nedeľa 6. januára 2019

Kletba vítězů - Maria Rutkoski (recenzia)

Všetky instagramové stories a recenzie ma dotlačili ku kúpe tejto knižky. Rovnako ako slovenský albatros, tak aj ten český je v dodaní extra špicovo rýchly a nenecháva nadšených čitateľov dlho čakať. Recenzáky nechodili a ja som v Prahe nemala čo čítať, a tak som sa plná očakávaní vrhla do ďalšieho čítania.

Knižka ma nadchla už na prvý pohľad. Bordová je asi moja nová obľúbená farba :D Meč a krútiace sa železo ako na plote s ružami. Fajn dizajn. Ako s prebalom, tak aj bez prebalu. Hneď Vám musí napadnúť, že príbeh skrývajúci sa za krásnou obálkou musí byť plný nebezpečia, bitiek, odhodlania a úžasnosti.

Začiatky kapitol a celkovo hlavičky sú v knižke kolmo a vyzerá to úplne úžasne. Je to také originálne a moťno aj vďaka tomu som si ju obľúbila už na začiatku.


,,Ve snu ti nic ublížit nemůže."

Hlavné postavy ma ihneď dostali. Aj keď je Kestrel dcéra generála, žijúca ako v bavlnke, rozmaznaná a... jednoducho dievča s citmi, má však aj zmysel pre povinnosť a je verná tomu, čo ju učili. Mala by sa vydať alebo ísť do armády. Ale je jasné, že lákať ju neláka ani jedno, ani druhé. Nápadaníkov by aj mala, ale postupne vysvitne, že má ďaleko viac nepriateľov ako priateľov a musí si vybrať sama. Verí, že má kamoša otroka, no nie je to tak celkom pravda.

Musí si vybrať medzi láskou a vlasťou a to ju dostane až do situácie, kedy bude otrokom ona sama.

Tu sa dej prevráti a zrýchli. Je z neho cítiť akciu a nebezpečie. Dych sa vám zrýchli a chcete vedieť viac. Byť tam a pomôcť. Bojovať a zachrániť, čo sa dá... koho sa dá.

Kestrel bola skvelá a aj Arin si záskal moje srdiečko, avšak ako rýchlo ho získal, tak ho aj stratil a ešte doteraz neviem, či ho chem alebo nechcem mať rada. Bola to taká rozpolená osobnosť a postava, ktorej je vám ľúto a potom by ste jej opľuli topánky. Taktiež som mala rada aj Kestrelinu akčnú kamarátku aj s jej milým bratom. Dúfala som, že mu Kestrel dá šancu a verím, že v ďalších knižkách sa ešte objaví.

,,Kdo není svobodný, nemůže být šťastný, a kdo není odvážný, nemůže být svobodný."

Ambície mala knižka už od anotácie a ani za všetky jej strany ma neodohnala. Už sa veľmi teším, čo prinesú pokračovania ♥

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára