utorok 10. októbra 2017

Crowfieldska kliatba - Pat Walsh (recenzia)

,,Svet niekedy nedáva zmysel."

Crowfield... Crowfield... Líščia hora... Hvízdna úžľabina... Opátstvo... Tajomstvo... kliatba... mŕtvy anjel...
Už sa bojíme?? Ja som v to dúfala. Dostala sa mi do rúk nádherná kniha. Obálka vo mne vyvolávala množstvo otázok a fascináciu. Bol to taký krásny obrázok. Po toľkých romance knihách som bola rada za trošku vzrúša. Tak obálka za sto bodov ;)

,,V ten deň nič necítil. Až potom, keď sa život v dedine uberal ďalej, keď sa všetko vrátilo do starých koľají, pocítil bolesť."

Hlavná postava, Will, mladý chlapec, ktorý prišiel o rodičov, žil sám s mníchmi v opátske. Zvedavý chlapec s čistým srdcom. Tu už sa to podobá na rozprávku, však?? Čo však spôsobia jeho otázky a dobrosrdečnosť?? Dostane sa nebezpečentsva?? Pravdaže! Ale nie sám a jeho milá povaha je preňho utrpením. Inak bol celkom zlatý a dobrosrdečný.
Ostatné postavy, mnísi, pán Bone, Shadlock... všetci veľmi negatívni a protivní. Verili by ste tomu, akí skúpi a namyslení môžu byť mnísi?? Nemali by byť milí a úctiví?? Láskaví a tolerantní?? Brat Slimák bol najmilší zo všetkých, asi aj preto bol Willovi priateľom. No najzlatší bol brat Walter. Hob, ktorého Will zachránil v Líščej hore. Bol taký milý a naivný a vtipný tým ako o mnohom nevedel, ale pritom bol taký múdry. Peter sa mi zdal príliš otravný a silený, ale Willovi neprekážal. Aj v toľkom, pre mňa, nepriateľskom prostredí sa však Will cítil fajn. I keď mu chýbala rodina.

,,Ak niečo veľmi chceš, Will, nájdeš spôsob, ako to dosiahnuť. Može to chvíľu trvať, ale musíš hľadať. Do posledného dychu."

Príbeh je rozprávaný z tretej osoby. Tu by som privítala skôr prvú, pretože som mala pocit akoby nám autor doprial obrovský odstup, no ja som chcela byť priamo v deji. Z Willovho pohľadu by som si príbeh užila viac. Určite by som sa aj viac bála. Čož je ďalší element, ktorý mi tu akosi chýbal. Strach. Aspoň malinká štipôčka.

Miesto?? Strašidelné a zakázané časti Líščej hory. To znie už trošku strašidelne, no nie?? Hvízdna úžľabina. Pískajúce, krásne, ale prekliate miesto. Čas?? Vtedajšia súčasnosť. Obdobie, kedy ľudia pracovali na poli, aby zasýtili vlastné hladné krky. Obdobie čarodejníc a bosoriek, ktoré na každý bôľ navarili zázračný bylinkový lektvar. Obdobie morov a dny. Obdobie biedy a skazy. 

Pozitíva: biela vrana (už len tá predstava toho stvorenia), nepredvídateľnosť, strohosť (žiadna nuda, stále čítate ďalej, aby ste sa dozvedeli viac), záhadný anjel,..
Negatíva: rozprávač, protivné postavy cez kopirák, rozprávka, škriatkovia,...

,,Každý život sa skôr či neskôr skončí."

Napriek tomu všetkému ma však dostali tie vranky na začiatku každej kapitoly. Knižka tiež oplývala nejednou peknou myšlienkou.

Kniha ma zaujala už na prvý pohľad. Aj keď bola miestami príliš o ničom, prinášala stále nové situácie. Prebúdzala vo mne zvedavosť a túžbu po poznaní a vyriešení záhady, i keď všeobecne kniha neobsahovala to, čo som od nej očakávala.

Za poskytnutie knižky  ďakujeme internetovému kníhkupectvu knihyprekazdeho.sk 
-VErRoOnNyIKA-

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára