzete vnímať. Autorkin štýl je ľahký a získa si vás. Mňa osobne znechutila len jediná ,,hot" scéna, ale to je mojim detským ja, čo si radšej zakryje oči, keď je v telke pusa. Inak vo mne knižka vyvolávala všetky možné pocity. Boli stránky, ktoré som preskakovala rýchlo, pretože som chcela vedieť viac, no a boli aj také, ktoré som čítala najpomalšie sa dalo, aby ten moment nezmizol.

,,Rodina, ktorá bojuje spolu, ostane spolu."

Príbeh ma zhltol a ešte stále ma drží, tak nech bookdepository posiela rýchlo ;) Absolútne neľutujem, že mám doma knižku dvakrát, pretože je krásna. Som zvedavá, čo si pre nás autorky pripravili dobudúcna.

Za knižočku opäť ďakujeme kníhkupectvu bux.sk. Objednávajte tu ;)

- Rony -