piatok 26. októbra 2018

Keby som ťa našla - Ava Dellairová (recenzia)

Ani pri najmenšom záblesku nádeje som neočakávala, že knižku zlhtnem do troch dní. Toto bol môj hádam tohtoročný rýchlik-rekord. Povedala som si, že si po zápočte z práva zaslúžim oddych a táto knižka mi dala oveľa viac než len obyčajný oddych. Bolo to milé spríjemnenie nočných hodín, kedy som spánok vymenila za stránky. Na tento pocit, kedy odložím prácu a školu som sa veľmi tešila dlho a táto kráska mi ponúkla ideálny relax a  potešenie. Toto bola moja odmena ako sa patrí!

Knižka KsťN rozpráva príbeh dcéry, ktorá sa rozhodne ísť hľadať svojho ocka. Jedenásťhodinová cesta do štátu, kde nikdy nebola a dokonca s fešákom, s ktorým sa pred rokom rozišla... to znie ako nálož, ktorá asi vybuchne, však? K tomuto sa však pridáva ešte jedna nálož, a to tá s jej mamou a hľadným údajne už mŕtvym ockom. Strieda sa tu pohľad Angie a jej cesty hľadania a sklamania a hádok kvôli vzťahu, no a pohľad jej mladej matky Marilyn, jej dospievania a neľahkej cesty za slobodou. Oba príbehy ma fakt dostali, pretože neboli fádne a obyčajné.

,,Záleží na uhle pohľadu, nemyslíš?... Pri pohľade z miesta, kde teraz ležím, sme tu, živí a neprehliadnuteľní."

Dej bol pútavý, ukazuje všetky tie krásne miesta v ľudskej duši, ale aj v preplnenom L.A.. Zameral sa na mladých ľudí hľadajúcich svoju cestu a na krásu lásky v zárodku, ktorá prekoná všetky vzdory. Príbeh je rozprávaný z pohľadu tretej osoby a opisuje každý z pohľadov jednotlivo. Sú oddelené kapitolovo s menšími podkapitolkami.

Nepredstavujte si však nič na štýl badmintonoej striedačky. Raz odrazí košík jedna strana a potom ďalšia. Nie nie. Aj keď sa tento príbeh odrozprávava na striedačku, ku koncu sa pohľady zlievajú a počas stavania deja sa mnohé spomienky v príbehu objavujú retrospektívne a zamiešajú tak vždy karty.

,,Keď chceš urobiť správnu vec, ale nevieš ako, urob inú správnu vec... Zdá sa mi to ako fajn prístup."

Čo sa týa postáv, tak tie boli úplne top. Bolo ich tam síce priveľa (pretože postavy z jedného príbehu krát dva) a často som sa mýlila v ktorom príbehu to vlastne som, pretože oba príbehy rozpráva jeden rozprávač a niektoré postavy sa nachádzali v oboch. No aj tak boli postavy jedinečné. Aj Sylvia, Marilynina matka, hnaná túžbou po dobrom živote; babka Rose, ktorá sa zo všetkých síl snaží postarať sa o deti svojej dcéry; no a samozrejme Angie so Samom a Marilyn s Jamesom, to boli tí, kvôli ktorým som otáčala každú stránku. Boli veselí, odhodlaní, svojskí, zábavní, akční, neposlušní a vášniví,... bola to radosť čítať aj práve vďaka nim, týmto postavám, ktoré atutorka nádherne vykreslila.

,,Chutíš ako oceán."
,,Slano?"
,,Nie. Chutíš tak, ako oceán vyzerá."

Autorka sa značne vyžívala aj v opisoch, ale ja ako správny čitateľský barbar som niektoré vetičky na konci tých najdlhších odstavcov v prvých kapitolách preskakovala, jednoducho som musela vedieť čo sa bude diať ďalej, pretože príbeh napredoval rýchlo a žiadna časť ma nenudila. Bála som sa do tejto knižky pustiť, pretože som čítala pár negatívnych recenzii, ale tak ako som sa bála, tak ma knižka očarila.

Koniec knižky ma dokonca dohnal až k slzám. Táto bomba, čo na konci vybuchla ma úplne položila. Nemôžem vám prezradiť detaily, aj keby som veľmi chcela, musíte si knižku však prečítať, pretože je originálna a prináša veľa krýsnych pohľadov na svet. Je veselá a hravá, prináša pohľady mladých zamilovaní a krásnych lások. Núti vás premýšľať a byť pozorným. Aj keď táto knižka nebola najsuperčuperúžasná, mňa si získala a určite vám ju odporúčam. Aj ako oddych a odmenu za dobre vykonanú prácu alebo za dobre napísaný test v škole ;)

Tento krásny rýchly a dojímavý príbeh sa mi páčil natoľko, že dokonca zvažujem pustiť sa aj do iných knižiek od tejto autorky. Jej štýl je ozaj akčný a lákavý a ja som zvedavá, čo ešte vymyslí.

,,Láska za to stojí, aj keď trvá iba krátko."


Za knižočku veľmi kráne ďakujeme internetovému knihkupectvu bux.sk. Objednávajte tu ;)

- Rony -


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára