pondelok 31. júla 2017

Hitparáda kníh - Júl 2017

Prečítané knihy:

Hypersomnia
Kráľovná v tieňoch
Všetko príšerné aj krásne
Vesmír na pleciach
Po otrěsech
Černobyľská modlitba


Najlepšia kniha
Černobyľská modlitba
Vydavateľstvo Absynt vzbudilo vo mne veľké sympatie. Vydáva kvalitnú literatúru a celkovo vzhľad kníh z tohto vydavateľstva je dokonalý. Páči sa mi, že je to edícia, ktorá dokonale k sebe sedí. Černobyľská modlitba je prvá kniha, ktorú som si od nich kúpila, a určite nie posledná. Je to geniálna kniha, ktorá nám zobrazuje životy viacerých ľudí. Ako táto katastrofa zapôsobila na ich život. Kniha nám ukazuje nezlomnú vôľu človeka, lásku k rodine, k tradičným hodnotám. Nie je to len kniha o tom, čo sa stalo. Táto kniha je o ľuďoch, o tom, ako to naozaj je. Úžasne napísané dielo. Silný emočný zážitok. 

Najhoršia kniha
Po otřesech
Tento mesiac som nečítala nijakú zvlášť zlú knihu, ale táto si odniesla najmenší počet "hviezdičiek."

Najväčšie prekvapenie
Kráľovná v tieňoch
Túto knihu milujem. Milujem tú sériu, ale nečakala som, že to bude až také dobré. Skvelé napínavé dielo, ktoré si ma získalo. Čítala som ju so zatajeným dychom, užívala som si každú jednu stránku, každú jednu scénku, každú jednu akciu.

Najväčšie sklamanie
Po otřesech
Táto kniha bola mojou prvou knihou od Murakamiho. Nehovorím, že to bolo zlé, ale podľa toho, aký je tento autor ospevovaný, čakala som trošku viac. Bolo to vcelku dosť dobré, niektoré veci boli až príliš surrealistické, a mne veru surrealizmus moc "nereže". Uvidíme, aké budú jeho ďalšie knihy. Viem len to, že tento autor má určite talent, vie zaujať, ale ešte mi niečo chýba. Uvidíme, ako to dopadne ďalej. 

Najoriginálnejší príbeh
Hypersomnia
Tento príbeh ma zaujal už prvou časťou. O ľuďoch, ktorí nikdy nespia. Pre mňa to je nová téma, o ktorej som ešte nečítala a hlavne pre to sa mi zapáčila. Je to veľmi dobrý príbeh, ktorý je veľmi napínavý, niečo nové v slovenskej literatúre. Vladimíra Šebová je fakt dobrá spisovateľka.

Najnapínavejšia kniha
Kráľovná v tieňoch
O tom nie je žiadnych pochýb. Bola to tá najlepšia young adult fantasy kniha, ktorú som čítala. Geniálne napísaná, akcia v každej kapitole. Zúfalo hltáte každú jednu stránku, každú jednu scénku. 

Najnudnejšia kniha
Po otrěsech
Niet divu, čítala som ju fakt dlho, aj keď má iba 150 strán. Keď ste sa do nej pustili bola skvelá, ale dostať sa k nej, to už bolo horšie.

Najromantickejšia kniha
Všetko príšerné aj krásne
Milujem túto knihu, je fakt úžasná. Krásny príbeh medzi malým dievčatkom a starším mužom. Autorka krásne vykreslila ich vzťah a veľmi som si čítanie tejto knihy užila.

Najočakávanejšia kniha
Kráľovná v tieňoch
Čo viac povedať. Milujem túto sériu.

Najkrajšia obálka
Všetko príšerné aj krásne
Obálka tejto knihy sa ozaj vydarila. Hviezdy sú vždy skvelá voľba.

Najškaredšia obálka
Po otřesech
Všimli ste si, že vždy každá negatívna "vec" sa sťahuje na túto knihu? 

Hrdinka mesiaca
Každá jedna žena z knihy Černobyľská modlitba. V čase katastrofy nestratili v sebe ľudskosť a hlavne lásku. Do poslednej chvíle sa starali o muža, o dieťa. Aj keď im zakazovali bozkávať, objímať ich, ony boli silné, milovali príliš a snažili sa nezrútiť. 

Hrdina mesiaca
Rowan
Viac snáď písať nemusím.

Pár mesiaca
Vesmír na pleciach
Vybrala by som skôr knihu Všetko príšerné aj krásne, ale v knihe Vesmír na pleciach môžeme vidieť úplne odlišných ľudí. Môžeme vidieť, že aj teenageri, ktorí sú šikanovaní, môžu byť šťastní. Síce Libby nie je ideálna, Jack taktiež nie, ale láska je vždy najsilnejšia.

V júli som prečítala síce iba 6 kníh, ale keď je to leto, mám chuť oddychovať, nič nerobiť, nemyslieť, nečítať. Snažím sa aspoň niečo prečítať, pretože leto je ideálne obdobie, kedy môžem čítať stále. Lenže u mňa je ten problém, že som unavená zo všetkého a nielenže vypnem mozog zo školy, ale vypnem sa celá. Preto mi dosť dlho trvá, kým sa ku nejakej knihe dostanem.

>Sima<

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára