sobota 16. novembra 2019

Zloději dýmu - Sally Green // recenzia

Čo sa týka knižiek, viem byť veľmi povrchným človekom pri nákupe. Niekedy mi naozaj ku kúpe netreba nič viac, než len ako knižka vyzerá. Niekedy to vyjde, ale sú chvíle kedy by to vyjsť nemuselo a mohla by som sa sklamať.

,,Jen slovy se bojovat nedá.. Slova bez činů jsou jako tanec - je to hezké, ale neúčinné."

Táto knižka mi krášli poličku v Prahe už pár mesiacov. Bola to jednoznačná láska na prvý pohľad. Veď koho by tie stránky nezaujali? Priniesla som si ju z maratónu z Bratislavy a začala som ju hneď aj čítať, no pototm ani neveiem prečo som ju odložila naspäť. Pritom sa mi jej obsah veľmi páčil a aj začiatok ma chytil za srdce. Tak moc ma namotivovala, no skončilo to prvou kapitolou. Tento týždeň, keď už mi došli recenzáky a uvedomila som si, že Sima číta oveľa viac ako ja, chytila ma taká zvláštna depresia, ktorá ma ale dostala z mojej obrovskej čitateľskej krízy a opäť ma začalo baviť čátanie.

Knižka má úžasný náboj a skvelý nápad, ktorý je úžasne spracovaný. Dostatočne zamotaný a predsa jednoducho prepojený a zmysluplný.

Knižku som rozčítala opäť od začiatku, a tentokrát ma druhá kapitola nezastavila. Teraz však viem, prečo ma naposledy tak odradila.

Knižka rozpráva príbeh hneď o niekoľkých postavách a sami to určite veľmi dobre poznáte... nie všetky minipríbehy sú rovako zaujímavé a chytľavé. V tejto knižke ma zaujali všetky príbehy, avšak nemôžem povedať, že boli rovnako dynamické a chytľavé. Ale boli jedinečne premyslená a nakoniec som to ani nebrala ako tragédiu, pretože všetko to zrazu dávalo zmysel.

Hlavné postavy sú statočné, silné mladé a krehké osobnosti. Srší z nich jedinečnosť a vernosť povinnosti, sú hrdinami všedných dní a sú hodní obdivu. Každého čaká neľahký osud  a každý sa s ním chystá s hrdosťou pobiť a zvížaziť. Nevzdávajú sa, nemajú strach a bojujú za sprvavodlivosť a česť.

,,Ona je možná v téhle hře pěšákem, ale i pěšák může proměnit celou partii."

Samozrejme, mám aj svojich favoritov a tajné priania, ale netuším, ako ich osudy nakoniec dopadnú, no viem, že to bude veľkolepé. Naozaj sa teším, až zistím, ako sa im darilo. Ak vôbec.

Dej sa odohráva snáď po celom niekdajšom svete. V niekoľkých kráľovstvách. Postupne sa nám otvárajú hranice a rôzne krajiny, spôsoby vnímania sveta prostredníctvom rôznych národov. Knižka je rôznorodá a pestrá aj práve vďaka týmto intervenciám kultúrnych vplyvov. Príbeh napreduje veľmi rýchlo, aj keď jednotlivé kapitoly sú preskákané jedna postava cez druhú a na pokračovanie musí čitateľ ozaj dlhšie čakať, no aj vďaka tomu sa knižka tak jednoducho a úžasne číta. Je chytľavá a rozhodne nie je nudná.

Knižka sa končí tromi bodkami, čož v čitateľovi vyvoláva vlnu otázok a nekonečný vír predstáv a konšpirácii. Naozaj sa sama neviem dočkať ďalších častí. Verím, že budú rovnako úžasné.

- Veronika -